Hela mitt inlägg gick dig fullständigt över huvudet.
På riktigt, är du så jävla dum att du tror på det där?
Varför lösa symtom av ett större problem, genom att låta folk börja punda, samt att staten ska kunna kapitalisera på att folk konsumerar ohälsosamt skit?
På riktigt, du är den pinsamma här.
Det finns inget problem med lagom konsumtion av röka, idiot.
De som mot all förmodan skulle "punda" ner sig på röka har nog andra problem i livet och borde sålades ha tillgång till riktig vård. De som missbrukar sysslar oftast med tunga droger, t.ex. alkohol. Lovar att folk skulle supa mindre om cannabis vore lagligt. Alla kategorier av människor.
Du kanske missat att det redan finns droger precis överallt? Och att folk "pundar" oavsett vad lagen säger? Om nolltoleransen fungerade skulle det väl inte finnas en endaste knarkare i det här landet? Pajas. Skillnaden blir säkerheten.
Om en person missbrukar eller brukar(!) är högst individuellt och beror inte på drogerna i sig, utan på personen som intar drogerna. Är det så jävla svårt att förstå? Folk som missbrukar har i grunden psykiska problem, de flesta friska människor hamnar inte i missbruk trots att de sysslar med droger. Erbjud sjuka människor riktig vård så de kan ta sig ur missbruket istället för att jaga de som inte har ett missbruk. Sluta jaga missbrukare för den delen med, lika illa det. Som att sparka på någon som redan ligger ned.
Legalisering löser en massa problem, som väger långt mycket mer än eventuella nackdelar. Dessutom anser jag mig ha rätten att göra vad fan jag vill med min kropp. Det är min kropp, förstår du? Inte din. Människor som dig är äckliga och ni lyser med er okunskap, ändå ska ni tycka.
Senast redigerad av Treantprotector 2019-11-30 kl. 21:13.
De flesta som väljer att testa droger kommer från en bakgrund där missbruk i olika former anses som acceptabelt. Alla som växer upp i Sverige kommer inte i kontakt med droger. Av de som kommer i kontakt med droger inleder inte alla ett bruk. Det är ett val man gör utifrån vem man är och vad man tror på. Jag är fullständigt övertygad om att folk som springer runt och köper cannabis hos olika langare är beroendepersonligheter. Det är bara en tidsfråga innan dessa hamnar i ett missbruk.
Vin har funnits sedan antiken. Det är en byggsten i det sociala och kulturella arvet i de flesta länder. Öl och mjöd är en produkt som går tillbaka till Vikingatiden. Alkohol är något som även den som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa droger kommer i kontakt med under sin livstid. De flesta kan hantera alkohol bra. Däremot finns det vissa som av olika anledningar - må det vara deras personlighet, depression, livsomständigheter - som gör att de inleder ett missbruk.
Man kan inte jämföra alkohol med narkotika. Narkotika är något som endast den som är lagd åt ett visst håll söker sig efter. Den som brukar narkotika är alltid redo att ta nästa steg. Oftast krävs det ingen övertalning.
Du menar alltså att det finns någon inneboende egenskap hos just cannabis som särskiljer den från alkohol vad gäller brukarnas benägenhet att bli beroende? Intressant. Hur kommer det sig då att jag och majoriteten av alla som använder cannabis inte blir beroende?
Du vet att begreppet narkotika innefattar substanser med helt olika egenskaper? Du har koll på varför cannabis blev illegaliserat öht? Du är inläst på Bejerot?
Du försöker påstå att en drog som ingen någonsin dött av ska vara olaglig medan en som orsakar tusentals dödsfall årligen, kopplas till nära hälften av alla våldsbrott och ligger till grund för en uppsjö cancerformer ska specialbehandlas. Detta är väldigt underligt. Hur tänkte du där?
Senast redigerad av Lenk 2019-11-30 kl. 21:16.
Det finns inget problem med konsumtion av röka, idiot.
De som mot all förmodan skulle "punda" ner sig på röka har nog andra problem i livet och borde sålades ha tillgång till riktig vård. Lovar att folk skulle supa mindre om cannabis vore lagligt.
Det är klart det finns problem, idiot.
Cannabis får vara hur stor "mirakel-drog" som helst, och bota all kriminalitet, supande och skapa fred på jorden, jag bryr mig inte. Dock vet jag att det inte är så.
Jag föraktar människor som sitter och röker på, samhällets botteskrap, riktiga vidriga jävla lodisar är va det är, det är min personliga åsikt.
Dessutom så äcklar alla cannabis förespråkare mig, antingen måste man vara 16år eller bara en dekadent white-thrash människa, ne fy fan.
Cannabis får vara hur stor "mirakel-drog" som helst, och bota all kriminalitet, supande och skapa fred på jorden, jag bryr mig inte. Dock vet jag att det inte är så.
Jag föraktar människor som sitter och röker på, samhällets botteskrap, riktiga vidriga jävla lodisar är va det är, det är min personliga åsikt.
Dessutom så äcklar alla cannabis förespråkare mig, antingen måste man vara 16år eller bara en dekadent white-thrash människa, ne fy fan.
Har du erfarenhet av att inta drogen själv? Oavsett vad du svarar gör du självmål.
Jag är 30+, tjänar 500000kr om året och röker gräs emellanåt. Vad är problemet? Var god förklara.
Du menar alltså att det finns någon inneboende egenskap hos just cannabis som särskiljer den från alkohol vad gäller brukarnas benägenhet att bli beroende? Intressant. Hur kommer det sig då att jag och majoriteten av alla som använder cannabis inte blir beroende?
Nu talar ju du för majoriteten.
Men samtliga cannabisanvändare jag känner röker det dagligen, inga vita dagar som med alkoholanvändare.
Är inte imot cannabis men man behöver inte förvränga bilden av normalt cannabisbruk.
Om ni inte är beroende, varför då denna hets att få cannabis legaliserat? Det är inte vatten och mat vi pratar om här, något som människa behöver för sin överlevnad
Om ni inte är beroende, varför då denna hets att få cannabis legaliserat? Det är inte vatten och mat vi pratar om här, något som människa behöver för sin överlevnad
För att det är häxjakt på oss, brukare som missbrukare, när vi är bland de fredligaste människorna på jorden. Polisen kan lägga sin tid på lite vettigare saker tycker jag. Som att istället lösa alla våldtäkter, rån och mord i landet. Vad du tycker vet vi redan, äckel.
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men samtliga cannabisanvändare jag känner röker det dagligen, inga vita dagar som med alkoholanvändare.
Är inte imot cannabis men man behöver inte förvränga bilden av normalt cannabisbruk.
En intressant tanke är vad du anser är ett beroende? är det när man har problem, eller menar du annat? Själv röker jag efter dagens alla sysslor är utförda, varje dag, för att koppla av. Jag lider inte ett skit av det och ingen i min närhet heller. Alkohol däremot. Folk om sysslar med det varje dag har problem. Det är skillnad på droger och droger, eller anser du att kaffedrickare också lever i misär och är fast i ett beroende? Kaffe är mer beroendeframkallande än cannabis förövrigt.
Senast redigerad av Treantprotector 2019-11-30 kl. 21:23.
Ganska enkelt.
1. Jag tycker att andra ska skita i vad jag stoppar i min kropp.
2. Vi tillåter redan alkohol, en betydligt värre drog. Att då straffa människor som vill bruka mildare substanser är helt absurt och hyckleri på högsta nivå.
3. Det finns mycket vi inte "behöver" för att överleveva. Ca allting du äger, tex. Helt värdelöst argument.
Senast redigerad av Lenk 2019-11-30 kl. 21:28.
De flesta som väljer att testa droger kommer från en bakgrund där missbruk i olika former anses som acceptabelt. Alla som växer upp i Sverige kommer inte i kontakt med droger. Av de som kommer i kontakt med droger inleder inte alla ett bruk. Det är ett val man gör utifrån vem man är och vad man tror på. Jag är fullständigt övertygad om att folk som springer runt och köper cannabis hos olika langare är beroendepersonligheter. Det är bara en tidsfråga innan dessa hamnar i ett missbruk.
Vin har funnits sedan antiken. Det är en byggsten i det sociala och kulturella arvet i de flesta länder. Öl och mjöd är en produkt som går tillbaka till Vikingatiden. Alkohol är något som även den som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa droger kommer i kontakt med under sin livstid. De flesta kan hantera alkohol bra. Däremot finns det vissa som av olika anledningar - må det vara deras personlighet, depression, livsomständigheter - som gör att de inleder ett missbruk.
Man kan inte jämföra alkohol med narkotika. Narkotika är något som endast den som är lagd åt ett visst håll söker sig efter. Den som brukar narkotika är alltid redo att ta nästa steg. Oftast krävs det ingen övertalning.
Du verkar vara en av dem som inte förstått innebörden av ordet droger när du väljer att hålla alkohol utanför.
Ska vikingarnas drogvanor hållas som någon slags legitimering för att nutida bruk är okej, så kan du inkludera både svampar och cannabis också.
Håller med om att människor som uppsöker langare till stor del har missbruksproblem.
Går du in drängfull på en krog eller på systembolaget får du inte handla.
Hos kriminella får du istället skuldsätta dig, köpa på krita, samtidigt som du får andra skrupellösa erbjudanden.
Detta skulle enkelt kunna undvikas med en legalisering.
Okej, majoriteten av de jag känner använder inte cannabis dagligen - och även om de gjorde det skulle det betyda nada. Det är upp till dem. Jag bestämmer inte över dina matvanor.
Jag är fullständigt övertygad om att folk som springer runt och köper cannabis hos olika langare är beroendepersonligheter.
Där har du fel men jag kan bäst tala för mig själv, har testat alla vanliga droger, de flesta var tråkiga och överreklamerade men jag har inte utvecklat beroende av någon annan drog än nikotin.
Citat:
Det är bara en tidsfråga innan dessa hamnar i ett missbruk.
Jag är ett levande bevis på att så inte är fallet. Jag kan lämna ett av staten godkänt drogtest nu och har aldrig belastat vården på grund av cannabis eller annan narkotika. Jag har aldrig blivit intagen till fyllecell för någon annan drog än alkohol, det säger mig att alkoholen är sämst för mig och att snuten håller med fast de inte säger det utåt.
Citat:
Vin har funnits sedan antiken. Det är en byggsten i det sociala och kulturella arvet i de flesta länder.
Inte i norden, vindruvor växer inte i norden.
Citat:
Öl och mjöd är en produkt som går tillbaka till Vikingatiden.
Har du recept på vikingarnas mjöd?
Alkohol är ett lösningsmedel som löser upp THC, alkaloider och andra droger i växtriket. Har du källa på att de knarkade alkohol och inte andra droger som var lösta i mjöd?
Citat:
Alkohol är något som även den som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa droger kommer i kontakt med under sin livstid. De flesta kan hantera alkohol bra.
INGEN kan hantera att supa varje dag, hjärnan lägger av.
Citat:
Däremot finns det vissa som av olika anledningar - må det vara deras personlighet, depression, livsomständigheter - som gör att de inleder ett missbruk.
Det är inte bara droger som kan missbrukas, spel, mat, sex, sociala relationer, pengar, makt.
Ska allt som kan missbrukas förbjudas?
Citat:
Det är tvärtom, man kan inte jämföra cannabis med alkohol. Man kan röka cannabis dagligen hela livet och bli smartare, friskare och bättre samhällsmedborgare. INGEN kan supa sig full varje dag med hjärnan och levern i behåll. Alkoholen är cancerframkallande, cannabis är medicin mot cancer och skrumplever av alkoholkonsumtion.
Det enda som skiljer en knarkare från en ickeknarkare är en korrupt läkares recept.
Senast redigerad av Eurypterida 2019-11-30 kl. 21:29.
Hur blir det då för alla människor som åkt fast/blivit straffade för diverse narkotikabrott gällande innehav, langning och användning av Cannabis?
OM det legaliseras, hur ser man då på tidigare "förbrytare" med narkotikabrott av diverse sort gällande Cannabis? Kommer det räknas som narkotika? Kommer saker i registret gällande cannabis försvinna? Om det ingår i kategorin narkotikabrott kan ju folk anta man blivit straffad för något annat än det lagliga cannabiset?
Jag tycker det här är en jävla soppa, kommer ju känna sig bra jävla blåst om det blir lagligt när man blivit behandlad som en jävla heroin pundare i alla dessa år.
Edit: Vill poängtera att jag inte brukar cannabis längre. Och mår så otroligt mycket bättre, dimman lägger sig kring dig utan att du märker det förrän det är försent.. pacificerande jävla dumgörande skit drog! men ack så avslappnande. Farligt farligt
Senast redigerad av Noxiouz 2019-11-30 kl. 21:35.