Citat:
Ursprungligen postat av
mymyself
Nja, min erfarenhet i frågor om cannabis här på FB har en tendens att spåra ur, därför att det samlas så många missbrukare som endast har som främsta intresse att försvara sin drog, det ligger också i sakens natur så klart, grejen är att man då inte kan vara objektiv i sakfrågan, det säger sig självt, Ok och hur kan jag veta det? därför att jag har något som du påstår att jag saknar (att bero på personangrepp) nämligen en stor erfarenhet och insikt i den kriminella världen med droger fängelser och allt vad det livet innebär, att tänka lite längre än vad näsan räcker betyder för mig att reflektera lite över vem det är jag kommenterar här? är det någon som har något att säga/tillföra är det någon som vet saker som inte jag vet? eller är det någon som bara skriver här där för att...o.s.v.
Om jag tror att legalisering av cannabis skulle kunna stoppa gängkriminaliteten? Nej! lika lite som att substitutionsbehandling skulle hjälpa tunga heroinister att sluta med heroin, ett idiotiskt beslut som bara öppnade upp för en ny drogmarknad med subutex & metadon.
Vad är det du försöker få sagt?
Att du själv är en sådan som inte är kapabel att hantera droger och målar upp din verklighet på oss andra?
Att du är en sol och vårare med våldstendenser? Vänligen utveckla.
Det är klart en legalisering inte skulle få ett slut på kriminella gäng.
Ingen har hittills hävdat det heller.
Den skulle i det närmaste radera den för stunden viktigaste marknaden, samt rycka möjligheten till enkel marknadsföring av andra kriminella tjänster/varor.
Helt enkelt göra livet som kriminell lite mer komplicerat.
För att klargöra det hela innan du kallar mig och alla andra meningsmotståndare korkade missbrukare igen så handlar detta om frihet för min del.
Tycker inte staten har att göra med vad människor väljer att göra med sin egen kropp.
Ser inga problem med att någon tar en spliff på balkongen en fredagkväll efter jobbet.
Likväl ser jag inga problem med att du trycker anabola året runt eller super heller.
Bara ditt bruk inte går ut över andra och skadar dem.
Heroin skulle möjligtvis kunna vara undantaget, det provar endast en normal person när denna har en dödslängtan.