2019-11-30, 17:12
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det blir ju ganska dumt när ni ljuger om saker det går att googla fram på sekunder, motståndarsidan är verkligen desperata just nu.

Lite färska siffror från Kanada:

"Highlights for the period ending August 31, 2019

Total sales of dried cannabis in August increased by 10.5% compared to July (from 11,692 kilograms to 12,917 kilograms).
Total sales of cannabis oil increased by 14.0% (from 10,266 litres to 11,705 litres)."

Det blir mycket pengar som tillfaller staten istället för kriminella grupperingar, facts dont lie.

Att "regeringens" röka skulle vara sämre visar bara på att du är ännu en skitsnackare i tråden som inte har någon aning om vad du pratar om.

https://www.canada.ca/en/health-canada/services/drugs-medication/cannabis/licensed-producers/market-data/supply-demand.html

Tro vad du vill. Jag vet. Fråga en som bor i Canada istället för att läsa en jävla regeringssida!
Ingen anledning att ljuga så lägg ner!
2019-11-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Tro vad du vill. Jag vet. Fråga en som bor i Canada istället för att läsa en jävla regeringssida!
Jo Tack, jag väljer nog att tro på Kanadas officiella siffror som regeringen tillhandahåller istället för "nån som bor i Kanada lol".

Din logik: Jag känner en kille som bor i Norrland som heter Conny och han kokar fan så mycket bättre sprit än den där skiten regeringen kallar absolut vodka, tro vad du vill men så är det.
2019-11-30, 17:45
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Jo Tack, jag väljer nog att tro på Kanadas officiella siffror som regeringen tillhandahåller istället för "nån som bor i Kanada lol".
Tror du även på de officiella siffror som den svenska regeringen tillhandahåller?
2019-11-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Tror du även på de officiella siffror som den svenska regeringen tillhandahåller?
Vilka siffror?

Omsättningen på det statliga Systembolaget har jag ingen anledning att tvivla på.
2019-11-30, 18:11
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svd.se/legalisering-av-cannabis-kan-stoppa-gangen

Har han rätt?

Ska Sverige ändra lagar och legalisera cannabis bara för att Hanif Balis tidigare partiledare öppna upp dörrarna för mena-folket i Mellanöstern och Afrika?

Dummaste jag hört.
2019-11-30, 18:26
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Ska Sverige ändra lagar och legalisera cannabis bara för att Hanif Balis tidigare partiledare öppna upp dörrarna för mena-folket i Mellanöstern och Afrika?

Dummaste jag hört.
Jag undrar hur många debatter du vunnit med din passion för att argumentera bort motståndaren.

Sverige ska legalisera cannabis så att dessa personer blir tvingade att skaffa sig ett vanligt jobb som oss alla andra, det framgår i första inlägget.
2019-11-30, 18:40
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Sverige ska legalisera cannabis så att dessa personer blir tvingade att skaffa sig ett vanligt jobb som oss alla andra, det framgår i första inlägget.

Hela mitt inlägg gick dig fullständigt över huvudet.

Citat:
Blir tvingade att skaffa sig ett vanligt jobb som oss alla andra

På riktigt, är du så jävla dum att du tror på det där?

Varför lösa symtom av ett större problem, genom att låta folk börja punda, samt att staten ska kunna kapitalisera på att folk konsumerar ohälsosamt skit?
2019-11-30, 19:13
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hela mitt inlägg gick dig fullständigt över huvudet.

På riktigt, är du så jävla dum att du tror på det där?

Varför lösa symtom av ett större problem, genom att låta folk börja punda, samt att staten ska kunna kapitalisera på att folk konsumerar ohälsosamt skit?
Om ett företag får en mindre omsättning måste chefen säga upp personal eller på annat sätt minska utgifterna, förstår du det?
2019-11-30, 19:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I Portugal är narkotikabruk legaliserat. Här har dom Europas lägsta antalet döda knarkare per capita, Sverige bland de högsta inom EU. Det säger väl något om hur illa förbud verkar
Nej det är avkriminaliserat, skillnad på legaliserat.
Polisen kan fortfarande plocka in dig över natten om dom vill och ge dig bannor.
Fortfarande kriminella som sköter försäljningen.
2019-11-30, 19:39
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket

Vad säger den som bor i Kanada om hur marknaden såg ut innan, var den likadan som i Sverige med 10-åringar som langar och 15-åringar som skjuter varandra för att äga territorie? Såldes det på gatan av barn innan legaliseringen?
Senast redigerad av Eurypterida 2019-11-30 kl. 19:45.
2019-11-30, 19:44
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Om ett företag får en mindre omsättning måste chefen säga upp personal eller på annat sätt minska utgifterna, förstår du det?

Enligt skribenterna i tråden gäller inte tillgång och efterfrågan i kapitalismen, om efterfrågan försvinner kommer tillgången öka på något annat. Om alla slutar köpa tvättmaskiner kommer vitvaruföretagen gå över till att sälja kylskåp, att man inte kan tvätta kläder i kylskåp gör inget för i den upp och nedvända kapitalismen dikterar säljaren vad köparen ska göra med sina pengar. Är det inte artonårsgräns på den här sidan?
2019-11-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej det är avkriminaliserat, skillnad på legaliserat.
Polisen kan fortfarande plocka in dig över natten om dom vill och ge dig bannor.
Fortfarande kriminella som sköter försäljningen.
Nej dom plockar inte in någon för att dom röker på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in