2019-11-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Gängens verksamhet i delstater i södra US har minskat mest tack vare LEGALISERING. Om er pundiga teori stämmer skulle brottsligheten ökat när gängen "sadlat om". Det är inte så det fungerar, gängen följer inte LAS, de sparkar langarna om de inte säljer. Langarna är de minst kriminella och de kan inte sadla om till gangster för de är inte gangster, många langar bara för att försörja sitt eget missbruk, en hobby eller för att det är ett socialt och trevligt extraknäck. Gängen är högre upp i kedjan.

Det var ett svenskt gäng som sprängde skattemyndigheten i Danmark, gränsen, bron och tullen är nog inte helt oväsentlig för situationen, kontroll över myndigheterna är alltid kriminella gängs yttersta mål. Det är inte värt att öka osäkerheten och brotten i samhället för detta, vad är det ni vill uppnå med förbudet förutom ökad brottslighet, sönderslagna områden, korrupta myndigheter och starka kriminella organisationer?

Har förbudet lett till något bra, rökte folk mindre innan förbudet, langade barn innan förbudet?

Det stämmer inte, jag har som sagt vänner som bor i mer eller mindre utsatta områden i USA. Om du nu som färsk 18-åring tror att du kommer få CB på apoteket eller köpa detta på bolaget kan du garanterat drömma vidare (för du argumenterar ju för medicinsk legalisering, något som redan finns), sedan talar vi om Sverige. Du har bättre chans med att åka till Christiania. Jag tror staten hellre kommer investera i hårdare gränskontroller än en legalisering av CB. En någorlunda smart människa fattar att man inte tjänar ett öre på att hota eller spränga skatteverket i vare sig Danmark eller Sverige. Sverige kommer garanterat aldrig gå med på öppen försäljning av narkotika (cannabis). Personer kan gnälla om orättvisa beträffande alkohol och tobak hur mycket de vill de finns absolut inga belägg eller intressanta argument som i nuläget kommer rubba statens narkotikapolitik.

Jag är för övrigt ingen pundare.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-11-28 kl. 22:21.
2019-11-28, 22:18
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Låt folk röka. Att det ska vara så jävla svårt att låta folk få bestämma över sina egna liv. Jävla fjanteri i Sverige jämt. Sverige = Europas moralkärring.

När jag var ung visste alla att knark var just knark. Något man måste ha om och om igen. Något som gjorde dig till en svag människa.

Idag verkar ena halvan av landet bestå av svaga, psyksjuka människor medan andra halvan består av kriminella blattar som säljer knarket.

I min värld borde sådana som du spärras in på psyket och fråntas sin rösträtt. Jävla undermänniska.
2019-11-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hanif tror att gängkriminaliteten kan lösas genom att cannabis legaliseras, och du postade ett inlägg där du påstår att han har rätt.

What gives?

Trodde du kunde avläsa själv i allt jag skrivit att jag inte håller med han till fullo trots att jag avslutar med att "Ja, han har rätt". Men du missade mina argument att inget kan stoppa kriminalitet till 100%. Du fastnade helt för jag skrev att han har rätt. Så antingen så trollar du bara (ditt namn antyder en aning) eller sitter på aspberger i bakfickan och slår knut på dig själv utan att veta om det.
2019-11-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
När jag var ung visste alla att knark var just knark. Något man måste ha om och om igen. Något som gjorde dig till en svag människa.

Idag verkar ena halvan av landet bestå av svaga, psyksjuka människor medan andra halvan består av kriminella blattar som säljer knarket.

I min värld borde sådana som du spärras in på psyket och fråntas sin rösträtt. Jävla undermänniska.
Alkohol är också knark. Man har valt att kalla en som knarkar alkohol för alkoholist och inte missbrukare trots att det handlar om exakt samma beroende. Sök på WHO.com så lär du dig vad beroende är.
Muslimer har iaf rätt i en sak, alkohol är farligt. Men västvärlden och Jesus förespråkar ju alkohol så då måste det vara lagligt! Och bara för det är lagligt så är det ju moraliskt rätt att använda oavsett!
Nä, fängsla alla som du snarare.
2019-11-28, 22:25
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Nej, det är bara skitsnack, skurkarna kommer fortsätta sälja knark fast till ett lite billigare pris, samt mycket starkare sorter...
låter mest som att de försöker locka till sig rökarnas röster, inget annat.
Sant. Precis som skurkarna säljer sprit som är billigare och starkare än den på bolaget.
2019-11-28, 22:27
Medlem
Knivur-273s avatar
Problemet med cannabis är att brukare tenderar att bli slöa och fördummade fnittrande idioter, även om det sägs vara reversibelt.

Inte värre än alkohol måhända.

Jag ger mig fan på att många politiker använder cannabis och / eller kokain, kanske piller som benzo.
Senast redigerad av Knivur-273 2019-11-28 kl. 22:32.
2019-11-28, 22:30
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Alkohol är också knark. Man har valt att kalla en som knarkar alkohol för alkoholist och inte missbrukare trots att det handlar om exakt samma beroende. Sök på WHO.com så lär du dig vad beroende är.
Muslimer har iaf rätt i en sak, alkohol är farligt. Men västvärlden och Jesus förespråkar ju alkohol så då måste det vara lagligt! Och bara för det är lagligt så är det ju moraliskt rätt att använda oavsett!
Nä, fängsla alla som du snarare.

Har jag sagt att jag föredrar alkoholister? Dumma idiot.

Det finns studier som visar att de som missbrukar cannabis får en hjärna som ser ut som en tvättsvamp till slut. Du blir paranoid och dum i huvudet av det. Helt jävla hjälplös.

Om det är något jag har lärt mig så är det att ALDRIG lyssna på en missbrukare och dennes truganden, alkoholist som narkoman. Ni kan dra åt helvete.
2019-11-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Det stämmer inte, jag har som sagt vänner som bor i mer eller mindre utsatta områden i USA. Om du nu som färsk 18-åring tror att du kommer få CB på apoteket eller köpa detta på bolaget kan du garanterat drömma vidare (för du argumenterar ju för medicinsk legalisering, något som redan finns), sedan talar vi om Sverige. Du har bättre chans med att åka till Christiania. Jag tror staten hellre kommer investera i hårdare gränskontroller än en legalisering av CB. En någorlunda smart människa fattar att man inte tjänar ett öre på att hota eller spränga skatteverket i vare sig Danmark eller Sverige. Sverige kommer garanterat aldrig gå med på öppen försäljning av narkotika (cannabis). Personer kan gnälla om orättvisa beträffande alkohol och tobak hur mycket de vill de finns absolut inga belägg eller intressanta argument som i nuläget kommer rubba statens narkotikapolitik.

Vad hjälper det med hårdare gränskontroller när mer än 50% av Sveriges cannabis odlas i Sverige? Haha... En hel del amfetamin tillverkas också i Sverige. Hur mycket vet jag inte. Men känner en som tillverkat det så lär ju finnas fler, är inte svårt heller för den delen när du väl fått tag i alla kemikalier. Där hjälper din tull en aning. Mestadelen av all fentanyl på marknaden är från apoteket. Däremot är benzon från Serbien. Sedan är det rätt known facts att våra läkare är våra största langare av tunga droger. Det är så otroligt lätt att fuska till sig en Adhd-utredning trots att du inte har det och få tjack utskrivet som du kan sälja vidare.
Man kanske ska rensa upp innanför innan man krafttar i gränsen? Du är heeeelt oinsatt
2019-11-28, 22:33
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har läst att cannabis kan utlösa psykotiska tillstånd. Det är en allvarlig biverkning.

Antagligen är det en av anledningarna till att Indiens befolkning som helhet, inte kan resa sig ur fattigdomen, trots deras potential.
2019-11-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Problemet med cannabis är att brukare tenderar att bli slöa och fördummade fnittrande idioter, även om det sägs vara reversibelt.

Inte värre än alkohol måhända.

Jag ger mig fan på att många politiker använder cannabis och / eller kokain, kanske piller som benzo.

Har du någon erfarenhet om att det stämmer som du säger angående cannabis?
2019-11-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Har jag sagt att jag föredrar alkoholister? Dumma idiot.

Det finns studier som visar att de som missbrukar cannabis får en hjärna som ser ut som en tvättsvamp till slut. Du blir paranoid och dum i huvudet av det. Helt jävla hjälplös.

Om det är något jag har lärt mig så är det att ALDRIG lyssna på en missbrukare och dennes truganden, alkoholist som narkoman. Ni kan dra åt helvete.

Oj, fram med studierna om att hjärnan får skrumpleverliknande symtom. Hade hjärna (haha) läst den. Har rökt av och till i 20 år. Rökte senast för 4-5 månader sedan. Är varken paranoid eller dum i huvudet och har ett bra jobb och inga avvikande resultat i min senaste hälsoundersökning när jag gav 3 rör med blod där de kollade precis allt.
Men nu handlar detta inte om cannabis (icke) skadeverkan utan om legalisering av cannabis kan hjälpa samhället eller ej.
2019-11-28, 22:36
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Det stämmer inte, jag har som sagt vänner som bor i mer eller mindre utsatta områden i USA. Om du nu som färsk 18-åring tror att du kommer få CB på apoteket eller köpa detta på bolaget kan du garanterat drömma vidare (för du argumenterar ju för medicinsk legalisering, något som redan finns), sedan talar vi om Sverige.
I vilken delstat bor de?
Statistiken visar att brottsligheten inte ökar och att legaliserad cannabis är bättre än kriminaliserad.

Citat:
En någorlunda smart människa fattar att man inte tjänar ett öre på att hota eller spränga skatteverket i vare sig Danmark eller Sverige.
Polisen har skurit ner på verksamheten i hela landet för operation rimfrost, är inte det en seger för gängen?

Citat:
Sverige kommer garanterat aldrig gå med på öppen försäljning av narkotika (cannabis). Personer kan gnälla om orättvisa beträffande alkohol och tobak hur mycket de vill de finns absolut inga belägg eller intressanta argument som i nuläget kommer rubba statens narkotikapolitik.

Det är du som inte har argument.

Citat:
Alkohol är också knark!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in