2019-11-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker

Det finns studier som visar att de som missbrukar cannabis får en hjärna som ser ut som en tvättsvamp till slut.

Haha nej det gör det inte, jävla undermänniska.
2019-11-28, 22:43
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Har du någon erfarenhet om att det stämmer som du säger angående cannabis?
Jag brukar inte cannabis men jag har läst vetenskapliga rapporter.
Alkohol är också skadligt i stora mängder.
2019-11-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag har läst att cannabis kan utlösa psykotiska tillstånd. Det är en allvarlig biverkning.

Antagligen är det en av anledningarna till att Indiens befolkning som helhet, inte kan resa sig ur fattigdomen, trots deras potential.

Hur klinisk var studien? Du får gärna leta upp och länka den. Många så kallade studier tar inte upp korsade droger. Det är rätt vanligt att någon som gått på speed (tjack) varvar ner med cannabis och utlöser en psykos som en biverkning av amfetamin och inte cannabis. Men man har hittat cannabis och drar slutsatsen att det är det som utlöst psykosen. Har inte personligen varit med en enda cannabisrökare som upplevt en psykos.
Hasch kan utlösa psykoser däremot. Det är processat med bensin så jag är inte förvånad.
2019-11-28, 22:44
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Oj, fram med studierna om att hjärnan får skrumpleverliknande symtom. Hade hjärna (haha) läst den. Har rökt av och till i 20 år. Rökte senast för 4-5 månader sedan. Är varken paranoid eller dum i huvudet och har ett bra jobb och inga avvikande resultat i min senaste hälsoundersökning när jag gav 3 rör med blod där de kollade precis allt.
Men nu handlar detta inte om cannabis (icke) skadeverkan utan om legalisering av cannabis kan hjälpa samhället eller ej.

Det enda som kan hjälpa det här samhället är en avskjutning av alla kriminella invandrare och alla de svaga svenska narkomaner som svansar omkring dessa löss i jakt på nästa tripp. Jävla skitsamhälle.

Jag som är högutbildad funderar verkligen på att flytta från den här jävla ankdammen. Sen kan ni som är kvar slåss inbördes om de skattepengar som inte längre finns. Sverige är ett land som är fyllt till bredden av förlorare.
2019-11-28, 22:45
Medlem
Citat:
Jag brukar inte cannabis men jag har läst vetenskapliga rapporter.

Oftast så brukar man inte cannabis under arbete eller vid umgänge med vänner. Jag gör i alla fall inte det jag brukar det som om jag skulle bruka öl eller mer till festligheter. Anser du då att det är samma sak?
2019-11-28, 22:46
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Oftast så brukar man inte cannabis under arbete eller vid umgänge med vänner. Jag gör i alla fall inte det jag brukar det som om jag skulle bruka öl eller mer till festligheter. Anser du då att det är samma sak?
I små mängder kan det nog anses vara ganska ofarligt.
2019-11-28, 22:48
Medlem
Citat:
I små mängder kan det nog anses vara ganska ofarligt.

ofarligt är det oavsett finns inget som tyder på att någon människa har dött utav just cannabis.
2019-11-28, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svd.se/legalisering-av-cannabis-kan-stoppa-gangen

Har han rätt?

Nej naturligtvis inte, det starkaste knarket är pengar i sig själv, spelar ingen roll om det är cannabis eller heroin till och med att sälja sin lilla syster, bara samma mäktiga känsla av att ha 30-40 tusen på en vecka innan dom gått ut 9an.
Vad Haniballe egentligen gör är att ragga röster i förorten och bland de 20% svenskar som gillar en fet gås på fredags kvällen i soffan eller efter utekvällen etc.
Haniballe är den där moderna typen "älska mig" jag har skägg och mina bröder är terrorister men se vilken dyr och snygg skjorta jag har, jag är bäst för jag tycker det och alla nysvenskar gillar mig egentligen osv, men Haniballe är bara en provikatör en skyltdocka från förorten med svart skägg som en symbol för att även en "blatte" kan lyckas men egentligen borde han bara heta Hani eftersom resten hänger på taggtråden till makten av moderaterna, han är som en neger som önskar bli chef för de tyska gaskamrarna men det är ingen som litar på honom, Haniballe är liksom en maskot, en pajas utan makt som provocerar för att få uppmärksamhet, ett smilande stolpskott.
Medlem
Citat:
Det enda som kan hjälpa det här samhället är en avskjutning av alla kriminella invandrare och alla de svaga svenska narkomaner som svansar omkring dessa löss i jakt på nästa tripp. Jävla skitsamhälle.

Jag som är högutbildad funderar verkligen på att flytta från den här jävla ankdammen. Sen kan ni som är kvar slåss inbördes om de skattepengar som inte längre finns. Sverige är ett land som är fyllt till bredden av förlorare.

Gör det ingen har hindrat dig ifrån att flytta. Patetiskt att en högutbildad inte har mer fakta och kompetens inom området.
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag ger mig fan på att många politiker använder cannabis och / eller kokain, kanske piller som benzo.

Åkesson knarkade lyckopiller efter han blev utbränd kanske än. Lyckopiller är inget annat än långtidsverkande ecstacy, man kan lika gärna ta en E om dagen. Knarket finns överallt.
2019-11-28, 22:51
Medlem
Citat:

Jag som är högutbildad funderar verkligen på att flytta från den här jävla ankdammen. Sen kan ni aom är kvar slåss inbördes om de skattepengar som inte längre finns. Sverige är ett land som är fyllt till bredden av förlorare.
Haha, varsegod och flytta då. Så är vi en röst närmare en legalisering som faktiskt hjälper mot kriminaliteten.
Undra vem som är värst, den som vill avrätta alla kriminella och narkomaner (och alkoholister med kan jag tänka mig att du tycker?) eller den som vill ändra en lag som ger mer resurser för att faktiskt påverka.
Du lever i en drömvärld om du tror att döda alla problem är lösningen. Tror inte en sekund på att du är högutbildad. Hoppas ingen av dina nära och kära röker cannabis någon gång, då ska de dö. (Psst. Kan lova dig att du har mer än en i din närhet som röker eller har rökt mer än en gång. Annars bor du inte i Sverige. Döda dem!)
2019-11-28, 22:51
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrasnarran
Haha nej det gör det inte, jävla undermänniska.

https://www.apa.org/monitor/2015/11/marijuana-brain
"There are a lot of open questions about the long-term effects of marijuana, says Susan Weiss, PhD, director of the division of extramural research at the National Institute on Drug Abuse (NIDA). "But there's a growing literature, and it's all pointing in the same direction: Starting young and using frequently may disrupt brain development."
Senast redigerad av midvintermorker 2019-11-28 kl. 22:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in