Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Champagneoklock 2019-03-27:
Mannen, som föraren i bärgningsbilen ska ha mött befann sig på vägrenen på väg mot V*valla.
Googlekartan från V*sterleden, E18 uppdaterades i juni -18, dvs endast några veckor efter mordet på LW.
Vid studie av vägrenen där SD kan misstänkas ha rört sig i anslutning till brottet, iakttas fläckar på några ställen.
Till fläck nr 1: Utgå rakt ut från fp till vägrenen. Alldeles i närheten ses skuggan av en gatlykta. Dryga metern i riktning mot vägskylten och V*valla, syns en tydlig och distinkt fläck av rödbrun färg. - Ser ni den?
Vandra neråt vägrenen, bort från V*valla och till skuggan av nästa gatlykta; 1/2 m bakom skuggan kan en mindre fläck av samma nyans som nr 1 ses.
Nr 3: Mitt på vägrenen, ytterligare några m västerut; minst i storlek och något mindre mättad än de övriga.
Att sommaren -18 var extremt het är väl känt, men hur såg det ut med nederbörden veckorna efter LWs försvinnande - någon som har koll?
En teori är att Gm vek av till höger och in bland träden för skydd innan han vågade sig ut mot motorvägen för att där vända om och gå mot V*valla. Vid forcering av besvärlig växtlighet och med adrenalinet pumpandes för högtryck kan han i sådana fall ha rispat sig på ena benet eller foten ex, beroende på vad han bar på fötterna, utan att vara medveten om blodet. Eller näsblod, som kan orsakas av hög stressnivå.
Har funderat på ditt inlägg lite grann.
Jag tror ju att det kan nog stämma att SD var den som bilbägaren såg.
Det verkar ju väldigt svårt att gå uppe på grässlänten som jag har förstått det. Lämpligast går man på vägrenen.
Så det är väldigt troligt att den som gick där, gick ut i vägbanan när det inte fanns trafik, och drog sig inåt vägrenen om det kom en bil.
Jag hoppas verkligen att man även sökt i mittremsan, mellan brottsplatsen och upp mot gång-cykelbron. Där kan något ha kastats också.
https://www.google.se/maps/@59.288768,15.1866268,3a,56.1y,64.58h,68.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8X7cR-pXPVcU5xfzD0xe3A!2e0!7i13312!8i6656
Och kom plötsligt ihåg att det fanns ett vittne som gjort en iakttagelse enligt MV:
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Ja, det var nog inte så tydligt som jag tänkte när jag skrev det. Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen.
Frågan är när, var och hur.
Jag har ju spekulerat lite runt letsdoits inlägg, där jag funderat om SD kanske cyklat runt före mordet för att reka och fundera ut en plan. Det kan varit i samband med detta som han observerades av ett vittne.
Kanske han nu efter mordet springer ner för grässlänten, allt enligt den under kvällen planerade rutten.
Kanske han kom på att mittremsan är ett perfekt ställe att göra sig av med något, eller så sprang han över gång/cykelbanan på andra sidan, såsom MV skriver.
Jag misstänker att om det funnits observerbara blodfläckar där utredarna /polisen parkerat bilarna borde väl hela sträckan kontrollerats med hundar.
Men intressant är det.