2019-11-28, 13:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så SD knoggnuggade LW för att hon ville idka samlag? Vad hände med ett enkelt,Nej jag har inte lust ikväll
Har inga belägg för att det var ett kuttrasju som LW avsåg med det nattliga fikat. Det var menat som sannolikhets-referens till JMs falsarier om att LW ville ha tillbaka nycklar som SD skulle ha vägrat lämna tillbaka.
Citera
2019-11-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du ska skriva sagor så är det bra att
ha koll på tiden.
Varför väntade LW ett år med att byta lås
om bilbråket handlade om att hon ville ha
tillbaka sin nyckel?

Det finns inga sagor att skildra i detta fallet, däremot sagt, så finns det en verklighet som handlar om en tidigare brutalt och hänsynslöst misshandlad och mördad trebarns-moder [LW] som gömdes bakom ett bullerplank.

Det mest och absolut sannolika, är att SD var den personen som bringade livet om LW cirka 20 minuter före hennes yngste son [AW:s] bemärkelsedag skulle infalla.

Inte ens någon tänkbar eller alternativ mördare finns i detta fallet, mer än att HD var absolut involverad på något sätt gällande mordet på LW, jag anser slutligen sagt, att söka en mördare annorstädes, är bara dumt att misslyckas med på förhand, det finns tillräckligt med bevis som pekar direkt på SD som Gärningspersonen i detta fallet, och till detta sagda, så finns det mycket som är direkt riktat mot SD och som för närvarande inte ligger allmänheten till kännedom.

Det var under året 2018 som LW hade besökt sin vän och för vederbörande då bland annat berättat om att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD, det var också då vid detta aktuella tillfället som LW berättade för sin vän om SD:s nattliga besök vid klockan 02:00-tiden när hon och barnen låg och sov, LW i sin tur accepterade inte dessa sen-nattliga besök av SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 14:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang knoggnuggningsincidenten: kommer den att tas upp/genomlysas i fup och under rättegång (om åtal kommer)?
Ja, det här är väl bevisningen man har velat lyfta fram. Alltså själva grunden för misstankarna mot SD:

Sedan har ju de här ljudinspelningarna dykt upp nu, så de måste väl rätten också lyssna igenom noga:

Finns det någon länk till det här senaste domstolsbeslutet från 21/11?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-28 kl. 15:03.
Citera
2019-11-28, 14:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns inga sagor att skildra i detta fallet, däremot sagt, så finns det en verklighet som handlar om en tidigare brutalt och hänsynslöst misshandlad och mördad trebarns-moder [LW] som gömdes bakom ett bullerplank.

Det mest och absolut sannolika, är att SD var den personen som bringade livet om LW cirka 20 minuter före hennes yngste son [AW:s] bemärkelsedag skulle infalla.

Inte ens någon tänkbar eller alternativ mördare finns i detta fallet, mer än att HD var absolut involverad på något sätt gällande mordet på LW, jag anser slutligen sagt, att söka en mördare annorstädes, är bara dumt att misslyckas med på förhand, det finns tillräckligt med bevis som pekar direkt på SD som Gärningspersonen i detta fallet, och till detta sagda, så finns det mycket som är direkt riktat mot SD och som för närvarande inte ligger allmänheten till kännedom.

Det var under året 2018 som LW hade besökt sin vän och för vederbörande då bland annat berättat om att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD, det var också då vid detta aktuella tillfället som LW berättade för sin vän om SD:s nattliga besök vid klockan 02:00-tiden när hon och barnen låg och sov, LW i sin tur accepterade inte dessa sen-nattliga besök av SD.

Mvh/ @JokerMannen

Så efter att LW bjudit HD på fika och
berättat om förhållandet med SD så
fortsatte hon sin relation med honom?
Citera
2019-11-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Postat 2017-08-22, 10:14

Postat 2017-08-22, 11:04

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.

Har full förståelse för dina problem men konsekvenserna blir att tråden hamnar i ständiga återvändsgränder då engagerade medlemmar hungrar efter nya uppgifter i detta mycket intressanta fall. Personligen har jag överseende med dina uppgifter men problem uppstår då dom anammas av flera medlemmar som sanningar så eroderar dom tråden.

Ett axplock
Du har i detalj beskrivit hur GM började med att krossa LWs knäskålar.
Du har skrivit att ett bollträ som saknas av fam Wesström har användts vid mordet.
Du har gett intryck av att ha tillgång till LWs dagboksanteckningar.
Du påstår att 3 st bevis plus ett vittne ligger till grund för SD senaste häkning.

1: ) Jag har aldrig påstått att Gärningspersonen krossade LW:s knäskålar, vilket i sin tur är ett osannfärdigt påstående av dig, däremot sagt, så har jag tidigare beskrivit det som ett tänkbart händelseförlopp.

2: ) Jag vet att Familjen Wesström saknar ett basebollträ, vilket fortfarande inte kommit Familjen Wesström till rätta.

3: ) Jag har aldrig påstått att själva mordvapnet var just ett basebollträ, det är ytterligare ett osannfärdigt påstående av dig, däremot sagt, så har jag skrivit, att det är mycket troligt att ett basebollträ hade brukats av Gärningspersonen som ett tillhygge vid det då aktuella mordtillfället.

4: ) Jag har tillgång till LW:s dåtida och privata dagboks-anteckningar genom hennes vän.

5: ) Tre stycken nya bevis samt därtill också ett nytt vittne var och blev den egentliga orsaken till att den mordmisstänkte SD flyttades upp en stegpinne, från skäligen misstänkt och upp till sannolika skäl, jag tycker det är på tiden att du tar dig en liten funderare på varför plötsligt en hel insats-styrka begav sig ut för att då vid det aktuella tillfället hämta in den mordmisstänkte SD, den som du så kärt kallar för en normal Familjefar.

6: ) Inlägget du tidigare länkade till via Kalamarkstråden, är ingenting annat, än ironi.

7: ) Du svarade aldrig på min till dig tidigare ställda fråga, vilken i sin tur då följande löd,

Först var du tvärsäker på att SD var Gärningspersonen, sedan därefter var du säker på att NW var Gärningspersonen, sedan var du plötsligt säker på att HD var Gärningspersonen, då undrade jag vem nästa tvärsäkra Gärningsperson kommer att bli, eller för dig kanske redan är ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-28 kl. 14:54.
Citera
2019-11-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så efter att LW bjudit HD på fika och
berättat om förhållandet med SD så
fortsatte hon sin relation med honom?

Att LW plötsligt skulle ha bjudit hem HD på kaffe och smörgås inom sin bostadsrätt, för att där sedan skulle ha berättat för HD om sitt förhållande med hennes make, det får stå för dig.

Det jag har fått höra, är en helt annan historia, vilken jag i min tur tror väldigt starkt på.

Som du eventuellt kanske minns, så skrev jag inom några av mina tidigare inlägg, att HD hade vid ett då aktuellt tillfälle slagit en tallrik i huvudet på en annan person och strax därefter lämnat platsen.

Vad tror du hade hänt om LW verkligen hade bjudit hem HD på kaffe och smörgås och sedan plötsligt berättat för HD att hon hade haft ett långvarigt sexuellt förhållande med hennes make, vad tror du hade hänt då ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-28 kl. 15:13.
Citera
2019-11-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Postat 2017-08-22, 10:14

Postat 2017-08-22, 11:04

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.

Har full förståelse för dina problem men konsekvenserna blir att tråden hamnar i ständiga återvändsgränder då engagerade medlemmar hungrar efter nya uppgifter i detta mycket intressanta fall. Personligen har jag överseende med dina uppgifter men problem uppstår då dom anammas av flera medlemmar som sanningar så eroderar dom tråden.

Ett axplock
Du har i detalj beskrivit hur GM började med att krossa LWs knäskålar.
Du har skrivit att ett bollträ som saknas av fam Wesström har användts vid mordet.
Du har gett intryck av att ha tillgång till LWs dagboksanteckningar.
Du påstår att 3 st bevis plus ett vittne ligger till grund för SD senaste häkning.

Varför är du så angelägen om att snacka skit om JM? Titta på dig själv i stället.
Ingen av oss vet allt, vi alla gissar och försöker förstå men snart får vi nog veta vad som egentligen hände.
Citera
2019-11-28, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror på att Lena ville ha en nyckel tillbaka men inte att det var den kvällen i bilen. Av den enkla anledningen att jag tror det hade framgått i anmälan i så fall och eventuellt även nämnts i nedläggningsbeslutet om fallet ens hade lagts ner.

Lena ansågs inte ha rätt att tvinga sig kvar i bilen för att bara tjafsa men om det hade handlat om att hon velat återfå en stulen sak som är viktig för hennes trygghet och säkerhet så tror jag att åklagaren hade förstått att hon satt kvar i bilen.

Det kan ju låta troligt, men eftersom deras historier går isär (dvs att minst en av dom ljuger) så kan man ju inte veta vem av dom som talar sanning, eller hur?

Och hade SD hade en nyckel som han inte ville lämna åter och det var en av sakerna de bråkade om, så tvivlar jag på att han skulle erkänna det.
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-28 kl. 15:50.
Citera
2019-11-28, 15:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Polisen Mats Nylander säger alltså "en av parterna ville mer än den andra" och "en ojämn syn på hur de ska umgås". Låter väl som att den bakomliggande orsaken till bråket kan ha varit det här som SD säger enligt läkarintyget då:
"Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig."
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Eller så var det det här:

"Han berättade även att han kände sig pressad och att det ”väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat”. Han har beskrivit relationen som ”destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt”."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbXn1d/misstankt-for-mord-pa-lena-wesstrom-kande-ilska-och-hat-mot-henne

Ja, klart att han kände sig pressad.

L*ena ställde krav på honom.
Och nu visste han att snart ta kakan slut...
Citera
2019-11-28, 15:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så var det det här:

"Han berättade även att han kände sig pressad och att det ”väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat”. Han har beskrivit relationen som ”destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt”."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbXn1d/misstankt-for-mord-pa-lena-wesstrom-kande-ilska-och-hat-mot-henne

Ja, klart att han kände sig pressad.

L*ena ställde krav på honom.
Och nu visste han att snart ta kakan slut...
SD:s egna ord, eller kanske en subjektiv tolkning gjord av en kvinnlig läkare med rätt tjocka roks-glasögon? Tror du förresten att åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson har samma teorier om det här fallet som du har?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-28 kl. 15:36.
Citera
2019-11-28, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag anser absolut att Lena hade rätt att sitta kvar och kräva tillbaka sin nyckel. Hon måste tänka på sin och barnens säkerhet före allt annat.
Åklagaren hade då inte beslutat att ett brott uppvägt det andra eftersom SD begått flera, tror jag.

SD: knoggnuggning + vägran att återge personlig egendom.
LW: bara vägran att lämna bilen.

Någon annan juridisk kunnig kanske vet exakt hur det förhåller sig men detta är vad jag tror.

Nu är jag ju inte juridiskt kunnig, men jag vet att ord stod mot ord.

Så oavsett vad de hade sagt, hade det ju varit ord mot ord om de inte var eniga.
Det fanns inga vittnen, inga filmer eller ljudupptagningar.
Citera
2019-11-28, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag minns så jagade hon efter en cache, FTF, och inte efter SD.

Hon var dessutom inte ensam och inte SD heller. Dessutom var ju barnen med, iaf ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in