Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
Undrar om det kan handla om att FP inte är MP, utan som jag har trott på andra sidan motorvägen. Det förklarar ju som sagt var Daalans upplevelse av skriket, samt intresset för de två cykeltjejerna.
Det kan vara så att LW's kropp flyttades till FP några dagar senare, enligt min tidigare teori och det förklarar varför polisen inte fann henne tidigare.
Polisen kanske nu letar efter spår gällande förflyttningen av den döda kroppen från MP till FP.
Jag har tidigare lagt fram en teori om varför man har valt FP. Tänk er in i att man har en död kropp på halsen som måste dumpas. Man känner inte till omgivningarna särskilt väl och man är inte van vid kroppsarbete som grävning. Enklaste sättet: lägg tillbaka henne där hon kom ifrån på enklast möjliga ställe och dra intresset bort från den här sidan av vägen.
Jag har också varit misstänksam mot den användare som dominerade de fyra första sidorna i tråden och satte hela scenen för svartsjukescenariet. Ponera att denna person är någon som känner till LW ganska väl, men vars lojalitet finns hos MGM.
Det kanske var det polisen hade insett nu, att man inte ens vet var själva brottsplatsen är. Tidigare har man nog utgått från att det var LW:s eller SD:s bostad (som verkar ha undersökts grundligt och varit avspärrade i flera månader), och kanske hade man fått tillbaka nedslående resultat om det nu från NFC. Var man uppe i Vivallaskogen också idag, eller var man mest kring motorvägen?