2019-11-28, 15:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Exakt! Enligt ShHolmes bytte
hon lås någon gång 2018.
Varför skulle hon vänta ett år efter bilbråket
med att byta lås om bråket gällt en nyckel?

Enligt Holmes var det 17-18 väl?
Så kanske det var efter bilincidenten?
Citera
2019-11-28, 15:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag ju inte juridiskt kunnig, men jag vet att ord stod mot ord.

Så oavsett vad de hade sagt, hade det ju varit ord mot ord om de inte var eniga.
Det fanns inga vittnen, inga filmer eller ljudupptagningar.
Ja, det verkar stå ord mot ord. Den misstänkte säger alltså att han inte har något med LW:s försvinnande och död att göra, medan bl.a. du, Åsa Hiding och Ulla Gustavsson är av en annan åsikt.

Dina inlägg här i tråden är viktiga 'notknapparen', för du visar att det är fullt möjligt att misstänka någon för mord utan att kunna lägga fram ett enda sakligt argument för sin uppfattning.
Citera
2019-11-28, 15:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SD:s egna ord, eller kanske en subjektiv tolkning gjord av en kvinnlig läkare med rätt tjocka roks-glasögon? Tror du förresten att åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson har samma teorier om det här fallet som du har?

Men hallå?

Skojar du nu?
Tror du verkligen på det där själv?

Skulle det vara någon slags åkomma det där, som kvinnor inom rättsväsendet drabbas av? Det finns ju inget rim och reson i det antagandet.
Citera
2019-11-28, 16:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nu är jag ju inte juridiskt kunnig, men jag vet att ord stod mot ord.

Så oavsett vad de hade sagt, hade det ju varit ord mot ord om de inte var eniga.
Det fanns inga vittnen, inga filmer eller ljudupptagningar.
Visst är det så, att ord står mot ord här.

Vad som däremot är uppenbart och odiskutabelt är att LW blev utsatt för misshandel i bilen, om än ringa. SD begick ett brott.
Tyvärr läggs alldeles för många anmälningar av den här typen ner.
Citera
2019-11-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ja, det verkar stå ord mot ord. Den misstänkte säger alltså att han inte har något med LW:s försvinnande och död att göra, medan bl.a. du, Åsa Hiding och Ulla Gustavsson är av en annan åsikt..

Jag tror att SD är en expert på att försöka manipulera andra människor, jag tror att SD har varit mycket osannfärdig i sina framföranden om LW som person, jag tror SD är en riktig översittare som tror att vederbörande kan göra precis som han vill, jag tror absolut att SD var den personen som bringade livet om LW.

Jag tycker att KammarÅklagaren Åsa Hiding har gjort ett suveränt arbete hitintills med detta mordfallet, SD sitter ju som bekant häktad sedan flera månader tillbaka, jag tycker även att Ulla Gustavsson har gjort en stark och bra insats i detta mordfallet.

En person som frivilligt går med på att sitta häktad månad efter månad är väldigt partikuljär [egendomlig] ... vem tusan vill beröva sig själv sin egen frihet ? ... när man bland annat kan få springa omkring fritt i skog och mark och leta efter burkar och hålla kramkalas med sina egendomliga vänner och bekanta, SD är verkligen en partikuljär individ i alla sina beståndsdelar, människan är inte normal så som frisk i sina sinnen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej det andas lite mental nivå à la 10-åring. ”Men det var ju han som började...”. Skyldig är den som är mördare. Hade LW levt och båda anmält varandra för hot och trakasserier hade det varit en relevant frågeställning.
Vet inte om de spelar dumma eller att det är så tragiskt att intelektnivån faktiskt inte är högre än så. Den ena är dummare än den andra och så växlar de om varannan. En av dem vill
framstå som psykolog.. Jo tack .
Senast redigerad av Osamaj 2019-11-28 kl. 16:35.
Citera
2019-11-28, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Champagneoklock 2019-03-27:
Mannen, som föraren i bärgningsbilen ska ha mött befann sig på vägrenen på väg mot V*valla.

Googlekartan från V*sterleden, E18 uppdaterades i juni -18, dvs endast några veckor efter mordet på LW.
Vid studie av vägrenen där SD kan misstänkas ha rört sig i anslutning till brottet, iakttas fläckar på några ställen.

Till fläck nr 1: Utgå rakt ut från fp till vägrenen. Alldeles i närheten ses skuggan av en gatlykta. Dryga metern i riktning mot vägskylten och V*valla, syns en tydlig och distinkt fläck av rödbrun färg. - Ser ni den?

Vandra neråt vägrenen, bort från V*valla och till skuggan av nästa gatlykta; 1/2 m bakom skuggan kan en mindre fläck av samma nyans som nr 1 ses.

Nr 3: Mitt på vägrenen, ytterligare några m västerut; minst i storlek och något mindre mättad än de övriga.

Att sommaren -18 var extremt het är väl känt, men hur såg det ut med nederbörden veckorna efter LWs försvinnande - någon som har koll?

En teori är att Gm vek av till höger och in bland träden för skydd innan han vågade sig ut mot motorvägen för att där vända om och gå mot V*valla. Vid forcering av besvärlig växtlighet och med adrenalinet pumpandes för högtryck kan han i sådana fall ha rispat sig på ena benet eller foten ex, beroende på vad han bar på fötterna, utan att vara medveten om blodet. Eller näsblod, som kan orsakas av hög stressnivå.

Har funderat på ditt inlägg lite grann.

Jag tror ju att det kan nog stämma att SD var den som bilbägaren såg.

Det verkar ju väldigt svårt att gå uppe på grässlänten som jag har förstått det. Lämpligast går man på vägrenen.

Så det är väldigt troligt att den som gick där, gick ut i vägbanan när det inte fanns trafik, och drog sig inåt vägrenen om det kom en bil.

Jag hoppas verkligen att man även sökt i mittremsan, mellan brottsplatsen och upp mot gång-cykelbron. Där kan något ha kastats också.

https://www.google.se/maps/@59.288768,15.1866268,3a,56.1y,64.58h,68.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8X7cR-pXPVcU5xfzD0xe3A!2e0!7i13312!8i6656

Och kom plötsligt ihåg att det fanns ett vittne som gjort en iakttagelse enligt MV:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det var nog inte så tydligt som jag tänkte när jag skrev det. Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen.

Frågan är när, var och hur.

Jag har ju spekulerat lite runt letsdoits inlägg, där jag funderat om SD kanske cyklat runt före mordet för att reka och fundera ut en plan. Det kan varit i samband med detta som han observerades av ett vittne.

Kanske han nu efter mordet springer ner för grässlänten, allt enligt den under kvällen planerade rutten.

Kanske han kom på att mittremsan är ett perfekt ställe att göra sig av med något, eller så sprang han över gång/cykelbanan på andra sidan, såsom MV skriver.

Jag misstänker att om det funnits observerbara blodfläckar där utredarna /polisen parkerat bilarna borde väl hela sträckan kontrollerats med hundar.

Men intressant är det.
Citera
2019-11-28, 16:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
SD:s egna ord, eller kanske en subjektiv tolkning gjord av en kvinnlig läkare med rätt tjocka roks-glasögon? Tror du förresten att åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson har samma teorier om det här fallet som du har?
-Det finns tillräckligt många gravade hundar i Örebro att det inte kan anses rättssäkert för en man att dömas av den roksmaffian. Den lätt ifrågasatta redbarheten bland anställda i rättsvårdande myndigheterna bör belysas överlag. Den uppenbara unkenheten i Örebro vore en synnerligen lämpligt början. Häng ut dom för vårt förtroendes väl och ve.

Du är suverän på att lyfta viktiga aspekter på fallet Wesström, Draifos.

-Absolut ett lämpligt ämne till en UG gransking vad det lider. Tro mig om att det är ett måste om allmänhetens förtroende på sikt ska upprätthållas. Det är samhällsförstörande att låta olämpliga personer komma på tal tal dessa poster. Vad gäller Sim-pampen blev hon godkänd/utsedd som domare i örebro av regeringen.

-Måhända är det detta och inte fakta som ligger till grund till att förövaren SD inte kan släppas då icke objektiva kvinnor med tveksam genussyn styr processen.

-Är det så är det till stor förtret att det framkommit uppgifter som gör att HDs numer också misstänks vara GK.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-28 kl. 17:17.
Citera
2019-11-28, 17:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför är du så angelägen om att snacka skit om JM? Titta på dig själv i stället.
Ingen av oss vet allt, vi alla gissar och försöker förstå men snart får vi nog veta vad som egentligen hände.
Det är inte bara sanningen om JM du kallar skit utan det gör du också systematiskt om LWs aktiviteter i triangeldramat.

Som svar på din fråga är jag angelägen av sanningen som du kallar skit.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-28 kl. 17:15.
Citera
2019-11-28, 17:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Enligt Holmes var det 17-18 väl?
Så kanske det var efter bilincidenten?

Vintern 17/18.

Alltså långt efter bilincidenten.
Citera
2019-11-28, 17:18
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Konstigt att hon inte nämnde för polisen att hon stannade kvar för att hon ville ha tillbaka sin nyckel. Hade hon en vana att ljuga och undanhålla saker?

Hade hon berättat att nyckeln var anledningen till att hon hängde kvar hade åklagaren kanske inte lagt ner fallet. Istället ljög hon alltså om vad tjafset handlade om?

Dessutom är det bara att byta lås. Varför tjafsa med någon som man vet kommer misshandla en? Hon kan skicka räkningen för låsbytet till honom dessutom om hon har polisanmält att han vägrar lämna tillbaka nyckel.

Börja tänka logiskt istället. Du är för känslomässigt inblandad för att kunna se klart.
Detsamma gäller andra skribenter som är motståndare till viktimologi och hellre vill använda tråden som minnessida istället.
Då detta verkar vara din heltidssysselsättning att anklaga Lena för att ljuga så är det ju fint att du lärt dig ett nytt begrepp.

Samhällsvetenskapligt kan viktimologin inrikta sig på hur offrets omgivning eller samhället reagerar på brottsfall, till exempel genom skuldbeläggning av offret eller genom att skylla offret för att ha medverkat till att framkalla brottet, eller genom att studera hur ett samhälle påverkas av att en gärningsman inte gripits.

Det engelska ordet victim blaming kanske inte klingar lika vackert?

Om det nu verkligen legat till på det viset att Lena trakasserat SD som du fantiserar om så kunde han ju istället för att som du formulerar det “aggressivt fredat sig” istället anmält henne för ofredande? Det är ju annars det naturliga att göra i en sådan situation.

Jag tänker inte be dig att försöka tänka logiskt då du med all tydlighet har visat att du saknar förmågan och hellre vill använda tråden till ett personligt utlopp för din grumliga uppfattning att Lena hade sig själv att skylla på det ena eller andra viset. Som tur är har du ju några kompisar att chatta med här i tråden som håller med dig och nu tröttnar även jag på ert dravel och låter er hållas bäst ni vill.
Hälsa Snoris, Glorian och Brädan och frossa på!

Med vänlig hälsning, Miamania
Citera
2019-11-28, 17:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Att LW plötsligt skulle ha bjudit hem HD på kaffe och smörgås inom sin bostadsrätt, för att där sedan skulle ha berättat för HD om sitt förhållande med hennes make, det får stå för dig.

Det jag har fått höra, är en helt annan historia, vilken jag i min tur tror väldigt starkt på.

Som du eventuellt kanske minns, så skrev jag inom några av mina tidigare inlägg, att HD hade vid ett då aktuellt tillfälle slagit en tallrik i huvudet på en annan person och strax därefter lämnat platsen.

Vad tror du hade hänt om LW verkligen hade bjudit hem HD på kaffe och smörgås och sedan plötsligt berättat för HD att hon hade haft ett långvarigt sexuellt förhållande med hennes make, vad tror du hade hänt då ?

Mvh/ @JokerMannen

;

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in