Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Postat 2017-08-22, 10:14
Postat 2017-08-22, 11:04
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.
Har full förståelse för dina problem men konsekvenserna blir att tråden hamnar i ständiga återvändsgränder då engagerade medlemmar hungrar efter nya uppgifter i detta mycket intressanta fall. Personligen har jag överseende med dina uppgifter men problem uppstår då dom anammas av flera medlemmar som sanningar så eroderar dom tråden.
Ett axplock
Du har i detalj beskrivit hur GM började med att krossa LWs knäskålar.
Du har skrivit att ett bollträ som saknas av fam Wesström har användts vid mordet.
Du har gett intryck av att ha tillgång till LWs dagboksanteckningar.
Du påstår att 3 st bevis plus ett vittne ligger till grund för SD senaste häkning.
1: ) Jag har aldrig påstått att Gärningspersonen krossade LW:s knäskålar, vilket i sin tur är ett osannfärdigt påstående av dig, däremot sagt, så har jag tidigare beskrivit det som ett tänkbart händelseförlopp.
2: ) Jag vet att Familjen Wesström saknar ett basebollträ, vilket fortfarande inte kommit Familjen Wesström till rätta.
3: ) Jag har aldrig påstått att själva mordvapnet var just ett basebollträ, det är ytterligare ett osannfärdigt påstående av dig, däremot sagt, så har jag skrivit, att det är mycket troligt att ett basebollträ hade brukats av Gärningspersonen som ett tillhygge vid det då aktuella mordtillfället.
4: ) Jag har tillgång till LW:s dåtida och privata dagboks-anteckningar genom hennes vän.
5: ) Tre stycken nya bevis samt därtill också ett nytt vittne var och blev den egentliga orsaken till att den mordmisstänkte SD flyttades upp en stegpinne, från skäligen misstänkt och upp till sannolika skäl, jag tycker det är på tiden att du tar dig en liten funderare på varför plötsligt en hel insats-styrka begav sig ut för att då vid det aktuella tillfället hämta in den mordmisstänkte SD, den som du så kärt kallar för en normal Familjefar.
6: ) Inlägget du tidigare länkade till via Kalamarkstråden, är ingenting annat, än ironi.
7: ) Du svarade aldrig på min till dig tidigare ställda fråga, vilken i sin tur då följande löd,
Först var du tvärsäker på att SD var Gärningspersonen, sedan därefter var du säker på att NW var Gärningspersonen, sedan var du plötsligt säker på att HD var Gärningspersonen, då undrade jag vem nästa tvärsäkra Gärningsperson kommer att bli, eller för dig kanske redan är ?
Mvh/ @JokerMannen