2019-11-19, 17:17
Medlem
Tror faktiskt Z brände sina chanser redan inför VM förra året. Om han istället ringt till Janne inför vm och sagt att han ställer upp och kan ta vilken roll som helst (supersub, pepp-nisse a la Guidetti, eller startspelare som byts efter 60 osv) då hade det nog funnits chans på em för Z.

Men absolut inte nu. Om, ett stort OM, Zlatan gör en dunder-vår i Serie A och medie-drevet mer eller mindre tvingar Janne att ställa frågan då tror jag faktiskt Janne hellre avgår. Dvs, alla broar är brända, och det smärtar nog Z enormt mycket.

Jag trodde faktiskt han skulle gå till en klubb där
A) tränaren känner honom (och kan garantera honom en startplats o central roll)
B) ett lag som spelar i CL

Därför trodde jag (och mina källor) på Napoli men kanske är det Helena som sätter stopp?
Citera
2019-11-19, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Sen att han sitter och skryter om att han fortfarande skickar sms till spelarna med hejarop och tippade resultat? En 70-årig pensionär sitter alltså på sin kammare och flåsar 25-åringar i nacken via sms för att få känna att han fortfarande hänger med. Bosse Hansson-varning på det.

Vem fan är Lasse Richt?
Citera
2019-11-19, 19:40
Medlem
TrolleriKontos avatar
Tragiskt att se hur Zlatan bli allt mer desperat efter uppmärksamhet.

Men faktum är ju att han knappt är saknad av någon någonstans; eller att han rent av redan är bortglömd.

AJAX: Bortglömd sedan länge.

JUVENTUS:
Bortglömd sedan länge.

INTER: Hans tid där överskuggas av det faktum att INTER VANN TRIPPELN (!!!) året efter att han lämnade. Nacka Skoglund, med nio säsonger i klubben, är däremot en riktig interlegendar.

BARCA: Bortglömd sedan länge. I den mån någon minns honom så är det som en dyr flopp. Han är ungefär lika saknad som Dmytro Tjyhrynskyj.

MILAN: En klubb som är erkänt bra på att minnas gamla spelare. Även Jeppe Blomqvist tas emot med öppen famn på Milanello än idag. Men om Milan inte hade gått ner sig så mycket på senare år, så hade det ju inte varit någon märkvärdigt med den där ligatiteln som Zlatan var med och vann. (Han gjorde 14 mål i ligan den säsongen; men det gjorde Pato och Robinho också). Klubbhistoriskt har han tre svenskar LÅNGT före sig: Nils Liedholm (12 säsonger som spelare, 8 som tränare); Gunnar Nordahl (skyttekung 5 ggr i milantröjan); Gunnar Gren (av många ansedd som den bäste spelaren i GRE-NO-LI-trojkan).

PSG: Mer och mer bortglömd för varje dag som går. Cavani tog hans målrekord i ett nafs när han fick lira centralt. Mbappé är en spelare på en helt annan nivå än Zlatan. Det kommer knappast arrangeras tifon som detta i Paris, ett halvsekel efter Zlatans bortgång: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RR8PrJ/tidernas-hyllning-till-okande-svensken

MAN UTD: Trots att Henrik Larsson bara var i klubben några månader, så är har han betydligt högre status än Zlatan. Om inte United gått ner sig så förfärligt efter Ferguson, så hade det inte varit något särskilt med Zlatans tid där. Och apropå Jesper Blomqvist: han vann trippeln med United 1999!

GALAXY: Skämtliga. Men med det sagt: Carlos Vela blev MVP med 70% av rösterna. Gustav Svensson vann MSL. Zlatan torskade och kukade ur.

LANDSLAGET: Inte saknad av någon. Efter att Zlatan släppte sitt strypgrepp på landslaget har Sverige tagit sig till kvartsfinal i VM; vunnit sin grupp i Nations League; kvalificerat sig för EM 2020 med en match till godo.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-19 kl. 20:03.
Citera
2019-11-19, 20:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tror faktiskt Z brände sina chanser redan inför VM förra året. Om han istället ringt till Janne inför vm och sagt att han ställer upp och kan ta vilken roll som helst (supersub, pepp-nisse a la Guidetti, eller startspelare som byts efter 60 osv) då hade det nog funnits chans på em för Z.

Men absolut inte nu. Om, ett stort OM, Zlatan gör en dunder-vår i Serie A och medie-drevet mer eller mindre tvingar Janne att ställa frågan då tror jag faktiskt Janne hellre avgår. Dvs, alla broar är brända, och det smärtar nog Z enormt mycket.
Alltid är det någon. Kunde du inte visa samma vett som användaren innan dig? Hen gjorde sitt hittills nyktraste inlägg i tråden i konstaterandet att Zlatan i EM är uteslutet. Vad är poängen med att repetera exakt samma saker som folk gjorde sig galna över inför VM? Zlatan i VM var ju i själva verket aldrig på tal, ett EM-deltagande är givetvis lika uteslutet.

Det är löjligt att folk över huvud taget ens ger liv åt den där "Zlatan vill spela EM"-tanken. Släpp det i stället, om ni nu ogillar honom så mycket. Lite självmål att ge honom den uppmärksamheten som ni hatar att han älskar.
Citera
2019-11-21, 13:45
Medlem
Varför är alla så säkra på att toppklubbar i Europa är intresserade av honom? Han är 38 jävla år vilket inte bör glömmas och har visserligen sparkat in en del boll i staterna men nivån där är ju som känt väldigt låg, i klass med allsvenskan.

Bologna känns väl rimligt om något.
Citera
2019-11-22, 04:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

Jag trodde faktiskt han skulle gå till en klubb där
A) tränaren känner honom (och kan garantera honom en startplats o central roll)
B) ett lag som spelar i CL

Därför trodde jag (och mina källor) på Napoli men kanske är det Helena som sätter stopp?

Om en nästan 40 år gammal spelare som inte har presterat i något vettigt sammanhang sedan 2017 gör en dunder-vår i Serie A så bekräftar det något som vi redan vet, nämligen att den italienska ligan är högst medelmåttig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Varför är alla så säkra på att toppklubbar i Europa är intresserade av honom? Han är 38 jävla år vilket inte bör glömmas och har visserligen sparkat in en del boll i staterna men nivån där är ju som känt väldigt låg, i klass med allsvenskan.

Bologna känns väl rimligt om något.

Mig veterligen så har ingen toppklubb visat intresse för honom. AC Milan är inte en toppklubb nuförtiden.
Senast redigerad av MrSkargard 2019-11-22 kl. 04:19.
Citera
2019-11-22, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om en nästan 40 år gammal spelare som inte har presterat i något vettigt sammanhang sedan 2017 gör en dunder-vår i Serie A så bekräftar det något som vi redan vet, nämligen att den italienska ligan är högst medelmåttig.

Mig veterligen så har ingen toppklubb visat intresse för honom. AC Milan är inte en toppklubb nuförtiden.
So what att den italienska ligan är medelmåttig, ändå ljusår bättre än MLS. Buffon gick tillbaka till Serie A och han har fyllt 40 år, är han dålig för det? Nej.

Vore grymt att se honom i AC Milan igen och tror att det skulle föra mycket blickar till Italien igen. Han drar in pengar Zlatten åt de andra lagen.
Citera
2019-11-22, 23:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/qLxGWL/blixtvisit-for-att-overtala-zlatan

Citat:
Bologna har intensifierat jakten på Zlatan Ibrahimovic och sitter nu i förarsätet.

Det uppger ansedda La Gazzetta dello Sport.

Enligt uppgift ska chefsscouten Marco di Vaio ha gjort en blixtvisit i Los Angeles för att övertyga ”Ibra”.

Plausibelt scenario om Zlatan går till Bologna:

I första intervjun får han frågor om Kennet Andersson och Klas Ingesson, som fortfarande är omåttligt populära i Bologna. Förmodligen de utländska spelare med bäst renommé i Bologna de senaste tjugofem åren. Kennet är mäkta respekterad än i dag. Och Klas är älskad och saknad: https://www.youtube.com/watch?v=WbT0mN4ltDo

Zlatan förväntas givetvis säga något uppskattande om sina landsmän, men i stället häver han ur sig något självupptaget och smaklöst i stil med:

- Nu ni kan sluta prata om dom dära blonda, blåögda svenskarna, för nu är ZLATANE "det är ingen kungens land den är min land" IBRAHIMOVIC här, så glöm den dära jävla Klas och han den dära pičkan Kennet, dom är INGENTING, fattaru, FÖR DET ÄR JAG SOM ÄR ZVERIGE, och nu allt handlar om MIG, BARA MIG!!!

Han får direkt fansen emot sig.

Zlatan spelar uselt och är som en cancer i omklädningsrummet.

Zlatan blir utbuad av hela Renato Dall'Ara.

Bologna åker ur Serie A.

Mihajlovic dör i sin blodcancer.

Zlatan har gjort Sinisas sista tid i livet till ett ännu större helvete än vad som skulle ha behövt vara fallet.
Citera
2019-11-22, 23:37
Medlem
Läser otäcka inlägg med Zlatko och EM i samma inlägg, och till och med mening.

Snälla, kan inte någon bekräfta att Zlatan aldrig på några villkor är välkommen i landslaget igen?
Citera
2019-11-22, 23:45
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Plausibelt scenario om Zlatan går till Bologna:
Nej, det du beskriver är enbart din våtaste dröm. Skulle jag måla upp en liknande fantasivärld att drömma mig bort till skulle jag hålla Mihajlovic vid liv, men vi är uppenbarligen olika där. Du skulle väl älska att människor dog om det fick folk att ogilla Zlatan.
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Läser otäcka inlägg med Zlatko och EM i samma inlägg, och till och med mening.

Snälla, kan inte någon bekräfta att Zlatan aldrig på några villkor är välkommen i landslaget igen?
Du menar att det inte räcker med att han har slutat i landslaget? Han ska.. sluta igen? Eller va?
Citera
2019-11-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Nej, det du beskriver är enbart din våtaste dröm. Skulle jag måla upp en liknande fantasivärld att drömma mig bort till skulle jag hålla Mihajlovic vid liv, men vi är uppenbarligen olika där. Du skulle väl älska att människor dog om det fick folk att ogilla Zlatan.

Du menar att det inte räcker med att han har slutat i landslaget? Han ska.. sluta igen? Eller va?

Så om Zlattis ringer upp Janne och bönar och ber, så kommer Janne stå på sig och avböja?
Citera
2019-11-23, 00:15
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Nej, det du beskriver är enbart din våtaste dröm.

Det var en hyperbol för att illustrera att Bologna absolut inte behöver få in en cancertumör som Zlatan i laget.

Men visst, vi kan omformulera det hela:

Zlatan spelar uselt och är som en cancer i omklädningsrummet.

Bologna ligger under sträcket.

Zlatan blir utbuad av hela Renato Dall'Ara.

Mihajolvic bänkar Zlatan i de sista matcherna, och genom en uppoffrande laginsats lyckas Bologna rädda sig kvar i Serie A.

Mihajlovic överlever och lever lycklig i alla sina dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in