2019-11-27, 17:22
Medlem
Håller på och läser ikapp. Förlåt om jag upprepar, men varifrån skall denna förstärkning komma?

Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Ja, de ska bli 15 stycken som jobbar med mordutredningen sen när förstärkningen anlänt säger polischef Timmersjö i GP.
Citera
2019-11-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Vet ej om länkat men gick in på twitter kontot som skickades här och fann en kille skriva detta, varpå hon gillar svaret:

https://twitter.com/96yoseff/status/1194658119873372162

Jag tycker att hennes twitter är oerhört intressant, följare samt vilka hon följer. Och det du länkade här. Det här är inget vanligt.
Citera
2019-11-27, 17:26
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Håller på och läser ikapp. Förlåt om jag upprepar, men varifrån skall denna förstärkning komma?
Vet ej om det är lokala snutar eller om dom tar in folk längre bort ifrån. Riksmordkommissionen finns det ju något som heter, det kanske är folk därifrån.
Citera
2019-11-27, 17:27
Medlem
Noa? Varför redan? Nej, det kan väl inte stämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Vet ej om det är lokala snutar eller om dom tar in folk längre bort ifrån. Riksmordkommissionen finns det ju något som heter, det kanske är folk därifrån.
Citera
2019-11-27, 17:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Enl grannen tystnade/tystades hon tidig kväll. Ca kl 19-20? Tror han väntat till mitt i natten innan han bar ut henne och inte med en gång, när alla i huset är vakna och många i rörelse utomhus.
Han måste ju ha ringt någon och det måste de väl se i hans mobil!!!

Kan ju vara så att MGM ringde den som är misstänkt för skyddande av brottsling någon gång efter cirka 19-20, vederbörande uppger i förhör att MGM ville låna en bil, eller något liknande.

MGM2 åker in, släpps efter att ha förklarat att samtalet handlade om att låna en bil, åklagaren har kanske inget som motbevisar, men misstanke kvarstår att MGM2 gjorde annat än lånade ut en bil.
Citera
2019-11-27, 17:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag tror de menar att han plötsligt blev tyken emot hennes pappa, inte svarade i telefon eller öppnade när hennes pappa knackade på, innan dess tyckte de väldigt bra om honom enligt artiklarna

de sa att på sista tiden hade han visat en svart sida. Pappan mötte honom inte när han knackade på
Citera
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Noa? Varför redan? Nej, det kan väl inte stämma.
Nej, jag bara spekulerar. Vet som sagt ej vart denna förstärkning skall tas i från.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Enl grannen tystnade/tystades hon tidig kväll. Ca kl 19-20? Tror han väntat till mitt i natten innan han bar ut henne och inte med en gång, när alla i huset är vakna och många i rörelse utomhus.
Han måste ju ha ringt någon och det måste de väl se i hans mobil!!!
Jag minns inte att det var tidig kväll. Har du länk eller nåt? Jag har ett minne av att det var sent på kvällen? Får googla runt på media. Usch - så otroligt många artiklar att gå igenom.
Citera
2019-11-27, 17:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogens
Om man spenderar i alla fall ca:5-10 min på detta sk. twitter-kontot så upptäcker man rätt så snabbt att det inte riktigt stämmer.

1. Twitter-kontot följer massa republikanska Pro Trump twitter-konton.
  2. Wilmas styvmammas familjekonstellation är aktiva i vänsterpolitik i Lysekil och tror det även har ett inflytande på henne.
  3. Twitter-kontots handle är uppdaterad nyligen.
  4. Twitter-kontot skapades nyligen.
  5. Twitter-kontot som skrivit till "Wilma" dvs. @96yoseff skrev sitt första inlägg 15 oktober ungefär samma tidpunkt "Wilmas" twitter-konto skapades.

Hela Twitter-kontot är skumt. Främst då namnbytet sker innan hon försvinner. Därför är verkligen ip-uppgifter väldigt intressanta. Vad är agendan med detta kontot?
Användaren som skrev om twitterkonton heter allgyz och har det som enda inlägg så ja, inget relevant utan mer nåt troll
Citera
2019-11-27, 17:37
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Någon som har koll på ifall det sökts runt MGM:s pappas bostad typ inom en radie av ungefär en till två kilometer?

Jag menar att typ inavel och kusingiften å skit genererar ju knappast dom skarpaste knivarna i lådan så man bör inte överskatta deras intelligensförmåga..

Skulle faktiskt därför kunna sätta några spänn på att hon ligger där någonstans.

Just saying..

Det är absolut inga begåvningar på något sätt, bara omständigheter som gör att man inte hittat henne
Man hittade inte Marina heller förrän 1-2 år senare inte långt från där hon bodde.
Jag är övertygad att man hittar henne om hon ligger i terrängen ofta drar djur fram delar som legat gömda och lukten lockar hundar när man är ute o går.
Citera
2019-11-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Användaren som skrev om twitterkonton heter allgyz och har det som enda inlägg så ja, inget relevant utan mer nåt troll

Verkligen inget troll, skrev det för att det verkade intressant..
Citera
2019-11-27, 17:41
Medlem
Orobanches avatar
Om nu den misstänkte som är anhållen på sannolika skäl är den skyldige och har fått hjälp att undanröja kroppen, hade de fyra dagar på sig innan Wilma anmäldes försvunnen.

Fyra dagar är tillräckligt för att ta sig många mil från Uddevalla. Kanske har de släkt 20-30 mil från Uddevalla som också ställt upp och hjälpt till.

Det här brottet blir inte enkelt att lösa om de inte lyckas bryta ner killen och släkten.

Så länge inte kroppen hittas blir det svårt att bevisa att han är skyldig.

Det man garanterat redan tittat på är aktivitet på Wilmas bankkonto. Ingen aktivitet tyder på inget liv. För håller du dig undan måste du äta och då brukar du behöva pengar.

Har Wilma lyft ut större summa innan hon försvann? Visst då kan Wilma vara vid liv. Men jag kan inte tänka mig att inte polisen redan kollat detta.

Och på fyra dagar kan de ha begravt Wilma inom en gigantisk radie.

Kanske till och med inte berättat för killen vart de tog vägen med kroppen så han inte kan säga något, utan känner sig oskyldig.

Som sagt detta är inget enkelt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in