2019-11-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vill återigen påpeka att det viktigaste vi bör fokusera på är Wilmas sista dygn. Iaktagelser är nödvändigt för att förstå vad som hänt. Polisen kan ju inte veta mer är oss här.

Varför skulle polisen inte veta mer än oss?! Tror knappast dom går ut med all info, tror snarare tvärtom, att polisen vet betydligt mer än oss.
Citera
2019-11-27, 14:53
Medlem
Eftersom jag inte vet var Uddevalla ligger mer än att jag kan lokalisera platsen på en karta, så funderar jag över området Västra Götaland (med omnejd).
Hur är det med gamla gruvhål i närheten? På någon timmes körtid eller så.
https://www.naturvardsverket.se/upload/sa-mar-miljon/mark/avfall/Inventering-av-gruvor/forteckning-nedlagda-gruvor.pdf
Citera
2019-11-27, 14:56
Avslutad
Vet ej om länkat men gick in på twitter kontot som skickades här och fann en kille skriva detta, varpå hon gillar svaret:

https://twitter.com/96yoseff/status/1194658119873372162
Citera
2019-11-27, 14:58
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Varför skulle polisen inte veta mer än oss?! Tror knappast dom går ut med all info, tror snarare tvärtom, att polisen vet betydligt mer än oss.

Det tror jag med. Betydligt mer, t.ex de misstänktas mobiler, bostäder och Wilmas tillhörigheter.
Man får verkligen hoppas snart, innan snön kommer.
Citera
2019-11-27, 14:58
Medlem
Citat:
Vill återigen påpeka att det viktigaste vi bör fokusera på är Wilmas sista dygn. Iaktagelser är nödvändigt för att förstå vad som hänt. Polisen kan ju inte veta mer är oss här.
Du var ironisk nu va? Om polisen håller en snubbe häktad på det FLASHBACK har - då begår de ett tjänstefel som gör att huvuden borde rullas. Så länge de har en kille på språng, fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling, så säger de inte någonting. De var på ytterligare en husrannsakan hos MGM igår, tisdag, och kom ut med en hel del påsar i händerna.
Citera
2019-11-27, 15:05
Medlem
Kalliss avatar
Tänker på häktade pojkvännen och att Wilmas far engagerar sig som förbryllar lite.

Nu spekulerar jag, men kan det vara släktingar till pojkvännen som är nyckeln till lösningen? Att pojkvännen är bortlovad, enligt deras kultur, att det hela handlar om heder, att Wilma måste röjas ur vägen? För att pojkvännen inte lydde släktens beslut?

Sådant har väl hänt tidigare. Om så är fallet är antalet gärningsmän troligen fler som planerat, beräknat och genomfört gärningen. Haft en långsiktig plan om hur kroppen skall hanteras förr att försvinna i evighet. De har ju erfarenheter från sina hemländer om tillvägagångssättet, ta bara exemplet med mordet på den saudiske journalisten Jamal Khashoggi inne på Saudiarabien konsulat i Istanbul, hösten 2018.
Citera
2019-11-27, 15:06
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen

.......borde skrivit "bör". I insamlandet av händelser vid tiden för försvinnandet brukar det finnas nåt mer att gå på, men icke här.

Senast sedd i/vid Walkesborg är polisens egna uppgifter och det dom publicerat.
Mycket svaga ledtrådar om man vill att allmänheten skall hjälpa till.
Det har förekommit kommentarer om W. här men inte verifierats ordentligt, bara lösa påståenden som inte får riktiga svar. Flera nyreggade, men även andra, har mer att berätta och kan hjälpa till i detta. Vill att dessa skall hänga kvar och våga utveckla det dom skrivit. Jag tror att vi här kan komma längre än polisen och hjälpa till att få en bättre bild av vad som hände i hennes liv före försvinnandet. Här kan man skriva anonymt utan att bli upplockad av polis till förhör.
Citera
2019-11-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Vet ej om länkat men gick in på twitter kontot som skickades här och fann en kille skriva detta, varpå hon gillar svaret:

https://twitter.com/96yoseff/status/1194658119873372162

Att hon gick igång på icke svenskar är välkänt idag, jag är mer intresserad om det hände något på festen hon var på dagen/kvällen innan hon blev mördad, försöker hitta en "trigger" Svartsjuk pojkvän, BO umgicks med massa killar kvällen innan på fest = "Trigger"
Citera
2019-11-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Att hon gick igång på icke svenskar är välkänt idag, jag är mer intresserad om det hände något på festen hon var på dagen/kvällen innan hon blev mördad, försöker hitta en "trigger" Svartsjuk pojkvän, BO umgicks med massa killar kvällen innan på fest = "Trigger"
Det behövs inte umgänge med en "massa" killar. Det räcker med att nån viskat i pojkvännens öra att hon faktiskt PRATADE med någon, beroende på hur svartsjuk killen var. Lotta hade inte gjort nånting alls, men blev ändå misshandlad till döds av en hjärndöd Martin Jonsson. Bara för att han TRODDE.
Citera
2019-11-27, 15:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Frågan är ju vart hennes storasyster bor, eftersom det var bestämt att hon skulle dit.
Samt om hon gick till mgm efter hon synts till på torsdagen och vilken tid hon sågs
Citera
2019-11-27, 15:19
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Varför är de ointressanta?
Det är ett företag som håller på kraftnät etc
Citera
2019-11-27, 15:19
Medlem
kungarolfs avatar
När kommer de minska och dra ner på sökinsatsen?? Vilken dag var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in