2019-11-27, 17:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kanske har Gm lurat alla och kört långt utanför Uddevalla och dumpat där.
Kunde vara intressant att titta på om polisen kunde spåra hans mobil aktivitet och om han har tankat upp bilen vid händelse.
Inte säkert han var med själv vid dumpningen. Tror mer på att pappan & någon kusin skötte detta medan GM låtsades "leva som vanligt".
Citera
2019-11-27, 17:06
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Allmänt känt att polisen eventuellt trappar ner sökandet inom de närmsta dagarna, lyckligtvis dra man inte ner på förundersökningen, där trappar man upp och tillför personal.
Ja, de ska bli 15 stycken som jobbar med mordutredningen sen när förstärkningen anlänt säger polischef Timmersjö i GP.
Citera
2019-11-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Har polisen kollat Ws dropbox, snapmemories etc? Tänker att de kan gå att få en bild av vad som pågick i hennes liv utan att ha telefonen.

Polisen svarar dig knappast här, och inget står säkert i media, men det borde ju ha gjorts.
Citera
2019-11-27, 17:07
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fullt utvecklad efter ca 12 timmar och sen släpper den sakta. Tror inte hon låg ett dygn eller två i lägenheten. Annars skulle det vara som att hantera 60 kilos trädocka. Hon flyttades inom ett par timmar tror jag.
Nej det tror inte jag heller.... att MGM skulle vänta så länge med att forsla bort kroppen då utan ville bara betona att den släpper sen igen, likstelheten då...
Om nu någon här i tråden skulle tro något annat!

Jag personligen tror det var pojkvännen som slog ihjäl Wilma iaf och att han sen fick hjälp med "avyttring" av kroppen av någon nära anhörig till honom.
Citera
2019-11-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Nej, åklagaren begärde väl honom häktat på sannolika skäl.

Enligt SVT i alla fall:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Hur lång tid en häktningsförhandling brukar ta vet jag ej så kan ej säga huruvida det gick snabbt.
Det beror på hur mycket åklagaren har att lägga fram för tingsrätten.
Polisens utredare brukar vara med under häktningsförhandlingen också i början av förundersökningen och bistår åklagaren om hon behöver ha någon information om ärendet.
Ett häktnings PM brukar vara med också med förhör, bevisningen.
Nu är han häktad på sannolika skäl så då har de teknisk bevisning mot honom eller vittnen som sett något.
Citera
2019-11-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kanske har Gm lurat alla och kört långt utanför Uddevalla och dumpat där.
Kunde vara intressant att titta på om polisen kunde spåra hans mobil aktivitet och om han har tankat upp bilen vid händelse.

Precis.. W kanske aldrig befann sig i Ljungskile...
Smuggla ut w ur Uddevalla är ju inte svårt.. Tror iaf inte hon lämnade Uddevalla levande...
Villospår...
Citera
2019-11-27, 17:13
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Har polisen kollat Ws dropbox, snapmemories etc? Tänker att de kan gå att få en bild av vad som pågick i hennes liv utan att ha telefonen.
Polisen jobbar utefter PUG (Polisens metodstöd för Utredning av Grova våldsbrott) aka "Mordbibeln". I denna ingår så kallad viktimologi (kartläggning av brottsoffret).

Dom bör med andra ord ha gjort detta.
Citera
2019-11-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Likstelhet börjar inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10–14 timmar. Tror knappast hon låg i 4-5 timmar i lägenheten. Tror han ville ha bort henne så snart som möjligt.
Enl grannen tystnade/tystades hon tidig kväll. Ca kl 19-20? Tror han väntat till mitt i natten innan han bar ut henne och inte med en gång, när alla i huset är vakna och många i rörelse utomhus.
Han måste ju ha ringt någon och det måste de väl se i hans mobil!!!
Senast redigerad av Cre8iv 2019-11-27 kl. 17:17.
Citera
2019-11-27, 17:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte säkert han var med själv vid dumpningen. Tror mer på att pappan & någon kusin skötte detta medan GM låtsades "leva som vanligt".

Jag är benägen att "tro" som du. Triangulering i sin linda.... TR, har att bedöma. Flickan bör hittas.
Citera
2019-11-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Aha, då är det knappast hennes konto. Men vem sjutton har då lagt upp det?

Tror det är hennes konto, den snubben som hon har lagt upp saker om följer hon på instagram med🤔
Citera
2019-11-27, 17:18
Medlem
Ynglingasagas avatar
Före detta överåklagare Sven-Erik Alhem uttalar sig om fallet för SR:
Citat:
– Det intressanta är, som jag kan se det, är att man har lyckats hemlighålla uppgifter om den bevisning som trots allt finns. Det finns så pass mycket att det gett grund för domstolen att finna att vederbörande som nu sitter häktad är det på sannolika skäl, säger Sven-Erik Alhem.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7353278
Citera
2019-11-27, 17:21
Medlem
Jag har dragit i lite trådar idag och kontaktat lite olika människor gällande information i ärendet. Tror inte det ger så mycket i slutändan, men såg nu att polis kommer att ha en PT imorgon vilket jag ser fram emot. Dessa PT brukar inte ge så mycket ny information men hoppas ändå på några nya uppgifter.

Vädret i Uddevalla är som sagt inte det bästa och det kommer tyvärr bli minusgrader vilket ytterligare kommer fördröja en eventuell kropp att börja flyta upp mot vattenytan. Kanske bättre då att satsa på och söka i terräng som det finns gott om i området.

Tänkte på det radie på 10km som polis uttalat att man redan passerat i sökningarna efter Wilm@. Om vi litar på att man sökt ordentligt inom ovan radie, så kanske man skall tänka om och söka inåt från 20km radie istället? Vattendragen blir väl inte lika intressanta att leta i för andra än polisen som har bra utrustning för det ändamålet. Tror det vi - allmänheten skall inrikta oss i sökningarna är framförallt alla småvägar med dikeskanter och mellan 10-40m in från vägen. Detta med anledning av att jag misstänker att den MT varit ensam och endast kört fram med bil och i princip bara dumpat kroppen invid ett dike.

Om man tänker sig att detta är utfört i mörker så har han antagligen inte dolt kroppen optimalt.

Håller alla tummar till att det under kommande helg kommer många frivilliga för att leta efter Wilm och att hon hittas så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in