2019-11-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Det här med Twitterkontot känns som ett av det mest intressanta som "grävts fram" hittills.

Tycker det är en hel del skumt med det. Just att Wilma postat flera inlägg dagen innan hon försvann där hon "dyrkar" pojkvännen och längtar efter familjeliv. Antingen är det som ngn varit inne på tidigare pojkvänen själv som lagt ut detta eller så är det som jag tror:

Wilma kände sig hotad av pojkvännen och lade ut dessa bilder och inlägg i ett försök att blidka honom och stilla hans svartsjuka.

Otäck bildtext i ett av inläggen förresten: "Loyal until death". Ja just det... :-/

Om du syftar på de twitter kontot som jag kollat, så är inte de pojkvännen, de är en spelare i laget Galatasaray i Turkiet
Citera
2019-11-27, 15:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Pojkvännen kan vara ett villospår. Flickans pappa verkar skum
Skum? Känner du honom?
Nej nej nej, varför skulle det vara troligt menar du?
Citera
2019-11-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Fast inte så lätt med ett lik heller så den stelnar och blir nästan oböjlig. Va ju så med Lisa Holm att han knöka i henne i det där skåpet med våld då en död kropp är svår att hantera. Går väl men tror inte alls på den teorin.

En kropp stelnar inte på en gång.
Citera
2019-11-27, 15:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ok, hur vet du att det inte är hennes konto?
Ja varningsklockor oavsett.

Det kontot kommer har tiden i digital logg. Det innebär att man kommer kunna kolla vart och av vems ip eller telefon som brukats under inläggens tidpunkt.

Men allt detta tar lite tid att få fram. Man gör en tidsaxel för att se vilket som passar ihop med den information man får fram.

Jag tror iallafall vi ska fokusera på vart hon kan vara, resten gör polisen
Citera
2019-11-27, 15:56
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inte en chans! Det är inte hennes konto
Däremot ringer det varningsklockor
Undrar om man kan hitta original nicknamn?
Sett att det ibland kan göras på facebook
Citera
2019-11-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Fast inte så lätt med ett lik heller så den stelnar och blir nästan oböjlig. Va ju så med Lisa Holm att han knöka i henne i det där skåpet med våld då en död kropp är svår att hantera. Går väl men tror inte alls på den teorin.
Likstelhet börjar inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10–14 timmar. Tror knappast hon låg i 4-5 timmar i lägenheten. Tror han ville ha bort henne så snart som möjligt.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om twitterkontot är äkta lutar det mot att W*lma var gravid och MGM blev rasande när hon berättade, tycker jag.

Hon måste ju kollat isåfall. Ev betalt testet med kort. Kommer nog fram om den misstanken finns
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Pojkvännen kan vara ett villospår. Flickans pappa verkar skum

Nog för att ett par av oss är tveksamma till att det är pojkvännen som är skyldig, men vad finns det på hennes pappa? Vad vet vi om honom? Vem är han ens? Har väl inte kommit fram mycket om hennes föräldrar överhuvudtaget? Annat än lite löst prat om hennes styvmamma.
Citera
2019-11-27, 16:02
Medlem
Citat:
Tror inte detta kommer bli löst.
Om grannen såg henne i livet på Onsdagen och hon rapporterades saknad först på fredag-söndagen är glappet rätt stort.

En sak kan vi nog konstatera, hon finns inte i Uddevalla. Eller så är gm ursmart och alla andra totalt hjärndöda.

Glöm svamlet om Lo, vsvin och varg, det skulle finnas spår trots detta. De kan ju inte sluka hela henne när hela skogen är full av människor, hundar och poliser.

De är skygga djur
Är tyvärr beredd att hålla med då inga vittnen eller spår verkar finnas. Jag läste i AB att två män med spelskulder försvann spårlöst 2008 så tydligen är folk i Uddevalla duktiga på att få människor att försvinna.
Citera
2019-11-27, 16:02
Medlem
Citat:
Glöm det kontot. Har du kollat vad hen följer där. Låter inte som en 17 åring

Fast vet vi det? Jag tycker visst att det kontot skulle kunna tillhöra en 17-åring, särskilt om hon som någon sa kanske skaffat det mest för att underlätta vid polls/kunna kommentera etc. Att det bara postades inlägg den 13/11: tänk om det beror på den ev festen? Att hon satt i samband med den (kanske efter att något alkoholhaltigt intagits) och twittrade loss lite?
Citera
2019-11-27, 16:03
Medlem
monocerotiss avatar
Gjorde en sväng förbi MGM bostad där finns dörrar på baksidan huset lätt att ställa en bil nära dörren alt öppna sidan på en skåpbil som är lite högre än vad dörren är på fastigheten och få in en person utan att någon ser vad man håller på med. Tänker då på dem som bor pararelt med MGM hyreshus. Vill man inte riskera att bli stoppad hade jag valt Kappele backen sen alt Bratteröds vägen mot skogen eller Göteborgsvägen men betydlig större risk att bli kontrollerad av polis nattetid...
En tanke efter ännu en sökdag efter Wilma nu hemåt 6mil att fundera 🤯
Citera
2019-11-27, 16:03
Medlem
Citat:
Det här med Twitterkontot känns som ett av det mest intressanta som "grävts fram" hittills.

Tycker det är en hel del skumt med det. Just att Wilma postat flera inlägg dagen innan hon försvann där hon "dyrkar" pojkvännen och längtar efter familjeliv. Antingen är det som ngn varit inne på tidigare pojkvänen själv som lagt ut detta eller så är det som jag tror:

Wilma kände sig hotad av pojkvännen och lade ut dessa bilder och inlägg i ett försök att blidka honom och stilla hans svartsjuka.

Otäck bildtext i ett av inläggen förresten: "Loyal until death". Ja just det... :-/

Håller med om att det är intressant, men var dyrkar hon pojkvännen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in