2019-11-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Jag vet vad du talar om. Det var onekligen ett intressant inslag i tråden här. Just med tanke på också att inläggen från denna profilen började komma när det vi antar är pappan blev inhämtad, och inläggen slutade komma samma stund som pappan blev släppt igen.

Ja jag minns att jag blev förvånad. Han dök bara in och försvann efter kraftfulla besked
angående att MGM:s pappa träffat W när MGM och hon varit osams. Han skrev också att MGM:s pappa
egentligen var emot förhållandet. Att MGM lämnade ett annat förhållande för att han blev kär i W.
Och att W ville göra slut men det ville inte MGM.
Om det sista minns jag inte om det var han som skrev, men det finns på fler ställen i tråden.
Citera
2019-11-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Men hade inte namnbytet skett dagen INNAN hon försvann? Varför isf? Hur kunde någon förutse det?
Behöver inte betyda något särskilt att namnbytet skedde den 13:e november Hon kanske bytte från något random, typ wilma2002, till samma som hon har på Instagram, wilmanouvelle.
Citera
2019-11-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Skeptisk till att W skulle vilja behålla ett barn om hon blev gravid. Fast vi vet inget om W och då blir det svårare att spekulera i motivfrågan.

Inte ens vad det var för fest hon gick på vet man. Födelsedagsfest? Familjefest? Tjejkväll? Spritfest? Drogparty? Kurdfest? Kopplade paret upp tillsammans någonstans? Eller gick hon ensam? osv...

Jag tror såhär, w har visat intresse för ngn annan kille senaste tiden, tex smsat osv, kanske velat vara mindre med MGM. Därav upplever anhöriga att han varit annorlunda och mer svartsjuk.
W vill göra slut på torsdagen eller MGM kommer på ett sms tex. Dom bråkar, han råkar ha ihjäl henne.
Han lyckas få ut henne i en lånad bil från pappan, och kroppen göms ngn stans. Kanske långt bort, kanske i havet.
Citera
2019-11-27, 14:19
Medlem
Willow1s avatar
Tror inte detta kommer bli löst.
Om grannen såg henne i livet på Onsdagen och hon rapporterades saknad först på fredag-söndagen är glappet rätt stort.

En sak kan vi nog konstatera, hon finns inte i Uddevalla. Eller så är gm ursmart och alla andra totalt hjärndöda.

Glöm svamlet om Lo, vsvin och varg, det skulle finnas spår trots detta. De kan ju inte sluka hela henne när hela skogen är full av människor, hundar och poliser.

De är skygga djur
Citera
2019-11-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Väska är klart möjligt. En död kropp säger inte aj när du böjer och trycker. Klart lättare än en levande person.
Fast inte så lätt med ett lik heller så den stelnar och blir nästan oböjlig. Va ju så med Lisa Holm att han knöka i henne i det där skåpet med våld då en död kropp är svår att hantera. Går väl men tror inte alls på den teorin.
Citera
2019-11-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Järven är också en asäktare, korpar och andra kråkfåglar ska vi inte snacka om. Så om man inte är noga med att gräva ner kroppen - om den ligger ute på marken - så lär det inte vara mycket kvar om några månader.

Nä möjligt men några månader kan ändå vara det avgörandet att hon Isf hittas, för om man tror på nån jäkla saga om "stora stygga vargen" är man fel ute..
Lär finnas rester kvar isf(hur illa detta nu än låter?)
Citera
2019-11-27, 14:27
Medlem
loisloiss avatar
26 november: Polisen flaggar för att sökinsatsen kan komma att trappas ner mot slutet av veckan då man hunnit söka igenom alla relevanta områden. I fortsättningen kommer man då istället att mer fokusera på att följa upp tips som fortsätter att komma in.
Citera
2019-11-27, 14:28
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Jag tror såhär, w har visat intresse för ngn annan kille senaste tiden, tex smsat osv, kanske velat vara mindre med MGM. Därav upplever anhöriga att han varit annorlunda och mer svartsjuk.
W vill göra slut på torsdagen eller MGM kommer på ett sms tex. Dom bråkar, han råkar ha ihjäl henne.
Han lyckas få ut henne i en lånad bil från pappan, och kroppen göms ngn stans. Kanske långt bort, kanske i havet.

Med den lilla information vi har, skulle jag kalla detta ett mycket troligt scenario. Det är fullt rimligt att tänka sig att det kunnat gå till så här.

Det ända intressanta som motsäger lite, är den tidigare profilen "ballobas" eller liknande, som postade här inne som tycktes tillhöra MGM's familj som var inne på lite andra banor. Men det vet man ju aldrig hur det egentligen var med det.

Din teori är enkel, rak och fullt tänkbar. Till skillnad från en del annat som lanserats här inne. Jag tror på något som ser ut ungefär så här också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Exakt! Tänk om han dessutom frias, och att HAN får ett rejält skadestånd för att han suttit "oskyldigt häktad", den stackarn.
Jag betalar hellre skattepengar för en fortsatt massiv sökinsats än att idioten frias och dessutom får betalt. 🙃🙃

Ja, vilken paranoia om han skulle komma undan med att få betalt med.
Då skulle jag flytta till island.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Jag vet vad du talar om. Det var onekligen ett intressant inslag i tråden här. Just med tanke på också att inläggen från denna profilen började komma när det vi antar är pappan blev inhämtad, och inläggen slutade komma samma stund som pappan blev släppt igen.
Jag vet inte riktigt vad ni diskuterar, men användaren ballobas är inte en ny användare. Han är avstängd för ohörsamhet en vecka nu, och kan därför inte skriva här. Får jag fråga vad detta har med topic att göra - bara nyfiken.
Citera
2019-11-27, 14:31
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet inte riktigt vad ni diskuterar, men användaren ballobas är inte en ny användare. Han är avstängd för ohörsamhet en vecka nu, och kan därför inte skriva här. Får jag fråga vad detta har med topic att göra - bara nyfiken.

Du anar nog...

Men stämmer det du säger så föll ju den aktien något.
Citera
2019-11-27, 14:33
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Alltså jag har hört att mgm har spytt ner en av Ua kommuns tjänstebilar, detta ska komma ifrån kollegor till mgm.
Vilken dag minns jag ej men hade varit intressant att få mer info om detta.
Isåfall skulle ju det kunna va en reaktion på ngt..
ngn som vet mer om detta?

Intressant.
Man undrar hur MGM:s mentala status är i häktet nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in