2019-11-22, 21:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
Om han har haft tillgång till bil kan han allt åka de få milen till Kroppefjäll. Vi snackar typ 5 mil nu. :-P

Mm, eller varför inte 3 mil till Henån, finns många platser där också?

Totalt meningslöst att redovisa Sveriges alla geografiska platser inom en 5 mils radie från Uddevalla om du inte har något substantiellt som gör just den platsen intressant.
Citera
2019-11-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Styvmorsan delar alltså flyktingpropaganda mitt under pågående sökinsats?!
Vad fan är detta för sjuk familj?
Vad är det som säger att den som misstänks som gärningsman i tråden är flykting? Behöver inte alls vara flykting. Och. Snubbla inte på alla namn som låter ”därifrånarabmuslimdelenavvärlden”.
Citera
2019-11-22, 21:15
Avstängd
negrofobens avatar
Man kan ju anta att polisen gjort ett bra jobb! De har kört masttömmning, GPS spårning sökt med likhund i lägenheten mm. mm Att man nu fick kurden häktad på sannolika, är ju ett kvitto på att de har honom.
Åklagaren har ju nu först 14 dagar på sig, men så länge det finns grejer på NFC så kan hon hålla kurden hur länge som helst, minst till alla svaren trillat in. Det kan som vi sett ta flera år innan NFC kan komma med sitt svar..
Citera
2019-11-22, 21:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Läste lite tidningar och får en känsla av att det söks centralt inne i Uddevalla. Han har väl knappast dumpat henne där?
I fullständig panik efter att killen dödat sin flickvän drar han knappast in till city och gör sig av med kroppen. Gissar nu att han har kk och tillgång till bil, så åker han antagligen så rakt ut i ödemarker som möjligt hemifrån. Den snabbaste rutten till mindre vägar med lite trafik verkar vara mot norr sett från hans bostad. Om han följer Göteborgsvägen kommer han fort ut i terrängen. Jag tror inte han vågar åka genom stan med en kropp i bilen. Dessutom bor pappan längs den väg jag menar att den MT kan ha tagit.
Lite eld på diskussionen huruvida pappan hjälpt till vid dumpning av kropp.

Jag tänker så här: har han gjort sig av med henne direkt på torsdagkvällen så har han inte vågat åka långt, jag tänker att det väcker uppmärlsamhet ifall nån ser honom på ett konstigt ställe mitt i natten och larmar. Han kanske lastade bilen på kvällen, städade och tog en lång åktur på morgonen. Då menar jag långt borta från där alla söker nu. Är det bekräftat att han har körkort och tillgång till bil? Hoppas att hundarna har fått undersöka alla bilar han möjligen kan ha haft tillgång till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Jag bor i Uddevalla och har letat vid tre olika platser, uppe vid havskuren återvinningscentral i skogen runt om, nere vid landbadet och vid samneröds skjutbanor där flera poliser söker, talade med en polis som gick med hund och sökte, han tyckte det lät intressant med havskuren och skulle ta en tur dit. Fikk söker runt om skogen uppe vid kuröd som ligger nära denna skjutbana.
Imorgon ska jag upp och leta vidare vid småvägar och skogen i norra Uddevalla, en bit förbi havskuren.
Hur många är ni som letar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Fattar inte att polisen inte sätter sina superutredare från sthm på GM och får honom att berätta vart hon finns. Han vet ju och hur lätt är det hitta henne i all terräng på chans?

Polisen i väst har ju erfarenhet från en mängd liknande fall; Marina-mordet 2010, mordet på Ida Fässberg 2013 och Lisa Holm 2015. Så dom duger nog ett tag till :-)
Citera
2019-11-22, 21:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Ja, sen har vi ju den lilla detaljen med omständigheterna kring respektive fall. Lisa Holm-fallet var betydligt mer utav ett mysterium än det här. Typ Marina-fallet i Spekeröd känns mer aktuellt att jämföra med det här fallet.
Ja. Här är det ju mer typiskt med partner som misstänkt/trolig förövare..liksom i Marina-fallet.

I Lisa Holm fanns det ju inget sånt alls. Bara ett stort frågetecken. Ingen i hennes närhet som direkt kunde misstänkas.
Citera
2019-11-22, 21:17
Medlem
okok1s avatar
När ska man använda likhundar?
Citera
2019-11-22, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edsbo
Vad är det som säger att den som misstänks som gärningsman i tråden är flykting? Behöver inte alls vara flykting. Och. Snubbla inte på alla namn som låter ”därifrånarabmuslimdelenavvärlden”.

Är MGM av irakisk kurdisk börd?

Det är vad jag tror.
Citera
2019-11-22, 21:21
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Om möjlighet finns och det blir aktuellt med sök imorgon ger jag mig av till Uddevalla och hjälper till med sök
Kanske ses! Tack för att du ställer upp
Citera
2019-11-22, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Man kan ju anta att polisen gjort ett bra jobb! De har kört masttömmning, GPS spårning sökt med likhund i lägenheten mm. mm Att man nu fick kurden häktad på sannolika, är ju ett kvitto på att de har honom.
Åklagaren har ju nu först 14 dagar på sig, men så länge det finns grejer på NFC så kan hon hålla kurden hur länge som helst, minst till alla svaren trillat in. Det kan som vi sett ta flera år innan NFC kan komma med sitt svar..

Det där med likhund i bostaden är intressant.

Någonting har åklagaren som gör att MGM är häktad på sannolika skäl för mord alternativt dråp.
Citera
2019-11-22, 21:23
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kanske ses! Tack för att du ställer upp

Jag funderar på att åka också. Är det nattsökningar också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in