2019-11-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
I morgon kl. 11 ska polisen tydligen hålla en presskonferens angående Wilma.

https://polisen.se/aktuellt/pressmeddelanden/2019/november/pressmote-om-forsvunna-wilma-andersson/

Kommenderingschef Eckerdal och åklagare Fransson ska svara på frågor.

Bra, men svaren kommer bli uteslutande "inga kommentarer" men lite kanske man kan få.

Även ett tecken på att dom kört fast
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-27 kl. 15:51.
Citera
2019-11-27, 15:41
Medlem
Greenskys avatar
Någon som har koll på ifall det sökts runt MGM:s pappas bostad typ inom en radie av ungefär en till två kilometer?

Jag menar att typ inavel och kusingiften å skit genererar ju knappast dom skarpaste knivarna i lådan så man bör inte överskatta deras intelligensförmåga..

Skulle faktiskt därför kunna sätta några spänn på att hon ligger där någonstans.

Just saying..
Citera
2019-11-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Finns många andra djur som äter redan döda kroppar i den svenska skogen. Rävar, rovfåglar, etc.

Nu har jag ingen aning då det gäller människor men tidigare då man fick dumpa döda djur i skogen hände inte mycket om man inte skär upp tex magen så kråkor/korp/räv fick en början, då försvann fullstora suggor på 200 kg rätt snabbt men om inte man hjälpte till med hål i kroppen hackades bara lite här å där och ögonen som försvann.
Citera
2019-11-27, 15:43
Medlem
Pojkvännen kan vara ett villospår. Flickans pappa verkar skum
Citera
2019-11-27, 15:45
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nu har jag ingen aning då det gäller människor men tidigare då man fick dumpa döda djur i skogen hände inte mycket om man inte skär upp tex magen så kråkor/korp/räv fick en början, då försvann fullstora suggor på 200 kg rätt snabbt men om inte man hjälpte till med hål i kroppen hackades bara lite här å där och ögonen som försvann.

Men ben och kranium osv. brukar ju inte försvinna. Snarare att det sprids ut och blir lättare att hitta tänker jag...
Citera
2019-11-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja början på oktober sågs 29 st vildsvin https://www.bohuslaningen.se/nyheter/soten%C3%A4s/bj%C3%B6rn-och-ebba-st%C3%B6tte-p%C3%A5-29-vildsvin-helt-makal%C3%B6st-1.18818036

Även skjutits vildsvin slutet på oktober https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7326686

Korrekt 👍finns ledning jag lämnar hundar hemma och tar med bössan vid svamplockning😎
Jag vill hemskt gärna veta om det var T s pappas bil som sågs vid skroten i hedekas?.. Som polisen hämta?
Väldigt tyst gällande fordon.. Där måste polisen ha något.. Ah jag spekulerar 😜
Citera
2019-11-27, 15:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Skulle han låta sonen ta skulden menar du? Kanske om det varit en minderårig men en 22-årig kan bli dömd till livsstid.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Det här med Twitterkontot känns som ett av det mest intressanta som "grävts fram" hittills.

Tycker det är en hel del skumt med det. Just att Wilma postat flera inlägg dagen innan hon försvann där hon "dyrkar" pojkvännen och längtar efter familjeliv. Antingen är det som ngn varit inne på tidigare pojkvänen själv som lagt ut detta eller så är det som jag tror:

Wilma kände sig hotad av pojkvännen och lade ut dessa bilder och inlägg i ett försök att blidka honom och stilla hans svartsjuka.

Otäck bildtext i ett av inläggen förresten: "Loyal until death". Ja just det... :-/

Inte en chans! Det är inte hennes konto
Däremot ringer det varningsklockor
Senast redigerad av Willow1 2019-11-27 kl. 15:48.
Citera
Medlem
Citat:
Är ju märkligt att pojkvännen sitter häktad på sannolika skäl då. Vad tycker du verkar skumt hos pappan? Inte framkommit mycket i tråden om honom.
Citera
2019-11-27, 15:47
Medlem
Citat:

Förtydliga?
Citera
2019-11-27, 15:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Det här med Twitterkontot känns som ett av det mest intressanta som "grävts fram" hittills.

Tycker det är en hel del skumt med det. Just att Wilma postat flera inlägg dagen innan hon försvann där hon "dyrkar" pojkvännen och längtar efter familjeliv. Antingen är det som ngn varit inne på tidigare pojkvänen själv som lagt ut detta eller så är det som jag tror:

Wilma kände sig hotad av pojkvännen och lade ut dessa bilder och inlägg i ett försök att blidka honom och stilla hans svartsjuka.

Otäck bildtext i ett av inläggen förresten: "Loyal until death". Ja just det... :-/

Om twitterkontot är äkta lutar det mot att W*lma var gravid och MGM blev rasande när hon berättade, tycker jag.
Citera
2019-11-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inte en chans! Det är inte hennes konto
Däremot ringer det varningsklockor

Ok, hur vet du att det inte är hennes konto?
Ja varningsklockor oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in