2019-11-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Där tippade jag han/dem gömt henne för en vecka sen.

Tittar man på bilder från området så är det inte omöjligt .
Citera
Medlem
På fullt allvar, tror ni inte polis förhör mgm ordentligt ? Märks att ni inte suttit i förhör nån gång, jag är rätt förvånad att mgm inte erkänt ännu, han lär ju få sina fiskar varma i förhören , polis vet nog vad dom gör.....
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Här också tänkt och skrivit om detta, en plöjd åker kommer ingen bonde vara ut på förrän efter vintern och vårbruket ska igång, då kommer väder och vind sopat igen spåren att man grävt.

Är inte så säker på att man verkligen behöver gräva så djupt heller, har grävt ner djur tidigare men brukade bara göra ett hål med traktorskopan så djuret varit typ 30 cm under ytan men aldrig sett att det grävts upp av djur. Vi har iof inte vildsvin som verkar finnas i Uddevalla men då tror jag de inte kommer hitta något av Vilma alls, kan faktiskt vara bättre för GM att inte plasta in kroppen då de både tar längre tid för kroppen att försvinna samt att man kapslar ju in ev spår från gm också.

GW brukar väl säga att svarta sopsäckar och tejp är det bästa en kriminaltekniker vet?!?👍👍
Citera
2019-11-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dom har säkert en hel massa på fötterna som dom inte delgett media. Med tanke på att de även misstänker pappan (?) för skyddande av brottsling och är på fri fot, trots kvarstående misstanke, så håller de tyst utåt. Inkl advokaten (som f ö troligen fått yppandeförbud). Endast åklagaren har rätt att yttra sig nu. Och hon kommer inte säga ett pip så länge man inte väckt åtal. Risken finns ju annars att pappan (?) röjer undan efter sonen ännu mer, ifall han får information genom media. Vad man än säger om de inblandades etnecitet etc, så kan de säkert läsa svenska tidningar.

Jo så är det naturligtvis och om jag fattat det rätt så är väl fyndplatsen av w grejer glasögon..mm på ganska lika långt avstånd från både T och hans pappa?
Citera
2019-11-26, 20:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du har inte en aning om hur panikslagen gm var, denne kan ha planerat mordet en lång tid o allt väl förberett.

Jadå, men även då har han inte genomfört det utan hjälp.
Citera
2019-11-26, 20:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Tittar man på bilder från området så är det inte omöjligt .
This!

Låg en kväll o studera alla möjliga kartor o terräng, området o avståndet från gm är sååå perfekt.
Citera
2019-11-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
har inte åklagare avslöjat sig rejält med detta uttalande ? Kan det vara så att Åklagaren vet var Wilma finns men tiger ? Vem vet ?

Nej åklagaren vet inte vart Wilma finns , tror du dom skulle lägga så mycket resurser i onödan ?
Citera
2019-11-26, 20:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men det är ju hyresrätter? Då brukar man ha en fast elräkning. Och mätaren är inlåst.
Så det måste varit ute och cyklat med den uppgiften

Har nog bott i 15 hyresrätter genom åren. Ingen fast elräkning på något av ställena. De flesta mätare har jag haft i min lägenhet. Någon enstaka i källaren. Alla har gått att avläsa.
Citera
2019-11-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Skärp dig. Lantbrukare anstränger sig som fan för att plöja rakt och snyggt. Yttersta yrkesstoltheten bland bönder som odlar stråsäd ligger i plöjningen. Om du kommer där o kladdar med en spade syns det på en gång. Det är liksom inte som att du kan flytta en tilta, lägga ner ett lik och sen lägga tillbaka tiltan. Eller ska du ut på ett skifte o ta bort all matjord och begrava i alven? Utan att någon märker det? Nja.

Precis innan vårbruket kanske det skulle funka men då skulle de harva upp skiten direkt.

Tror inte man ska utesluta nåt just nu utan kontrollera alla möjligheter och bönderna åker inte runt och kontrollerar marken dagligen.
Citera
2019-11-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Håller med dig, MGM har ju gått i både grundskola, högstadiet och gymnasium här. Pappan har varit i Sverige sedan 1995. Troligtvis är ju lillebrorsan född i Sverige då och kan inte utvisas.
Sen tror jag knappast det räcker att han träder fram och erkänner mord helt plötsligt, MGM sitter ju på sannolika skäl av en anledning och polisen har förmodligen kontrollerat samtliga familjemedlemmar.

Sant, misstänker att lillebrorsan bara dykt upp här i tråden för att mgm vänner vill förvilla bort utredarna.
Citera
2019-11-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Skärp dig. Lantbrukare anstränger sig som fan för att plöja rakt och snyggt. Yttersta yrkesstoltheten bland bönder som odlar stråsäd ligger i plöjningen. Om du kommer där o kladdar med en spade syns det på en gång. Det är liksom inte som att du kan flytta en tilta, lägga ner ett lik och sen lägga tillbaka tiltan. Eller ska du ut på ett skifte o ta bort all matjord och begrava i alven? Utan att någon märker det? Nja.

Precis innan vårbruket kanske det skulle funka men då skulle de harva upp skiten direkt.

Kanske plöjt med tiltpackare/harvat efter plöjningen, sedan med flera hundra mm regn innan bonden kommer till vårbruket så är ofta jorden/tiltorna är inte lika skarpa och fina efter vintern som då man nyss plöjt.

Härva upp skiten? Harven/såmaskinen arbetar bara på 5-6 cm djup.
Citera
2019-11-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowri
På fullt allvar, tror ni inte polis förhör mgm ordentligt ? Märks att ni inte suttit i förhör nån gång, jag är rätt förvånad att mgm inte erkänt ännu, han lär ju få sina fiskar varma i förhören , polis vet nog vad dom gör.....

Jag har suttit i förhör och klart man blir pressad, men dom kan inget göra mer än bli frustrerade om man bara sitter tyst och vägrar svarar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in