2019-11-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
den bil som hittades nedbränd, är det bekräftat att det var GMs pappas bil? Eller hur ligger det till?

Vet ej. Annars är det väldigt lite information som kommit ut kring bilar. Tror sig polisen veta vilken bil det handlar om borde man gå ut med det i media för att om möjligt få lite tips.

Men kanske man inte har en aning. Kan ju vara så.
Citera
2019-11-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Ja , inte omöjligt .
Jag har själv tipsat om en Hyundai jag körde bakom ut på Bokenäs.
Släppte mig före och svängde in vid Bokenäs skola vid 21:00 i Lördags.
Slog bilnummret och ser att det är en person med utl härkomst , boendes på Jarlsgatan i U.A.
Vad f-n gör en boende på Jarlsgatan ute på Bokenäs på Lördag kväll ???

Ett par kilometer in på vägen vid Bokenäs skola ligger ett hotell- och konferens.
Kan ju hämtat nån som jobbar där, eller varit där på middag eller vad som...
Citera
2019-11-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Är det någon som vet hur länge efter att en kropp har förflyttats från en plats en likhund kan markera? Och känner de skillnad på exempelvis en död människa eller ett husdjur? Tänker hur bråttom det kan vara att hitta ev fordon som använts vid en ev bortforsling av kroppen, men även om MGM eller medhjälpare skulle kunna hävda att de kört ett avlidet husdjur eller liknande i bilen ett par veckor tidigare?
Har verkligen ingen aning själv, därför jag frågar.

Jag vet! Likvätska från en människa kan en hund känna 6-12 månader efter (utomhus, inomhus är det längre). Hundar känner skillnad på döda djur och likdoft från människor, man gör sådana tester när man tränar hundarna, lägger ut döda djur för att se så hundarna ej markerar detta. Dock krävs det ändå teknisk bevisning trots att en hund har markerat en plats, det räcker således inte med en markering.
Citera
2019-11-26, 18:50
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Ja de kommer göra allt för att knäcka honom. Hoppas de gör det snarast. Synd att inte tortyr är tillåtet. Hade jag vart förhörsledare hade jag fått honom att inse fördelarna med att säga sanningen, och ifrågasätta om han verkligen vill bli friad och komma ut på stan igen.

Tyvärr så finns det inga risker för honom ute på stan ifall han blir släppt.
Att människor tar ”lagen i egna händer” är väldigt ovanligt, bortsett från gängmiljöer.
Citera
2019-11-26, 18:51
Medlem
ThirdMs avatar
Dom 2 tjärnarna/sjöarna som ligger strax sydost om Lilla köperödssjön. Har det området sökts av? På Google earth ser det "lämpligt" ut med vad som tycks vara en vändplan vid en av sjöarna iallafall.
Är det lätt att ta sig dit osedd? Är det djupa pölar?
Jag vet att jag var inne på dom pölarna för typ 5000 inlägg sen men tror inte jag fick nåt svar, eller så missade jag det...
Citera
2019-11-26, 19:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Långt tillbaka i tråden har någon sagt att han sett (eller hört, mins inte) att elförbrukningen i lägenheten gått upp under lördagen, mer än vanligt.
Det har därför spekulerats i omgångar om vad det kan ha varit som använts vid tidpunkten för detta.
Allt ifrån dammsugare, avfuktare, brödrost i badkaret, mm... eller att man burit upp en pizzaugn för att bränna upp liket i.
Har inte läst så mycket i tråden idag så vet inte men gissar att det fortfarande är det som diskuteras.

Men det är ju hyresrätter? Då brukar man ha en fast elräkning. Och mätaren är inlåst.
Så det måste varit ute och cyklat med den uppgiften
Citera
2019-11-26, 19:05
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men det är ju hyresrätter? Då brukar man ha en fast elräkning. Och mätaren är inlåst.

Vet inte hur vanligt det är nuförtiden. Men när jag bodde i lgh fram tills för 5-6 år sedan (hyresrätter allihop) så var det alltid att man betalade för den el man förbrukade. Inget som ingick i hyran alltså.
Citera
2019-11-26, 19:06
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Japp! Grilla hela gänget, och förklara för MGM att han aldrig någonsin kommer att kunna leva ett normalt liv med den här bördan som ryggsäck varhelst någonstans i världen ty internet kommer spåra honom varhelst i världen han än gömmer sig !
Det bästa han kan göra är att erkänna och lämna kroppen till rätta så glömmer folk, han är bortglömd om ett år..
Tror också att det enklaste och snabbaste sättet att hitta Wilma är att knäcka de inblandade. Vore jag polisen skulle jag lägga 100% resurser på att ta fram varenda teknisk bevisning man kan komma på.

Sedan vid förhör få personerna att slingra in sig i lögner och sen lite psykisk terror om mardrömmarna de lär ha osv.

Easy peasy.....
Citera
2019-11-26, 19:06
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ja vem vet. Kan ha varit påhitt eller vad som helst. Troll eller sanning lär vi inte få veta här
Citera
2019-11-26, 19:07
Medlem
Willow1s avatar
Jag har funderat och funderat på platsen med de brända skorna mm.
Och så slog det mig plötsligt.

Det är vad jag känner instinktivt en pickup plats. Skor mm blev kvar i bilen och då tuttade man på dem.
Hon är inte i Uddevalla. De måste söka bredare
Citera
2019-11-26, 19:11
Medlem
aina08s avatar
Har gjort en liten snabb överblick på karta.
Finns inte så mycket att sätta ut.
Har bara hållit mig till Uddevalla för att inte behöva zooma ut för mycket.

All information är hämtat i denna tråd.
Reserverar mig för ev fel.
Hoppas det blev bra storlek.

https://minfil.com/ve3bT0B0n8/karta_s_k_wilma_andersson_jpg

EDIT:
Klistrar in det som finns med på kartan här.
1. MGM Bostad / Brottsplats? - Göteborgsvägen 23C UDDEVALLA
2. MGM Arbete / Hemtjänst - Walkeskroken 5, UDDEVALLA
ca 300m (1min) från MGM Bostad.
3. MGM Pappa Bostad - Friarleksvägen, 3, UDDEVALLA
4,4km (6min) från MGM Bostad
4. MGM Pappa Arbete / Däcklager? - Hovhultsvägen 6, UDDEVALLA
5. Fyndplats? Glasögon, skor, jacka - Område vid Kolonnvägen, Skjutbana?, UDDEVALLA
3,1km (5min) från MGM Bostad
Övrigt:
Sökning med “miniubåtar” - Någonstans i Bäveån, UDDEVALLA
Bränd bil - Någonstans i Ramseröd, UDDEVALLA
Senast redigerad av aina08 2019-11-26 kl. 19:17.
Citera
2019-11-26, 19:12
Medlem
KattKorvens avatar
Lite trist att man inte kan vara mer behjälplig med detta case. Klart är att fallet verkar ha flera bottnar än man först trodde. Med trolig medhjälpare osv.

Troligt scenario är det ingen mening med att upprepa. Jag tror som flera, gräl som gått snett. Och sen har han fått panik. Ser inte ut som en förhärdad mördare direkt, även om man aldrig vet vad slags mörka tankar folk döljer inom sig.

Hade detta varit mina hemtrakter hade man kanske haft ett annat läge att komma med relevant input. Men jag känner inte till Uddevallatrakten något alls faktiskt. Så det är klart att man kan kolla på en karta/street view och tänka "ja, den sjön ser lämplig ut..", men mitt perspektiv blir ändå inte detsamma som en som känner området väl och vet dess "ins and outs".

Däremot tycker jag inte att man ska ge upp och bli negativ, utan utgå från att hon finns någonstans och kommer att hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in