2019-11-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Men alltså hur konstigt svar av åklagaren? Hur kan hon säga att det finns en möjlighet att hon hittas vid liv när de samtidigt har tillräckligt för att häkta MGM på sannolika skäl för mord?!

har inte åklagare avslöjat sig rejält med detta uttalande ? Kan det vara så att Åklagaren vet var Wilma finns men tiger ? Vem vet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Funderar på varför de är så fokuserade på just lju gkile, polisen måste ha mer att gå på än bara en dam som sett w på lördagen /söndagen..
Jag tror inte w lämnade Uddevalla levande iaf🥺
Dom har säkert en hel massa på fötterna som dom inte delgett media. Med tanke på att de även misstänker pappan (?) för skyddande av brottsling och är på fri fot, trots kvarstående misstanke, så håller de tyst utåt. Inkl advokaten (som f ö troligen fått yppandeförbud). Endast åklagaren har rätt att yttra sig nu. Och hon kommer inte säga ett pip så länge man inte väckt åtal. Risken finns ju annars att pappan (?) röjer undan efter sonen ännu mer, ifall han får information genom media. Vad man än säger om de inblandades etnecitet etc, så kan de säkert läsa svenska tidningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Men alltså hur konstigt svar av åklagaren? Hur kan hon säga att det finns en möjlighet att hon hittas vid liv när de samtidigt har tillräckligt för att häkta MGM på sannolika skäl för mord?!

Kanske har hon valt orden om att det finns en möjlighet att hitta henne vid liv för att ingjuta hopp i alla som söker frivilligt ? Kanske skulle vara mindre uppslutning om dom gick ut med att ”Hoppet är ute att finna henne vid liv”
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Där tippade jag han/dem gömt henne för en vecka sen.

När det nu har tagit så här länge utan att hitta henne så måste hon vara så väl gömd att det vore omöjligt för en panikslagen mördare att genomföra ensam. Jag är säker på att vi kan utesluta det.
Citera
2019-11-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Hur noga undersöks åker mark under genomsöken? Har MGM viljat gömma kroppen snabbt utan spår är ju åkrarna optimala platsen då dom nu är plöjda på hösten och går att sopa igen spåren efter sig. Finns en åker i närheten av MGM pappas bostad, den ligger dessutom dåld vid en väg. Är kroppen ev även inplastade sprider den inte lukt som drar till sig djur och kroppen kommer förstöras vid nästa plöjning. Är jag helt ute och cyklar? 🤔

Här också tänkt och skrivit om detta, en plöjd åker kommer ingen bonde vara ut på förrän efter vintern och vårbruket ska igång, då kommer väder och vind sopat igen spåren att man grävt.

Är inte så säker på att man verkligen behöver gräva så djupt heller, har grävt ner djur tidigare men brukade bara göra ett hål med traktorskopan så djuret varit typ 30 cm under ytan men aldrig sett att det grävts upp av djur. Vi har iof inte vildsvin som verkar finnas i Uddevalla men då tror jag de inte kommer hitta något av Vilma alls, kan faktiskt vara bättre för GM att inte plasta in kroppen då de både tar längre tid för kroppen att försvinna samt att man kapslar ju in ev spår från gm också.
Citera
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Därför jag misstänker att dom inte hittar nåt i skogen och vattnet. Åkrarna blir så uppenbara att folk inte tänker på dom. Och runt Uddevalla finns det mängder med åkrar men just dom uppe vid fadern har fadern uppsikt över infarterna in till dom via jobbet.

Skärp dig. Lantbrukare anstränger sig som fan för att plöja rakt och snyggt. Yttersta yrkesstoltheten bland bönder som odlar stråsäd ligger i plöjningen. Om du kommer där o kladdar med en spade syns det på en gång. Det är liksom inte som att du kan flytta en tilta, lägga ner ett lik och sen lägga tillbaka tiltan. Eller ska du ut på ett skifte o ta bort all matjord och begrava i alven? Utan att någon märker det? Nja.

Precis innan vårbruket kanske det skulle funka men då skulle de harva upp skiten direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ah så dåligt

Någon som vet hur något sådant här gått till i USA?

Alla vet ju att pojkvän/pappa/släkt mördat henne och gömt kvarlevor på något sätt.
Polisen vet, vi vet osv.

Hur hade man gjort i USA? pressat dom till erkännande? Ljugit , kört hårda taktiker som "din pappa har redan erkänt" osv.

Känns som Sverige är obefintligt dåligt.

Kan man fälla någon utan en kropp i USA?

Förhöret av en kanadensisk seriemördare anses vara helt perfekt och används för att utbilda blivande förhörsledare:

Längre version: https://m.youtube.com/watch?v=bsLbDzkIy3A
Kortare version med analysexperter: https://m.youtube.com/watch?v=lj7QRP37Wn0&t=138s
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Samtalet till Pappa?

-Hej pappa, jag tror att Wilma är död?
-Vad säger du?
-Hon andas inte
-Kan du hjälpa mig?
-Ta det lugnt bara, jag har en plan, behåll lugnet bara, jag kommer med min bil..

-Du kommer att bli misstänkt, så vi måste agera smart nu
-Ta med dig brandsläckaren, vi bränner hennes skor så att vi kan vilseleda sökarna.
-Kom ihåg, du ska inte erkänna till varje pris, behåll din heder.
-Jag säger att du har sagt att du skulle aldrig skada henne, bara lite småtjafs bara som alla andra par gör.

-Jag kontaktar mina vänner och de har en lastbil som kan frakta ut henne ur landet, ingen kommer någonsin hitta henne, vi har försprång..

Nej, men något sådär kanske hehe...

Jag spekulerade detta redan för en vecka sen, men ingenting har hänt i spaningsfronten...
Citera
2019-11-26, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Jag tror inte likhundarna har markerat i Mgm lägenhet.
Det vore bra, men eftersom åklagaren svarade reportern "Ja, det kan hon" på frågan om W fortfarande kan hittas vid liv så är min gissning - nej.

I så fall har de:
1) Fixat bort kroppen inom en halvtimma. (Inte så troligt eftersom är övertygad om att det skedde på natten.)
2) Omslutit kroppen tätt inom en halvtimma med materia som plast i väntan på säker förflyttning nattetid, så att det inte ger ifrån sig lukt för hundarna att snappa upp.
3) Fixat förvaring i form av frys. Lukttätt, bevarande och kamouflerande vid flytt. Kroppen kan i nödfall ställas i någon lokal eller övergiven bebyggelse utan att väcka misstankar. Permanent eller i väntan på frakt inom eller utanför Sveriges gränser. Den fungerar även som kista och sänke i vatten.

2:an kan ha skett i kombination med 3:an eller annan möbel som ställts av, dumpats på tipp, lagerlänga, lokal, hus eller sänkts också.

Hur kan du dra den slutsatsen?

W kan väl teoretiskt vara i livet trots att det finns likdoft i MGM lägenhet?

Hunden kan inte berätta vilket lik som har gett upphov till likdoften.

MGM eller någon annan kan ha fört med sig likdoft till lägenheten, någon annan än W kan ha avlidit i bostaden.

Detta faktum, ja så är det bara, betyder att polisen givetvis även måste räkna med att W kan vara vid liv även om man misstänker att hon kan ha avlidit i lägenheten.
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
har inte åklagare avslöjat sig rejält med detta uttalande ? Kan det vara så att Åklagaren vet var Wilma finns men tiger ? Vem vet ?

Varför skulle hon tiga om det? Känns inte alls trovärdigt tycker jag.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
När det nu har tagit så här länge utan att hitta henne så måste hon vara så väl gömd att det vore omöjligt för en panikslagen mördare att genomföra ensam. Jag är säker på att vi kan utesluta det.
Du har inte en aning om hur panikslagen gm var, denne kan ha planerat mordet en lång tid o allt väl förberett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror dock inte han kan bli utvisas.

Håller med dig, MGM har ju gått i både grundskola, högstadiet och gymnasium här. Pappan har varit i Sverige sedan 1995. Troligtvis är ju lillebrorsan född i Sverige då och kan inte utvisas.
Sen tror jag knappast det räcker att han träder fram och erkänner mord helt plötsligt, MGM sitter ju på sannolika skäl av en anledning och polisen har förmodligen kontrollerat samtliga familjemedlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in