2019-11-24, 00:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Läste det nånstans också, men kan tyvärr inte hitta var det var och minns inte heller vem det var som sa det. Det hade nåt med en buss att göra, att Wilma skulle ta bussen till sin syster på torsdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Okey... Bussarna är väl övervakade med kamera?
Borde polisen tömt dessa utgår jag ifrån

MCL85, jag tror att du läste det här och att det var monocerotis som skrev det en gång tidigare i veckan, förutom nu då.
Citera
2019-11-24, 00:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Det är avsökt i det området!
Ok, så bra! Vet du när det gjordes?
Citera
2019-11-24, 00:51
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Teknikerna kan säkert se vad som hänt i lägenheten med hjälp av blodspår. Nu bodde hon där och han skulle säkert kunna säga att hon skurit sig, därav blodet i lägenheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
För att det ska vara av värde måste dom ju hitta en stor blodansamling. För att bara hitta hennes DNA är inget konstigt. Hon bodde ju där. Eventuellt är det inte ens något konstigt med någon liten bloddroppe på golvet. Men börjar det vara i taket, väggar, stora blaffor under golvet. Då är det ju en annan grej va.

Absolut. Men om man leker med tanken, som de som spekulerar om golvet här inne gör, att en kropp styckats eller knivhuggits på golvet allvarligt så är det inte en droppe näsblod man hittar i springorna utan det kommer vara en lång rand av blod.

Däremot skulle polisen vara säkra på sin sak nu om han skapat en sådan oreda så jag tror inte så mycket på golvbrytet.
Citera
2019-11-24, 00:53
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Men det kan finnas spår av blod ändå, men då använder de Luminol först, sedan river de upp golvet för att hitta mer blod.

Blodet rinner väl inte igenom laminatgolv? jag är absolut ingen expert jag frågar.
Citera
2019-11-24, 00:55
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Finns i tråden. Skriv adress i sökrutan så hittar du den.

Tack!

Min teori:
MGM blir svartsjuk på Wilma och råkar slå ihjäl henne. MGM får panik och ringer sin familj. Mgms far hjälper till att frakta bort kroppen, mgms mor städar hela lägenheten (blattemorsor är bra på att städa) kliniskt rent. MGM med far spänner vikter intill kroppen, och sänker den i bukten vid koppersbergsvägen. Kläderna förstörs på lämpligaste sätt.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
I allt snack om ugnar, frysar och tvättmaskiner har jag missat att man idag sökt nästan uteslutande vid naturreservatet Unda med polisens hundpatruller.

"Efter beslutet att inleda ”en särskild händelse” fick man ytterligare förstärkning av fyrbenta kolleger.
Under lördagen har de genomfört omfattande sökinsatser i naturreservatet Unda utanför Uddevalla."

Men utan resultat. Man har också använt sig av drönare vid söken där ute.

Vad tycker ni Uddevalla-bekanta, skulle ni söka där utan något som pekar ditåt?

Det handlar nog om tänkt dumpning från Uddevalla-bron då.

Stämmer elförbrukningen så har vi nog ett styckmord här.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Några större mängder blod lär inte sippra igenom ett parkettgolv heller.
Behövs inga större mängder
Citera
2019-11-24, 00:56
Medlem
Pojkvännens adress anges som sista kända adress i den första anmälan om Wilmas försvinnande.
https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/

Sen finns uppgiften om att senast synlig vid walkesborg i Uddevalla. Nära pojkvännens bostad.
Med tanke på förrådsuppbrytandet i går så ligger det nära tillhands att lägenheten fortfarande ändå är intressant. Ibland kan det dröja innan dom får ett genombrott i en utredning.
Citera
2019-11-24, 00:56
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Blodet rinner väl inte igenom laminatgolv? jag är absolut ingen expert jag frågar.

De flesta laminatgolv är så kallade klickgolv som man lägger i rader. Sök på klickgolv på Google så får du en bättre uppfattning.

Tätheten varierar såklart på springorna så det är inte säkert att något alls rinner igenom, men det kan såklart göra det också.
Citera
2019-11-24, 00:57
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tror inte heller att det är ett styckmord men hon kanske blödde i samband med att hon dog?

Ja, OM det uppbrutna golvet stämmer, så måste det väl vara pga något fynd. Och då är det väl mest sannolikt blod.
Citera
2019-11-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Whatever. Han ar helt klart over 30 iaf. Om du tycker han ser ut som 22 ar borde du skaffa vit kapp och ledhund.
Skulle pappan varit 14 när han föddes?
Han kom inte 2015 som många andra....
Citera
2019-11-24, 00:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Ja, OM det uppbrutna golvet stämmer, så måste det väl vara pga något fynd. Och då är det väl mest sannolikt blod.
Tyvärr hoppas jag på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in