2019-11-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Och hur tar du bort laminatgolv då? Laminatgolv är fastklistrat, och måste således rivas loss. Om jag ska vara petig tror jag polisen bryter upp parkettgolv med kofot.

Inte vinylgolv du tänker på? Då laminatgolv oftast är klickgolv
Citera
2019-11-24, 00:38
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Krävs inga större mängder för att kunna säkra DNA... Ett parkettgolv kan du städa, men inte i springorna.

Teknikerna kan säkert se vad som hänt i lägenheten med hjälp av blodspår. Nu bodde hon där och han skulle säkert kunna säga att hon skurit sig, därav blodet i lägenheten.
Citera
2019-11-24, 00:38
Medlem
Browndawgs avatar
I allt snack om ugnar, frysar och tvättmaskiner har jag missat att man idag sökt nästan uteslutande vid naturreservatet Unda med polisens hundpatruller.

"Efter beslutet att inleda ”en särskild händelse” fick man ytterligare förstärkning av fyrbenta kolleger.
Under lördagen har de genomfört omfattande sökinsatser i naturreservatet Unda utanför Uddevalla."

Men utan resultat. Man har också använt sig av drönare vid söken där ute.

Vad tycker ni Uddevalla-bekanta, skulle ni söka där utan något som pekar ditåt?
Citera
2019-11-24, 00:39
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Familjen brukar ju vara väldigt involverad när det gäller mord med hedersmotiv. MGM har väl genomfört detta med någon i familjen.
Ja inte har han gjort allt ensam. Inte en chans...
Någon eller några har hjälpt till att få undan kroppen.
Gärningsmannen kanske inte ens varit med utan varit kvar i lägenheten och "städat" (eller suttit kvar och haft panikångest i soffan över vad han gjort).
Citera
Medlem
TruckUrbans avatar
Vad är mgms adress?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Ja jag anser att skvallret är ett skvaller med tyngd då jag dels vet vem grannen är som sagt detta, och jag då känner min anhörig väldigt bra.

Jag tänker att teknikerna mycket väl kunnat ta med sig saker bara att grannen inte sett det, men vad personen sa så såg de inte att något togs med.

När dom bryter upp ett golv tas nog golvet med för analys, så tja alla hör rykten och grannar pratar.
Annat i bostaden har självklart tagits med annars är det mer än extremt konstigt.
Citera
2019-11-24, 00:40
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fundera över ovanstående "fakta": det finns inget belägg för att polisen har brutit upp golvet eller för att BO har blivit delad inför transport.

Det finns information från en granne att ett golv brutits upp. Detta kan vi såklart inte bedöma som fakta, det har du helt rätt i.

Det sista stycket är min egen slutsats. Jag tror egentligen inte att detta är ett styckmord, mot bakgrund av att det är ganska ovanligt. Dock förekommer det som ett sätt att kunna transportera bort kroppen, så man kan rimligtvis inte utesluta det heller.
Citera
2019-11-24, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det finns information från en granne att ett golv brutits upp. Detta kan vi såklart inte bedöma som fakta, det har du helt rätt i.

Det sista stycket är min egen slutsats. Jag tror egentligen inte att detta är ett styckmord, mot bakgrund av att det är ganska ovanligt. Dock förekommer det som ett sätt att kunna transportera bort kroppen, så man kan rimligtvis inte utesluta det heller.
Men! kombinerar du detta med att börja elda upp grejer då blir det makabert.
Citera
2019-11-24, 00:45
Medlem
tomyhockeys avatar
Min konspiration teori är MGM drogar ner W och använder sedan kniv för att döda henne.

Sedan tar han hennes kläder i en påse . Och kroppen i ett annat påse.

Om han styckar henne då visar MGM inget ömhet till W .

Först gör sig han av med kroppen på ett ställe sedan på ett annat ställer bränner han W's kläder.

Sedan kommer MGM hem soppar rent med en dammsugare all hår och smuts samlar han i en påse och slänger på en sopp container långt från Uddevalla.

MGM är förbered för att bli misstänkt men försöker vinna tid genom att neka så länge inte kroppen funnits eller säkra bevis säkrats.

Polisen vågar inte uttala sig mycket om bevisningen för går det snett så måste dem släppa MGM fri. Många tror inte att MGM kommer släppas fri men än så länge inget tyder på att han lämnat stora spår efter sig.
Citera
2019-11-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
När dom bryter upp ett golv tas nog golvet med för analys, så tja alla hör rykten och grannar pratar.
Annat i bostaden har självklart tagits med annars är det mer än extremt konstigt.

Det tror jag med, jag förmedlade bara vad grannen, som enligt min bedömning är en säker källa, sagt.
Citera
2019-11-24, 00:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Vad är mgms adress?

Finns i tråden. Skriv adress i sökrutan så hittar du den.

Citera
2019-11-24, 00:47
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile

Jag tror inte heller att det är ett styckmord men hon kanske blödde i samband med att hon dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in