2019-11-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Fått info att hon skulle till sin syster.
Vart hon bor vet jag inte

Läste det nånstans också, men kan tyvärr inte hitta var det var och minns inte heller vem det var som sa det. Det hade nåt med en buss att göra, att Wilma skulle ta bussen till sin syster på torsdagen.
Citera
2019-11-23, 20:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Polisen verkar intresserade av Ljungskile. Förmodligen så finns det någon form av belägg för att antingen MGM eller BO befunnit sig där under den förmodade mordnatten. Lite beroende på vad det rör sig om för belägg så kan man ju tänka sig att man vet att han iallafall passerat Ljungskile. Någon nämnde en bror(?) i Göteborg? Kanske har de åkt och dumpat kroppen i havet vid Långedrag eller något. Manusförfattaren Daniel Lind Lagerlöf trillade ju ner i havet 2011 och har fortfarande inte synts till. Anledningen till att jag inte tror att hon dumpats i havet i Ljungskile eller för all del Uddevalla är att då borde hon nog flutit upp i någon bukt vid det här laget. Är ju väldigt mycket "fjord" innan man är ute på öppet hav.

Lite tankevurpa?
Man har ju inte koll på all strandkant som finns i aktuella områden. Hon kan ju mycket väl flutit upp någonstans i Uddevalla eller Ljungskile vid det här laget, men på ännu ej utforskat område.
Citera
2019-11-23, 20:21
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vi vanliga dödliga kan ju inte ligga på din intelligensnivå, men MSM brukar även idag inte visa upp bilder och namn på bruna/svarta brottslingar. Exempel på detta är den där negern som dödade sin finska flickvän i Vällingby:

(FB) Vällingby, Sthlm: Ung kvinna mördad - man anmälde sig själv, 2018-02-08

Kurden Tishko kommer nog med all sannolikhet klara sig utan att hängas ut, han är ju trots allt kurd och kurder har politiskt skydd i Sverige.

Den mer intressanta frågan här är vad han faktiskt gjorde med Wilma? Styckmord känns som lite väl mycket arbete, men ingen har väl rapporterat brand någonstans? Det kanske hade dragit lite väl mycket uppmärksamhet om han brände upp liket. Kurden Tishko är nog inte tillräckligt kompetent för att dölja alla DNA spår, så de lär nog hitta hans DNA på hennes lik.

Jag vet inte vad du klassar som MSM men du kan få en länk till en av de blaskor jag anser är MSM. Kopplingen till min länk och fallet du hänvisar till är märkligt slående, inte kan det vara samma?

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/patrick-opiyo-33-doms-for-mord-pa-ex-flickvan/

Kryp tillbaka in på pojkrummet nu. Tönt.

Kan sätta min högra toffla på att kurden samt hans far kommer att dömas i detta fal och sedan vara ett känt ansikte utåt.
Citera
2019-11-23, 20:22
Medlem
TealSeamTixs avatar
SAMMANFATTNING (mycket tagit från Picasso2, tack!)

Torsdagen 14e november. Sista visuella livstecknet.

Söndag 17e november? Anmäls försvunnen.

Dag ? MGM Grips

Tisdag 19e november. MGMs bostad spärras av och kriminaltekniker är på plats. Fynd görs.

Onsdag 20e november. Vidare sök i MGMs bostad. Hundar används bla.

Torsdag 21e november. Sökinsatsen förflyttats tillbaka till Uddevalla, där man söker med hundar och drönare.

BO

Wilma Andersson är 17 år. Hon sågs senast torsdag den 14 november kring Walkesborg, Uddevalla.
Hon är cirka 168 centimeter lång, har mörkt hår med ljusa slingor och var troligtvis klädd i en svart pälskappa.
Bråk hördes i lägenheten natten mellan tors och fred. Därefter har inte Wilma synts till.
En kvinna såg ljus ute på sjön samma natt – hennes hund var väldigt orolig och skällde i hennes bostad.
I söndags kontaktade familjen polisen och i måndags gick Missing people ut med en efterlysning.
Pappan (Wilmas?) hade varit och knackat på hos GM i fredags eller lördags, som varit ”tyken” (lite otrevlig) mot honom.

Fynden som gjorts

Polisen har gjort flera fynd under sökandet efter Wilma. Bland de första fynden var ett par skor som var brända.
Senare har även glasögon och en jacka, som liknar den Wilma ska ha burit, hittats. Samt ytterligare saker.
Enligt polisen måste alla fynd analyseras och det är för tidigt att säga om fynden har någon koppling till Wilma.
Även läsglasögonen var brända enl uppgift i media.
Brända kvinnokläder har hittats av frivilligorganisationen FIKK sannolikt omkring nordmanneröd/kuröd.
Veckans Brott klippet snackar om nära en skjutbana, det finns en på nimrods väg 25.

Gripandet

Under tisdagen meddelade polisen att en man – Wilmas pojkvän – gripits och senare anhållits, misstänkt för mord.
Mannen är skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden, poängterar åklagaren i fallet. Han förnekar all brottslighet.
Under onsdagen meddelade åklagaren att man hållit förhör med mannen, men att man inte vill gå in på vad som har sagts.
Wilma är tyvärr fortfarande försvunnen.
MGM begärs häktad under sena torsdagen.

Sökinsatsen

Sökinsatsen har pågått sedan måndagen den 18e och har utförts såväl av polisen som frivilligorganisationerna Fikk och Missing people.
I måndags var sökinsatsen inriktad på trakterna kring Uddevalla.
Under tisdagen bytte polisen sökområde och sökte framför allt kring Ljungskile efter uppgifter som pojkvännen lämnat i förhör,
enligt uppgift till GT, för att sedan återigen gå tillbaka till Uddevalla.
Under onsdagen har sökinsatserna varit inriktade kring det ursprungliga sökområdet i Uddevalla. Hundratals personer har deltagit i insatserna.
Under fredagen och helgen fortsätter man söka kring Uddevalla, man fokuserar även på samtliga vattendrag i området mellan Uddevalla och Ljungskile.

Fyll gärna på med info eller rätta mig.. tråden har blivit så rörig så tänkte en sammanfattning var bra.
Citera
2019-11-23, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Det är en kvinna som har skrivit på en bild som har delats, den finnas på wilmas Facebook.
Kvinnans kommentar:

”har de kollat jättesås? En vän till mig som är medial fick fram det”

Intressant, undra om det finns några gröna garageportar i jättesås.. nej, allvarligt så är det värt att kolla upp!

Tror nog att det är dags för dig att ställa vinglaset åt sidan och börja nyktra till.

Allvarligt talat, menar du att polisen eller någon annan nyktert tänkande person ska lyssna på vad ett medium ser i sina drömmar?

Citera
Medlem
Har inte grabben fått hjälp av någon så tror jag nästan att han är oskyldig. Trots bra försprång så kan jag inte tänka mig att han fixat till det så bra som det nu verkar vara.

Släkt är väl dom ända som kan hålla tyst om sånt här och möjligen en annan flickvän?
Citera
Medlem
Faxes avatar
Om hans port är utrustad med portkod så kan dom väl polisen se om han använde sin blipp för att öppna porten efter bråket i lägenheten och dunsarna i trapphuset den aktuella kvällen, om han nu inte hade turen att möta någon på väg hem eller ställde upp porten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
De flesta brukar väl klanta sig och lämna spår efter sig. Ibland DNA eller teknisk.

Sedan så brukar de skyldiga ha en förmåga att inte kunna hålla sig till samma berättelse.

Många blir nervösa, vissa bryter ihop, försäger sig.

Men, om MGM inte är riktigt frisk i huvudet, ja då blir det svårt. Jag hade en psykopat till chef och denne var obehaglig. Även när denne fick lämna arbetet p.g.a. misshandel och annat ofredande etc. så var den jäveln iskall.

Låt oss säga att MGM fått hjälp av någon närstående, denne/dessa kan dock gå i fällan på någon av de saker jag nämnt, även om nu det ska bevisas, så blir det svårt att hålla masken.

Att pojkvännens DNA finns på henne är helt logiskt, likaså att hennes DNA finns på och hos MGM. Frågan är om man hittar henne om det finns annan mans DNA i/på henne.
Citera
2019-11-23, 20:24
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Då vänder det upp och ned på allt skulle jag säga för om hon skulle till syrran är man nyfiken kom hon fram eller gick hon någon annanstans???
Vart bor syrran månne???
Denna info får du ta med en nypa salt...
Jag spårar brett och tar den som en arbetshypotes
Citera
2019-11-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Känns bättre att fokusera på seriöst sökande, hokuspokus kan man ta när alla gett upp!

Fast om det är hokuspokus eller beror på vad man själv tror, varken du och jag är ju uppenbart ”mediala” och kanske därför inte heller säkert kan veta.
Jag vet inte om jag tror på det, men jag tänker inte heller säga absolut nej och låtsas som att det inte skulle kunna vara så.
Alla tips som går är väl värda att se över ?
Citera
2019-11-23, 20:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Läste det nånstans också, men kan tyvärr inte hitta var det var och minns inte heller vem det var som sa det. Det hade nåt med en buss att göra, att Wilma skulle ta bussen till sin syster på torsdagen.
Vänta nu så hon skulle ta bussen till syrran Wilma???
Alltså är det ens SÄKERT hon befunnit sig i lägenhet på kvällen???
Dags att börja nysta i det där spåret:
Vart bor denna syrra??
Tog hon bussen dit??
Eller vad???
För ingen kropp är funnen någonstans och jag tror polisen börjar kolla på andra orsaker till varför Wilma är försvunnen, Visst första är väl mord men sedan lär dem hålla spåret frivilligt försvinnande också öppet tills man hittat Wilma död el levandes!
Citera
2019-11-23, 20:25
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Okey... Bussarna är väl övervakade med kamera?
Borde polisen tömt dessa utgår jag ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in