2019-11-23, 11:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
MSM pixlar mig veterligen alltid MGM tills denne inte räknas som misstänkt längre, dvs blir dömd. Så att han är pixlad nu är knappast något en raketforskare som du behöver fundera länge på. Madsen var för övrigt redan känd och är därför knappast någon att jämföra med.
Vi vanliga dödliga kan ju inte ligga på din intelligensnivå, men MSM brukar även idag inte visa upp bilder och namn på bruna/svarta brottslingar. Exempel på detta är den där negern som dödade sin finska flickvän i Vällingby:

(FB) Vällingby, Sthlm: Ung kvinna mördad - man anmälde sig själv, 2018-02-08

Visst, Abbe Blattelito, men hans fall var ju så känt att alla snackade om det överallt. Tishko däremot har ingen hört talas om och han lär komma billigt undan.

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja det ska bli spännande att se hur kurden vid en fällande dom behandlas i media...
Kurden Tishko kommer nog med all sannolikhet klara sig utan att hängas ut, han är ju trots allt kurd och kurder har politiskt skydd i Sverige.

Den mer intressanta frågan här är vad han faktiskt gjorde med Wilma? Styckmord känns som lite väl mycket arbete, men ingen har väl rapporterat brand någonstans? Det kanske hade dragit lite väl mycket uppmärksamhet om han brände upp liket. Kurden Tishko är nog inte tillräckligt kompetent för att dölja alla DNA spår, så de lär nog hitta hans DNA på hennes lik.
Citera
2019-11-23, 11:30
Medlem
Är det någon som fått tag i häktningsprotokoll?
Citera
2019-11-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo han är en bra manipulatör för det är ett av sätten att isolera kvinnan. Göra sig ovän med W*lmas vänner och sedan tvinga henne att välja mellan honom och dem. Eftersom hon är kär (och vid det laget redan kuvad och beroende av MGM) säger hon upp kontakten med vännerna för att visa lojalitet mot pojkvännen.

Vi pratar inte om en kvinna här, vi pratar om ett barn. Ett barn som har sitt hem hos föräldrarna men fått tillåtelse att bo hos en 22-åring,

Du kan heller inte ta ett inlägg i tråden för intäkt att det stämmer överens med vad du vill tro. Det finns även inlägg som säger att MGM är skyldig folk pengar och att W är kidnappad. Det snackas myket på skolgården i den där åldern ....

Stämmer det att styvmamman driver ett HVB hem?
Citera
2019-11-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Helt rätt! Denne raketkirurg kommer att kosta skattebetalarna många miljoner om han inte snart avlider eller flyttar hem till det rövhålsland han hör hemma i!

Hoppas han snart erkänner och bistår polisen med var kroppen finns..
Erkänna kommer han inte att göra ens om de hittar kroppen. Det skulle nog gå hans ära för när. Han har ju redan förhörts flera gånger - att nu ändra sin historia skulle få honom att tappa ansiktet och tappa i respekt hos de i släkten och vännerna som är oskyldiga. Polisen kommer att få förlita sig på tekniska bevis och få åklagaren att åtala honom efter dessa bevis. Tror jag.
Citera
2019-11-23, 11:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Tycker du man är en god skådespelar och utmärkt manipulatör om man dyker upp "X" antal gånger på skolan och hotar skjuta folk? Nja då saknar man impulskontroll och all förmåga att manipulera, humöret styr.
Man ska nog inte lägga för stor vikt på vad föräldrarna säger, båda försvarar. MGM föräldrar sin son och eventuella BOs föräldrar sin egen föräldraroll.

Risken finns att föräldrarna också försvarar asylinvandringen.
Citera
2019-11-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Risken finns att föräldrarna också försvarar asylinvandringen.

Självklart, speciellt om ryktet stämmer att styvmamman driver ett HVB hem.
Citera
2019-11-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestiallatest
Är det någon som fått tag i häktningsprotokoll?
Troligen inte skrivet än. Domstolshandläggare jobbar oftast mån-fred om inget akut inträffar. Och ett protokoll har nog inte hunnit skrivas igår eftermiddag. Månd och tisdag kan jag tänka att de skickar ut det.
Jag skall däremot maila att få dagboksbladet. Protokollet har inte jag heller fått - det kommer nog nästa vecka nån gång.
Citera
2019-11-23, 11:39
Medlem
Finns styvmamman än på fb ? Hur hittar man henne? Vet någon något om biologiska mamman ? Hade dom någon kontakt? Tragiskt annars ...
Citera
2019-11-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corey1337
Är det bara jag som är så helvetisk trött på dessa religioner samt dessa män som inte förstår den svenska kulturen. Ännu en tjej som föll offer för en man som har en stark tro.

Bli väldigt illa tillmods när jag ser en sån fin ung tjej som förmodligen eller högst troligen berövas livet.

Nån som lever nära familjen eller mgm?
Svartsjuka och otrohet är starka drivkrafter oavsett varifrån GM är.
Citera
2019-11-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Går väg en bra bit in mot skjutfältet innan det kommer bommar. Vu ska själva ut och leta där nu. Både till fots och till häst.

Är det bom (med lås?) till vattendraget, dvs Köperödssjön? Annars kan han ju ha kört hela vägen. Har han något tvåhjuligt fordon? Borde vara enkelt att sig förbi bommen i så fall men att transportera någon han har mördat på en moped är alldeles för riskabelt om det inte är enda alternativet.
Om han har/haft kompisar från ungdomshemmet 700 meter bort så har han förmodligen kännedom om området. I så fall är det troligen ett ställe som han under stress påminns om när(om) han ska göra sig av med en kropp, med tanke på det diskreta läget. Lär bara vara 200 meter från bommen till vattnet också, är ju ingen distans om han använder en kärra.
Citera
2019-11-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Erkänna kommer han inte att göra ens om de hittar kroppen. Det skulle nog gå hans ära för när. Han har ju redan förhörts flera gånger - att nu ändra sin historia skulle få honom att tappa ansiktet och tappa i respekt hos de i släkten och vännerna som är oskyldiga. Polisen kommer att få förlita sig på tekniska bevis och få åklagaren att åtala honom efter dessa bevis. Tror jag.

Ja ett erkännande sitter nog långt inne. Men hittas kroppen och det på/vid den framkommer spår som klart knyter honom till dådet så kan han nog ge upp och tala ut.
För att på så vis försöka komma lite billigare undan.
Citera
2019-11-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag vill veta mer om ryktet att hon skulle tvingas konvertera till islam nu när vi vet mer vars dom kommer ifrån släkten och att hon som är inneboende i gm: pappas bostad bär slöja. Vet någon något om kvinnan som är gift med gm: pappa ? Är hon ”kuvad”? Samt det Emelies pojkvän hade hört Wilma säga. När man spejat igenom gm: släkt på Facebook får man inte bra vibbar. 😟

Tjejen som sägs vara inneboende är inte det egentligen utan bara skriven där, den tjejen kommer från en religiös kurdisk familj som också bor i Uddevalla, hennes ena bror gör videos på Youtube. Men hon har inget med MGM's familj att göra så vitt jag vet. MGM's familj består av pappan, mamman och deras tre söner varav ena är Tishko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in