2019-11-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Men så obehagligt 😣 hon verkar blivit mer och mer kuvad kanske därför hon sluta skolan 😔 någon vän som hade kontakt med henne sista tiden?
Mitt inlägg kom på fel plats var menat till det om att han varit på hennes skola kallat hennes vän hora samt pistol hotat.
Citera
2019-11-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Spelar han gangster alltså?
Nu följer jag inte varenda inlägg i tråden, men ser att det nämns att T eventuellt kan ha skulder. Är detta något som kan ha bärighet?
Med tanke på att Wilma´s anhöriga och även hans egen pappa mest beskriver honom som en hygglig person, så ger sådana här beskrivningar snarare bilden av att han är manipulativ och duktig på skådespel.
Egenskaper som går hand i hand med sas "osunt leverne".

Tycker du man är en god skådespelar och utmärkt manipulatör om man dyker upp "X" antal gånger på skolan och hotar skjuta folk? Nja då saknar man impulskontroll och all förmåga att manipulera, humöret styr.

Man ska nog inte lägga för stor vikt på vad föräldrarna säger, båda försvarar. MGM föräldrar sin son och eventuella BOs föräldrar sin egen föräldraroll.
Citera
2019-11-23, 11:10
Medlem
pesetas.y.cervezass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajetta
W hoppade av gymnasiet men innan gick hon på drottning blankas gymnasieskola i Uddevalla

Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin.
Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett.

Vilken gymnasieskola gick W på (innan hon enl. uppg. ska ha hoppat av)? Har hon gått på båda dessa?

Min fetning i citeringen.
Citera
2019-11-23, 11:11
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bild på bilen starkt önskvärt.
Det går då att forska på stulna fordon, och se om beröringspunkter finns mot ägaruppgifter.

Vi behöver ett regnummer på bilen.
Citera
2019-11-23, 11:12
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbob
Funderar på i vilken grad det är möjligt att begå ett oplanerat mord utan att lämna några stora spår.

Tänker om hon exempelvis dödas genom strypning, då kanske det inte behöver bli några direkta spår av dödskampen? Finns exempelvis 200l sopsäckar att tillgå så kanske kroppen kan transporteras i några sådana utan att lämna spår på vägen?
Har han sedan tillgång till en av pappans bilar kan hon kanske transporteras under fredagsnatten till en bra öde plats 10 mil bort som han råkar känna till och dumpas där. Exempelvis en övergiven gårdsbrunn, eller en hyfsat avlägsen sjö.
Behöver det bli spår? Är det en avlägsen sjö så borde en sänkt kropp flyta upp efter några veckor, men tills dess kan det kanske vara nästan omöjligt?

Alternativet opportunistisk lustmördare finns ju också, skulle han tala sanning så kan det ju dyka upp en "Bilevicius" figur under natten som ostört kan föra kroppen var som helst. Verkar svårt att döma honom utan en kropp.

Jag är med på strypmord och hur lite spår det lämnar brottsplatsen.
Men jag tror att hon var hel när han förde ut henne. Annars hade polisen höjt misstankegraden tidigare med tanke på de stora mängder blodspår teknikerna hade hittat vid styckning.

Inlagd i ett lakan, buren över axeln. Ungefär som en luffar-matsäck, minus pinnen.
Eller en resväska som det nämndes många ggr.
Grabben ser fysiskt rätt beta ut. Han måste ha lämnat nått spår i svalan om hon inte var 'förpackad' på ett bra sätt. Återigen hade misstankegraden höjts tidigare isf.

Vill också gära veta vad 'tunga steg' egentligen betyder.
Hörde man enbart tunga steg? Hur gick rytmen på dessa steg? 4 trappor och paus, 5 trappor och paus ?

Mobilpejl mot master och däckspår från bilen i samband med fynden av jacka, glasögon och brända skor är givet.

Ju mindre teknisk bevisning, destu mer blir jag övertygad att MGMs far är inblandad.
Citera
2019-11-23, 11:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vi behöver ett regnummer på bilen.

Helst ja, men räcker med bild, så ska man nog kunna ringa in den (om den är stöldanmäld).
Citera
2019-11-23, 11:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Tycker du man är en god skådespelar och utmärkt manipulatör om man dyker upp "X" antal gånger på skolan och hotar skjuta folk? Nja då saknar man impulskontroll och all förmåga att manipulera, humöret styr.

Man ska nog inte lägga för stor vikt på vad föräldrarna säger, båda försvarar. MGM föräldrar sin son och eventuella BOs föräldrar sin egen föräldraroll.

Jo han är en bra manipulatör för det är ett av sätten att isolera kvinnan. Göra sig ovän med W*lmas vänner och sedan tvinga henne att välja mellan honom och dem. Eftersom hon är kär (och vid det laget redan kuvad och beroende av MGM) säger hon upp kontakten med vännerna för att visa lojalitet mot pojkvännen.
Citera
2019-11-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Jo det finns de som är duktiga manipulatörer och som även kan tappa ansiktet när det går dem emot. Gulliga, fina, charmerande så länge man stryker dem medhårs men som helt vänder när de inte längre lyckas manipulera. Dr Jekyll och mr Hyde...
Citera
2019-11-23, 11:18
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Hur är det vid Köperödsjön?
Ensligt verkar gå en väg ända fram

Går väg en bra bit in mot skjutfältet innan det kommer bommar. Vu ska själva ut och leta där nu. Både till fots och till häst.
Citera
2019-11-23, 11:18
Medlem
Vet någon om mgm har inst?
Citera
2019-11-23, 11:23
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hennes familj kanske skulle rasistanklaga henne om hon sa något negativt om MGM religiösa och kulturella förtryck av henne.

Det om jobb och skola är typisk "de låga förväntningarnas rasism". Media tycker han är duktig för att vara en muslim, en invandrare, en flykting. Det som de tycker vore riktigt uselt av en svensk 22-åring blir ju så duktigt för han är ju bara en invandrare. De som är PK är de riktiga rasisterna.

Skulder brukar vara från spel eller knark.
Helt rätt! Denne raketkirurg kommer att kosta skattebetalarna många miljoner om han inte snart avlider eller flyttar hem till det rövhålsland han hör hemma i!

Hoppas han snart erkänner och bistår polisen med var kroppen finns..
Citera
2019-11-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Är det någon här som har en stark teori om var han kan ha gömt henne? Ska ut och leta, men känner att jag vill ge mig ut själv och söka av områden som en så länge inte blivit sökta.
Tänker främst norr om dalaberg i skogarna.

Jag har en teori att hon kan vara i skogen mellan pendelparkering lerbomotet fram till bron. I körriktning från Ljungskile mot Uddevalla bron, där observerades en svartklädd person ca 22.00 i torsdags kväll gåendes brevid E6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in