2019-11-23, 10:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag såg i morse att en bil hade brunnit i Uddevalla.
Jag undrar om detta kanske har något att göra om Wilma.
Kanske bränna bort spår?

Någon här inne som känner till detta. Typ vilken bil osv. osv.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=V%C3%A4stra%20G%C3%B6talands%20l%C3%A4n

"23 november 08:19, Brand, Uddevalla
Uppgifter om en personbil som brinner kommer in från Ramseröd.

Räddningstjänst och polis åker till platsen. Inga uppgifter finns i nuläget om personskador.
Avsändare
Ulla Brehm
Publicerad
23 november 08:44
"
Citera
2019-11-23, 10:43
Medlem
EliasAlucards avatar
Om kurden Tishko Shabaz Ahmed har styckmördat Wilma, lär han inte få samma behandling av mainstream media som Peter Madsen fick, eftersom Madsen behandlades som en vit man (alltså vuxen människa, och ansvarig för sina gärningar). MSM har på senare år efter hård konkurrens från alternativmedia, tvingats visa bild och namn på bruna och svarta brottslingar, men de pixlar fortfarande gärna icke-vita brottslingar, vilket var fallet med Tishko häromdagen i Expressen.

Hur som helst borde Wilma's föräldrar vetat bättre än att låta deras dotter dejta en kurd.

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ja konspiration alternativ finns wilmas föräldrar mördar sin egen dotter och skyller på pojkvännen
Sluta löjla dig nu. Hennes föräldrar har givetvis inte dödat henne. Hon är säkert styckmördad, dränkt, begraven eller bränd i en skog, courtesy of Tishko.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-23 kl. 10:46.
Citera
2019-11-23, 10:43
Medlem
oenophiles avatar
Om vi ponerar att det är sant som MGMs pappa säger; att Wilma kom hem till honom för att prata när hon och MGM bråkat, kan det bero på att det var det enda hon fick lov att göra för MGM?

Om Wilma vände sig till sin egen familj blev kanske bråket tusen resor värre när hon kom tillbaka?

Angående den lysande, briljanta raketforskaren:

I artiklarna om honom står det att han ” hade godkänt i de flesta ämnen”. Det betyder ju att han hade underkänt i ett eller flera. Inte särskilt lysande.

Snacket om att han ”hade lätt att få jobb”, ”årets medarbetare” etc verkar vara hämtat från MGMs eget CV! Här är det ju fritt fram för den smått psykopatiske att ljuga friskt!

Att han har haft många anställningar trots sin unga ålder är en varningssignal, det säger mig att han inte fungerat på sina arbetsplatser.

Finns det ingen som läser tråden som har jobbat med honom och som kan komma med lite mer info?

Slutligen: om han hade skulder, vad handlar det om?
Citera
2019-11-23, 10:44
Medlem
Någon som igen vet vad Wilma heter på instagram?
Citera
2019-11-23, 10:44
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Är det någon här som har en stark teori om var han kan ha gömt henne? Ska ut och leta, men känner att jag vill ge mig ut själv och söka av områden som en så länge inte blivit sökta.
Tänker främst norr om dalaberg i skogarna.
Vet inte om det letats runt Herrestadsfjället, vänster sida om den väg som går norrut mot Valboryr
Citera
2019-11-23, 10:45
Medlem
Funderar på i vilken grad det är möjligt att begå ett oplanerat mord utan att lämna några stora spår.

Tänker om hon exempelvis dödas genom strypning, då kanske det inte behöver bli några direkta spår av dödskampen? Finns exempelvis 200l sopsäckar att tillgå så kanske kroppen kan transporteras i några sådana utan att lämna spår på vägen?
Har han sedan tillgång till en av pappans bilar kan hon kanske transporteras under fredagsnatten till en bra öde plats 10 mil bort som han råkar känna till och dumpas där. Exempelvis en övergiven gårdsbrunn, eller en hyfsat avlägsen sjö.
Behöver det bli spår? Är det en avlägsen sjö så borde en sänkt kropp flyta upp efter några veckor, men tills dess kan det kanske vara nästan omöjligt?

Alternativet opportunistisk lustmördare finns ju också, skulle han tala sanning så kan det ju dyka upp en "Bilevicius" figur under natten som ostört kan föra kroppen var som helst. Verkar svårt att döma honom utan en kropp.
Citera
2019-11-23, 10:47
Medlem
tomyhockeys avatar
Tänk om alla är ute och letar ute men kroppen ligger i nån säng låda hos tishas tjej kompis
Han kanske mördat henne för att imponera en annan tjej . Man vet aldrig Tisho verkar ha många tjej kompisar på Facebook . Minst 200 tjejer .
Citera
2019-11-23, 10:49
Medlem
Kan det varit fler än två personer i lägenheten när brottet begicks månne?
Citera
2019-11-23, 10:50
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Intressant fråga!

Hur är det med mgm har han många vänner? Vi har hört att W har varit ganska ensam men hur är det med honom? Är det sant det som framkommit att han går runt och är hög och skyldig massa pengar?
Någon som vet om W syster vart i "skorstenen" eller tagit något?
Citera
2019-11-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nä det behöver inte ha med försvinnandet att göra men varför chansa?
På torsdags kvällen hör grannen bråk och dunsar i MGM lägenhet som plötsligt tystnar. På natten mellan torsdag och fredagen hör en granne "tunga steg" i trappen. Hur hörs "tunga steg" undrar jag. Hade personen cementklumpar på fötterna eller drog personen något efter sig i trappen som slog i nästa trappsteg så det lät som "tunga steg"?
Samma natt mitt ute ingenstans (där ingen brukar vara så här års) märker en boende att någon kommer med bil. Ljus från bilen och hund som reagerar starkt. En biltur som är ca 15-20 minuter lång räknat från MGM bostad. Natten efter gör en annan boende i området en annan iakttagelse som inte redogörs i tidningen. Jag tror att dessa nattliga aktiviteter har samband med wilmas försvinnande. Hur ofta är folk ute och ränner i skogen, vid en sjö mitt i natten? MGM behöver inte ha någon speciell koppling till platsen mer än att han har varit där och känner till att där är få boende. Hade jag fått bestämma hade jag satt likhundar i det området och dykare i sjön. Jag tror hon är i den sjön. Hata slumpen som GW säger.

Jag lägger till en iakttagelse från torsdag natt, inte ens en timme från att personen med hunden beter sig konstigt - en person vaknar på matten av att det är ett jäkla liv ute. Låter som någon skriker/bråkar, alternativt att det är djur. Personen går upp men kan inte se något då det är tjock dimma den aktuella natten. Polisen vet om detta.

Jag kommer själv söka Ljungskile idag i området kring sjön.
Citera
2019-11-23, 10:51
Medlem
Uddevalla - (08.11) Övertänd bil upptäckt vid ställverk

Räddningstjänst, ambulans och polis larmades på lördagsmorgonen till ett ställverk i Uddevalla med anledning av inringade som sett brand. Först trodde man att själva ställverket brann, men vid framkomst visade det sig vara en personbil.

Bilen var helt övertänd och räddningstjänsten fick släcka av det hela, inga kända personskador och ärendet lämnas över till polisen.

Från Rescue photo - Uddevalla.
Citera
2019-11-23, 10:53
Medlem
Jag vill veta mer om ryktet att hon skulle tvingas konvertera till islam nu när vi vet mer vars dom kommer ifrån släkten och att hon som är inneboende i gm: pappas bostad bär slöja. Vet någon något om kvinnan som är gift med gm: pappa ? Är hon ”kuvad”? Samt det Emelies pojkvän hade hört Wilma säga. När man spejat igenom gm: släkt på Facebook får man inte bra vibbar. 😟
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in