Citat:
Ursprungligen postat av
Storbob
Funderar på i vilken grad det är möjligt att begå ett oplanerat mord utan att lämna några stora spår.
Tänker om hon exempelvis dödas genom strypning, då kanske det inte behöver bli några direkta spår av dödskampen? Finns exempelvis 200l sopsäckar att tillgå så kanske kroppen kan transporteras i några sådana utan att lämna spår på vägen?
Har han sedan tillgång till en av pappans bilar kan hon kanske transporteras under fredagsnatten till en bra öde plats 10 mil bort som han råkar känna till och dumpas där. Exempelvis en övergiven gårdsbrunn, eller en hyfsat avlägsen sjö.
Behöver det bli spår? Är det en avlägsen sjö så borde en sänkt kropp flyta upp efter några veckor, men tills dess kan det kanske vara nästan omöjligt?
Alternativet opportunistisk lustmördare finns ju också, skulle han tala sanning så kan det ju dyka upp en "Bilevicius" figur under natten som ostört kan föra kroppen var som helst. Verkar svårt att döma honom utan en kropp.
Jag är med på strypmord och hur lite spår det lämnar brottsplatsen.
Men jag tror att hon var hel när han förde ut henne. Annars hade polisen höjt misstankegraden tidigare med tanke på de stora mängder blodspår teknikerna hade hittat vid styckning.
Inlagd i ett lakan, buren över axeln. Ungefär som en luffar-matsäck, minus pinnen.
Eller en resväska som det nämndes många ggr.
Grabben ser fysiskt rätt beta ut. Han måste ha lämnat nått spår i svalan om hon inte var 'förpackad' på ett bra sätt. Återigen hade misstankegraden höjts tidigare isf.
Vill också gära veta vad 'tunga steg' egentligen betyder.
Hörde man enbart tunga steg? Hur gick rytmen på dessa steg? 4 trappor och paus, 5 trappor och paus ?
Mobilpejl mot master och däckspår från bilen i samband med fynden av jacka, glasögon och brända skor är givet.
Ju mindre teknisk bevisning, destu mer blir jag övertygad att MGMs far är inblandad.