2019-11-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Haha va? Ska du skylla på att du är trött och att det inte har en betydelse? Det är ju fan inte samma sak ju?

Du la in dina egna ord också? vänta lite är du president trump? Jag vill ha riktigt information inte något hjärntvättat ändrad sanning?

If you can look into it = Om du kan kolla på det
Can you look into it = Kan du kolla på det?

Ser du skillnanden?

Ska prova en sak här. Skulle du vilja ge mig ett glas vin? Är det likadant som att jag säger. Kan du ge mig vin?

Förlåt men jag blir lika förvirrad som att lyssna på biden

För det första detta, det vi hänvisar till är inte ett transscript. Det är ett memo.
Så vi dividerar över några ord, från en sak som är precis lika exakt som det jag skriver.
Tydligt bevis att man kan missa ett ord, glömma ett "if" eller inte ta med ett "joe".
Så om detta är viktigt kanske du borde skicka lite eld till Trump med som bara släppt ett "memo"...

HAN skickar ett memo som kan vara hur hjärntvättat som helst.
Men du påpekar irrelevanta saker hos mig..

Du la till ett "vilja" och ett "glas"... så snacka om ett förvränga det jag skrev ggr 2 (!!?)
# "Skulle du vilja ge mig ett glas vin?"
# "Kan du ge mig vin?"

Det finns lika mycket fri vilja i båda de meningarna jag skrev, inte som att det blir ett super krav och det andra är ett totalt frivilligt val där man kan tacka. Båda ger samma effekt...

Eller menar du detta är på samma nivår som en diskussion med barnen
"kan du göra läxan" ...
De svarar "ja" (och sen görs inte läxan)
Citera
2019-11-23, 10:13
Medlem
Citat:
Herregud, Adam schiff satt och skrev om manuset på samtalet? Det är enbart Demokrater som fått förhöra "whistleblower". Borde lixom inte båda sidorna få ställa frågor till "källan"?

Tydligen så reagerade Trump kraft bara över det faktum att det fanns in visselblåsare.

Nästan som man tror att han trodde att något negativt om Trump var på väg att läka ut.

Men hur förklarar men det faktum att två dagar efter visselblåsaren så var korruptionen hastigt och lustigt inte något problem längre.

Snälla, använd hjärnan!
Citera
2019-11-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Donald Trump givetvis.
Men Donald Trump jr i 8 år sedan kan det fortsätta med Eric Trump.

De har redan börjat promota jr.

De promotar jr för att Eric ska bli vald.

Det skulle ju göra president Z ännu mindre benägen att sticka ut hakan. Det hela försvagar Ukraina redan som det är. Alla vet ju att Trump är en hämndlysten och elak människa.
Citera
2019-11-23, 10:28
Medlem
Citat:
Du säger ju fan emot dig själv? Du har ingen som helst bevis att han gjort något.. Du säger han är där på gränsen och sniffar osv.. Ska man inte göra fel för att bli fälld? Eller räcker det med att man ifrågasätter saker?

Du kan ju inte begära att någon ska avsätta sig för han gilla leka med elden och ligger på gränsen? Om jag kör en 1km ifrån gränsen på motorvägen ska jag få böter då med? För jag är jävligt nära olagliga gränsen?

Ja gå du och lägg dig.. tror du behöver sova för vakna upp till sanningen och hålla dig till sanningen och inte skriva egna utsagor och citat Du ser ju hur snabbt det tog att lita upp bevis och fakta? Men det är ju så media fungera har jag märkt Man skriver lite egna berättelser och ändra lite ord så blir allt perfekt Är det någon som säger något annat så börjar man prata om något annat

Menar ...det är inte att det INTE har skett olagliga saker, det är vad har han sagt - vad kan man bevisa att han sagt. Han har förmodligen sagt fel saker eftersom det skett.

Det är som att sätta ditt en maffiaboss, han styr och säger allt "ont" i bakgrunden, men det är inte han som åker ut till affären och hämtar in beskyddarpengarna.

Vi har vittnen som sett detta, hört att affärsägaren klagat över dessa "avgifter" men affärsinnehavaren vet att maffiabossen är kvar länge, så hon nekar förstås till polisen - "det var inte några beskyddarpengar".

Sen när maffiabossen hälsar på i affären, säger han saker som är till synes snälla.
"alla bra med dina barn", "hoppas det går bra för dem i livet"
"jag skulle vilja ha en tjänst av dig"

Så.... frågan är om Trump kan ta ansvar för felen eller inte.

Det är ju inte som 1km vid sidan av motorvägen.
Det är att åka 200km/hm bli tagen, men det går inte att säga säkert att Trump styrde..
Citera
2019-11-23, 10:37
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
För det första detta, det vi hänvisar till är inte ett transscript. Det är ett memo.
Så vi dividerar över några ord, från en sak som är precis lika exakt som det jag skriver.
Tydligt bevis att man kan missa ett ord, glömma ett "if" eller inte ta med ett "joe".
Så om detta är viktigt kanske du borde skicka lite eld till Trump med som bara släppt ett "memo"...

HAN skickar ett memo som kan vara hur hjärntvättat som helst.
Men du påpekar irrelevanta saker hos mig..

Du la till ett "vilja" och ett "glas"... så snacka om ett förvränga det jag skrev ggr 2 (!!?)
# "Skulle du vilja ge mig ett glas vin?"
# "Kan du ge mig vin?"

Det finns lika mycket fri vilja i båda de meningarna jag skrev, inte som att det blir ett super krav och det andra är ett totalt frivilligt val där man kan tacka. Båda ger samma effekt...

Eller menar du detta är på samma nivår som en diskussion med barnen
"kan du göra läxan" ...
De svarar "ja" (och sen görs inte läxan)

Jag var trött...
Citera
2019-11-23, 10:39
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Menar ...det är inte att det INTE har skett olagliga saker, det är vad har han sagt - vad kan man bevisa att han sagt. Han har förmodligen sagt fel saker eftersom det skett.

Det är som att sätta ditt en maffiaboss, han styr och säger allt "ont" i bakgrunden, men det är inte han som åker ut till affären och hämtar in beskyddarpengarna.

Vi har vittnen som sett detta, hört att affärsägaren klagat över dessa "avgifter" men affärsinnehavaren vet att maffiabossen är kvar länge, så hon nekar förstås till polisen - "det var inte några beskyddarpengar".

Sen när maffiabossen hälsar på i affären, säger han saker som är till synes snälla.
"alla bra med dina barn", "hoppas det går bra för dem i livet"
"jag skulle vilja ha en tjänst av dig"

Så.... frågan är om Trump kan ta ansvar för felen eller inte.

Det är ju inte som 1km vid sidan av motorvägen.
Det är att åka 200km/hm bli tagen, men det går inte att säga säkert att Trump styrde..

Nja, finns det verkligen vittnet? I förhören jag har hört så verkar det ytterst tveksamt. De pratar om egna antagande eller över hört ett samtal på en restaurang.

Man blir så trött på läsa det här på riktigt
Citera
2019-11-23, 10:43
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Tydligen så reagerade Trump kraft bara över det faktum att det fanns in visselblåsare.

Nästan som man tror att han trodde att något negativt om Trump var på väg att läka ut.

Men hur förklarar men det faktum att två dagar efter visselblåsaren så var korruptionen hastigt och lustigt inte något problem längre.

Snälla, använd hjärnan!

Använd hjärnan? Vart är vissslblåsaren? Ska man lita på Adam schiff ord om vissslblåsaren som enbart demokraterna har ställt frågor till?

Ge mig en källa så kan jag börja lyssna. Men just nu har jag bara hört massa antagande eller folk som gör sina egna tolkningar och tror att det var så. Ska man börja gå runt och göra sina egna tankar till sanningar? Den så kallade visselblåsaren som inte ens har förstahandskälla utan att han själv fått informationen från någon annan? Så nu funkar det gå hitta på saker och det ska stämma?

Fast det verkar ju precis som ni alla är lika tröga och hjärntvättade.
Senast redigerad av Mrjobi 2019-11-23 kl. 10:46.
Citera
2019-11-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja tack, checka ut!
Nu inser t.o.m de korkade vänsterglobalisterna att sista vagnen lämnat perrongen..loppet är kört!
sista kortet är lagt!
Vad kan vi summera av detta??
När detta kokats ner i ett facit??
Var är BEVISEN?
Jo att viljan på alla tänkbara sätt att sätta käppar i hjulen på något som är väldigt obekvämt i deras agenda kan få demokrater att fullständigt "go bananas" !!
Men som tur är, i denna soppa, uppenbarar sej ordet KARMA!
Demokraterna får förhoppningsvis betala notan. Folket har fått upp ögonen!
TRUMP 2020!!!

Det är ändå lustigt, detta är alltså nåt som skall ha skett i det dolda.

ÄNDÅ har de erkänt att det förekom "qui pro quo".
De har själva sagt de sagt till om att undersöka Bidens...

Det är inte att det saknas bevis, men hur mycket kan man binda händelserna till Trump?
Där är ju nyckelvittnen stoppade...
Senast redigerad av Garre74 2019-11-23 kl. 11:02.
Citera
2019-11-23, 10:50
Medlem
Citat:
Använd hjärnan? Vart är vissslblåsaren? Ska man lita på Adam schiff ord om vissslblåsaren som enbart demokraterna har ställt frågor till?

Ge mig en källa så kan jag börja lyssna. Men just nu har jag bara hört massa antagande eller folk som gör sina egna tolkningar och tror att det var så. Ska man börja gå runt och göra sina egna tankar till sanningar? Den så kallade visselblåsaren som inte ens har förstahandskälla utan att han själv fått informationen från någon annan? Så nu funkar det gå hitta på saker och det ska stämma?

Fast det verkar ju precis som ni alla är lika tröga och hjärntvättade.

Ah okej, det kan vara så. Att Trump reagerade slumpmässigt och råkade vilja lämna över pengarna två dagar efter visslet. Eller så hade det kommit in bevis på att Ukraina inte längre var korrupt. Något av det två. Vilket tror du?

För det kan ju inte vara så att Trump var rädd att det hela skulle avslöjas?
Citera
2019-11-23, 11:08
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Ah okej, det kan vara så. Att Trump reagerade slumpmässigt och råkade vilja lämna över pengarna två dagar efter visslet. Eller så hade det kommit in bevis på att Ukraina inte längre var korrupt. Något av det två. Vilket tror du?

För det kan ju inte vara så att Trump var rädd att det hela skulle avslöjas?

Ärligt talat, hade jag med efter allt jag läst funderar på varför ska jag kasta massa billioner dollar till ett land där pengarna går till människor som stoppar det i egen ficka? Vad är det för hjälppengar då? Att han pratar med den nya killen och få svar två dagar senare att han är en SMART LEGIT SNUBBE?

Vi svenskar ger ut pengar till människor utan att ens kolla vart pengarna går till? Skattepengar som gått ner till IS där människor blir brända,avhuggna huvudet med knivar osv? Men du kanske med hade skickat pengar utan kolla vad dina pengar går till?
Citera
2019-11-23, 11:12
Avstängd
Citat:
Det är ändå lustigt, detta är alltså nåt som skall ha skett i det dolda.

ÄNDÅ har de erkänt att det förekom "qui pro quo".
De har själva sagt de sagt till om att undersöka Bidens...

Det är inte att det saknas bevis, men hur mycket kan man binda händelserna till Trump?
Där är ju nyckelvittnen stoppade...
Jo det är PRECIS det de handlar om:
BEVIS!!!
Ska man kunna fälla något eller någon, och det ska utföras juridiskt korrekt, gäller bevis!
Och tur är väl det. Annars blir det soppa, precis det vi just bevittnat här.
Jag tänker inte skriva spaltmeter med uttömmande anledningar/svar, utan bara konstatera fakta!
Att Pelosi, Schiff m.fl. bara kunnat få härja runt på det här viset.. det är skandal om man ska se det ur ett juridiskt perspektiv!
..btw hade du inte checkat ut..?
Citera
2019-11-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ärligt talat, hade jag med efter allt jag läst funderar på varför ska jag kasta massa billioner dollar till ett land där pengarna går till människor som stoppar det i egen ficka? Vad är det för hjälppengar då? Att han pratar med den nya killen och få svar två dagar senare att han är en SMART LEGIT SNUBBE?

Vi svenskar ger ut pengar till människor utan att ens kolla vart pengarna går till? Skattepengar som gått ner till IS där människor blir brända,avhuggna huvudet med knivar osv? Men du kanske med hade skickat pengar utan kolla vad dina pengar går till?

VEM var det som meddelade Trump att Z är en SMART LEGIT SNUBBE?

Var det Z själv som sa det, eller möjligen Giuliani?

Och hur såg det meddelandet ut? Och Trump fattade direkt att han var en SMART LEGIT SNUBBE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in