2019-11-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Kan berätta lite mer för dig om du vill ha en lektion i fakta
Håll i hatten, Trump bad enbart President Zelenskyj att göra det rätta utefter vad trump berättat för honom. Vilken normal människa som kan förstå sammanband och använda det som finns där uppe som skickar signaler till din kropp att tex röra fingrarna att skriva en text. Att efter en KORRUPTIONSANKLAGELSE PÅ ETT FÖRETAG SOM TVÄTTAT PENGAR OCH HJÄLPT TILL EN POLITISKT KAMPANJ I USA är en utredning. PRESIDENT Zelenskyj själv har berättat att han inte kände något HOT ELLER PRESS IFRÅN PRESIDENT TRUMP alls? OM PERSONEN DET HANDLAR OM INTE KÄNNER SIG HOTAD? KÄNNER PRESS?

EN ANNAN SAK, Ett avbrott i hjälpinsatserna var ej avsedda för att utpressa UKRAINA till att göra en utredning. AVBROTTET ELLER PAUSEN i hjälpinsatserna är en normal upprepande insats vid ett presidentbyte och under en och samma president när uppdatering krävs. PAUSEN VAR på gruND AV INFÖRANDEt AV HELT NYA BÄTTRE HJÄLPINSATSER till ett LAND SOM VAR ETT AV VÄRLDENS MEST KORRUPTA LAND. FÖR ATT OBAMAS HJÄLPINSATSER INTE RÄCKTE TILL.........

I DINA ÖGON FÅR MAN INTE IFRÅGASÄTTA NÅGOT UTAN ALLT SKA VARA DETSAMMA? Ska jag förklara det som jag skulle förklara för barnen? Om något inte fungera korrekt och det upplevs dåligt kanske man ska prova en annan sak? För gick det bra med hjälpinsatserna i ukraina under obama? Var det tillräckligt bra för att ta bort korruptionen? Det är ju uppenbarligen inte så att landet ukraina gjorde det? Borde man inte prova på något annat? Det är ungefär lika kast som Stefan löfven som suttit sen 2014 och statistiken blivit sämre och sämre, Ska man forsätta på samma bana då?

Hur man sen kan gå till ett riksrätt för det är skam, och det märks ju när sanningen kommer fram att det är ett stort jävla skämt? Största cirkusen politiskt i USA?

Snälla klyban kan du inte snart bara erkänna att du inte är påläst ordentligt? Så slipper både du och jag skämmas

Mvh MR JOBI

Så... att den som är hotad skulle säga "ja, han hotade mig" under vetskapen att denna hotfulla person är en person som styr hans liv och möjligheter under 5 år framåt är troligt?

Pentagon hade redan godkänt Ukraina. En sk paus var klar...

Vad vet du om status på deras korruption? Vilket håll har det gått åt?
Citera
2019-11-23, 01:46
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, han har sagt att han skulle vittna, och innan dess skulle han lämna sina skatterapporter...

nu vill han ha rättegång.... säkert

Vet du vad det bästa är? VI FÅR HELT ENKELT VÄNTA OCH SE VAD SOM HÄNDER?
tror inte du eller jag kan sitta här och säga det var så här det var såhär osv. Jag säger vad jag har läst, vad jag har analyserat. Något man gör när man vill veta saker är ju att leta information. Inte att någon säger till mig såhär. Jag tror han menar detta då ska det stämma.

Garre jag tror du är dum i huvudet? Bara för jag tror det så stämmer det? :S Vill bara se en källa där PRESIDENTEN SÄGER SAKER, inte att någon annan som tror, antar osv. Finns ju människor som suttit i samtalen där de berätta att de inte hört presidenten säga alla anklagelser de kastar mot han? Vad krävs mer att bevisa? Kasta in någon som satt på toan samtidigt och hörde telefon samtalet genom ventilationen? :S
Citera
2019-11-23, 01:47
Medlem
Citat:
Finns det ens en whistleblower? :O

Nån måste ju ha sagt nånting om allt detta, att han i samtal Ukraina pratade om Bidens är ett faktum.
Tror inte detta sånt som magiskt dyker upp om inte nån säger nåt = en "whistleblower" finns...
Citera
2019-11-23, 01:50
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Så... att den som är hotad skulle säga "ja, han hotade mig" under vetskapen att denna hotfulla person är en person som styr hans liv och möjligheter under 5 år framåt är troligt?

Pentagon hade redan godkänt Ukraina. En sk paus var klar...

Vad vet du om status på deras korruption? Vilket håll har det gått åt?

Den dagen jag finner det som intresse kan jag ta reda på det faktiskt, jag kollar på förhören där folk påstar att presidenten sagt saker. Som tydligen inte visade sig stämma? För folk som de förhört har sagt nej och nej och nej?

Förklara för mig hur kommer det sig att biden kunde få åklagare sparkade? Tror du han blev sparkad av sig själv? :S Om man vill att person ska göra rätt för sig är det ett hot? :S Om en president ställer upp i ett val i ett land där det är korruption och säger att han ska kriga emot korruption. Att man då vill kolla om personen snacka på riktigt eller gör en adam schiff och hitta på en historia som man försöker lura folk är på riktigt?

Till och barn kan ju se igenom skådespeleriet
Citera
2019-11-23, 01:52
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Nån måste ju ha sagt nånting om allt detta, att han i samtal Ukraina pratade om Bidens är ett faktum.
Tror inte detta sånt som magiskt dyker upp om inte nån säger nåt = en "whistleblower" finns...

Herregud, Adam schiff satt och skrev om manuset på samtalet? Det är enbart Demokrater som fått förhöra "whistleblower". Borde lixom inte båda sidorna få ställa frågor till "källan"?
Senast redigerad av Mrjobi 2019-11-23 kl. 02:00.
Citera
2019-11-23, 02:02
Medlem
Citat:
Herregud, Adam schiff satt och skrev om manuset på samtalet? Det är enbart Demokrater som fått förhöra "whistleblower". Borde lixom inte båda sidorna få ställa frågor till "källan"?

Det är som att jag skulle gå mörda någon men inga vittnet får prata som har sett mig utan bara vittnet som sett mig sitta på ett fik och äta en bulle fyra veckor innan mordet :S

Så det du försöker påstå är att Trump inte alls pratade om Bidens i samtalet?
Citera
2019-11-23, 02:02
Medlem
Citat:
Hatten av för dig som själv insett att det gått för långt även om du tidigare varit demokrat anhängare. Det är en fröjd för ögat att läsa någon som slutat lyssna på sagor och tror på att det är sanningen.

Såg också försöket av Fredo att prata med sin mamma, jag tror knappt han ens själv hörde? Han var ju tvungen sätta på högtalare för att kolla om hans mamma ens var kvar i telefonen om jag inte minns fel?
Vad gör det så svårt att säga okej, vi kanske inte hade kollat riktigt ordentligt om källorna stämde eller ej?

Jag försöker förstå båda sidorna av myntet men det blir svårt när "faktan" handlar om någon människan antagande eller tror att det var det som menades?

Ungefär som jag tror det är okej att gå slå ner människor på stan? Eller att jag tror det är okej att råna någon?

Trevlig kväll
Tack detsamma.

Jag tänker såhär:

Donald Trump har inte fått den politiska skolning som de flesta andra presidenter före honom fått.
Han kommer från en helt annan värld.

Företagsledare jobbar på ett fullständigt annorlunda sätt än politiker i normala fall.
Det var därför han blev framröstad av folket; de var trötta på snack och liten verkstad.
De tyckte dessutom att han hade ett folkligt drag, och stilen gick förmodligen hem både i fikarummen byggbarackerna och på många arbetsplatser i övrigt.

Obama-administrationen skulle fortsätta med Hillary Clinton-administrationen enl en på förhand upplagd plan.
Man hade redan tagit ut segern.

Bokstavsbarnet Trump går och vinner med hjälp av elektorsrösterna, och paniken är ett faktum.
Förödmjukade och stukade börjar förlorarna spinna planer på att få Presidenten avsatt, men det kan bara göras genom att bluffa väljarna så att de tror och tycker att allt gått schysst till när det hela är över.
Så långt ganska anständigt, man är medveten om att det finns ramar man måste hålla sig inom.

I det arbetet är Main Stream Media en oumbärlig hjälp, men det finns också andra mediebolag som presenterar motbilder, och sociala medier svämmas över av människor som genomskådar det hela.
Opinionsbildningen blir ett krig som måste föras vid sidan av.

Opinionen går inte att kontrollera till hundra procent, vilket gör att Trump når ut med sina motargument på ett sätt som annars inte varit möjligt.
Han utnyttjar möjligheten, och blir därför hånad för sina ständiga tweets som tas som intäkt för att han tappat greppet fullständigt, men vi måste ha i bakhuvudet att han inte är akademikernas man, utan det politiska innehållet och jargongen går fortfarande hem i tillräckligt många stugor och baracker för att att hotet att han skulle kunna bli återvald fortfarande är överhängande.

Det han saknar i hyfs, och lågmäld diplomati tar han igen i form av energi. Samma energi som malde sönder allt motstånd i valrörelsen och gjorde honom till president. Han är dessutom betydligt intelligentare än han framstår som.
Världen är allt ifrån enkel.

Ju mer demokraterna försöker hitta blottor slår de i luften, och desto djupare gräver de också ner sig själva.

Nu har vi passerat Mueller-utredningen och vi ser impeachment-försöket som kommer att explodera som en ballong i ansiktet på dem.
Med desperationen kommer demokraterna allt närmare gränsen för vad som är olagligt, och troligen är den redan passerad.
Skitstormen är i så fall över dem inom en snar framtid.

För min del:
Hellre en yvig, men någorlunda ärlig och transparent president med möjlig bokstavsdiagnos än dessa desperata antidemokrater som med hjälp av korrupta medias tystnad tillåts begå sina kriminella handlingar i det fördolda.

Jag hade gärna sett att det varit annorlunda, men att demokratin i form av folkets röst i enlighet med konstitutionen ska gälla är viktigare än något annat.

Någon allvarlig Quid pro Quo finns inte.
Citera
2019-11-23, 02:04
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Så det du försöker påstå är att Trump inte alls pratade om Bidens i samtalet?

Jag påstar faktiskt inte något Jag vill få reda på sanningen, sanningen som säger att han hotat, säger han gjort alla saker han blir anklagad för? Men ingen kan ju komma mer riktiga bevis förutom antagande?

Förklara för mig hur du ser att han är skyldig? Är ett antagande ifrån personer lika med rätt i dina ögon? Så om jag antar du är du i huvudet? stämmer det då för att jag antar och tror det?
Citera
2019-11-23, 02:08
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Tack detsamma.

Jag tänker såhär:

Donald Trump har inte fått den politiska skolning som de flesta andra presidenter före honom fått.

Företagsledare jobbar på ett fullständigt annorlunda sätt än politiker i normala fall.
Det var därför han blev framröstad av folket; de var trötta på snack och liten verkstad.
De tyckte dessutom att han hade ett folkligt drag, och stilen gick förmodligen hem både i fikarummen byggbarackerna och på många arbetsplatser i övrigt.

Obama-administrationen skulle fortsätta med Hillary Clinton-administrationen enl en på förhand upplagd plan.

Bokstavsbarnet Trump går och vinner med hjälp av elektorsrösterna, och paniken är ett faktum.
Förödmjukade och stukade börjar förlorarna spinna planer på att få Presidenten avsatt, men det kan bara göras genom att bluffa väljarna så att de tror och tycker att allt gått schysst till när det hela är över.
Så långt ganska anständigt, man är medveten om att det finns ramar man måste hålla sig inom.

I det arbetet är Main Stream Media en oumbärlig hjälp, men det finns också andra mediebolag som presenterar motbilder, och sociala medier svämmas över av människor som genomskådar det hela.

Opinionen går inte att kontrollera till hundra procent, vilket gör att Trump når ut med sina motargument på ett sätt som annars inte varit möjligt.
Han utnyttjar möjligheten, och blir därför hånad för sina ständiga tweets som tas som intäkt för att han tappat greppet fullständigt, men vi måste ha i bakhuvudet att han inte är akademikernas man, utan det politiska innehållet och jargongen går fortfarande hem i tillräckligt många stugor och baracker för att att hotet att han skulle kunna bli återvald fortfarande är överhängande.

Det han saknar i hyfs, och lågmäld diplomati tar han igen i form av energi. Samma energi som malde sönder allt motstånd i valrörelsen och gjorde honom till president. Han är dessutom betydligt intelligentare än han framstår som.

Ju mer demokraterna försöker hitta blottor slår de i luften, och desto djupare gräver de också ner sig själva.

Nu har vi passerat Mueller-utredningen och vi ser impeachment-försöket som kommer att explodera som en ballong i ansiktet på dem.
Med desperationen kommer demokraterna allt närmare gränsen för vad som är olagligt, och troligen är den redan passerad.

För min del:
Hellre en yvig, men någorlunda ärlig och transparent president med möjlig bokstavsdiagnos än dessa desperata antidemokrater som med hjälp av korrupta medias tystnad tillåts begå sina kriminella handlingar i det fördolda.

Jag hade gärna sett att det varit annorlunda, men att demokratin i form av folkets röst i enlighet med konstitutionen ska gälla är viktigare än något annat.

Tack, det var intressant läsning! Jag själv har otroligt tröttnat på politker som prata och så händer det ABSOLUT INGET! En kille som aldrig hållt på med politik går vinner ett val i världens mäktigaste länder. Om demokraterna är duktiga borde de väl kunna slå en kille som aldrig ens pratat politik förut?

Varför säger du bokstavsdiagnoser? Är det en nackdel med ADHD?

Det lilla jag har läst om Hillary clinton så skulle jag inte vilja se henne med någon makt för då går det ännu mer åt helvete. En person som blir sponsrad av pedofiler. I mina ögon är alla människor som umgås eller ta emot pengar från pedofiler medbrottslingar tyvärr. MAN RÖR INTE BARN...
Senast redigerad av Mrjobi 2019-11-23 kl. 02:10.
Citera
2019-11-23, 02:22
Medlem
Citat:
Tack, det var intressant läsning! Jag själv har otroligt tröttnat på politker som prata och så händer det ABSOLUT INGET! En kille som aldrig hållt på med politik går vinner ett val i världens mäktigaste länder. Om demokraterna är duktiga borde de väl kunna slå en kille som aldrig ens pratat politik förut?

Varför säger du bokstavsdiagnoser? Är det en nackdel med ADHD?

Det lilla jag har läst om Hillary clinton så skulle jag inte vilja se henne med någon makt för då går det ännu mer åt helvete. En person som blir sponsrad av pedofiler. I mina ögon är alla människor som umgås eller ta emot pengar från pedofiler medbrottslingar tyvärr. MAN RÖR INTE BARN...
Nej, jag tror att ADHD - om det nu är det - är en styrka i mänga fall, och i Trumps fall alldeles uppenbart, men jag kan inte bedöma om det är så.
Kanske har jag det också, känner åtminstone igen mig själv vissa gånger😀
Citera
2019-11-23, 02:23
Medlem
Citat:
Tack detsamma.

Jag tänker såhär:

För min del:

Absolut. Men ... håhåhå, det är mer troligt att Tomten finns på riktigt än att Trump är "någorlunda ärlig och transparent"

Trump är kul, helt ok han retas och tjafsar... men han ljuger, vänder kappan HELA tiden.

Nu tvekar han om sanktioner mot Kina för att han är "vän" med Kinas ledare....???
Vi har inget Iran-avtal....
Nord Korea skjuter och bygger som aldrig förr...

Han kan ha sina bokstavskombinationer och allt inom USA...
Citera
2019-11-23, 02:27
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Nej, jag tror att ADHD - om det nu är det - är en styrka i mänga fall, och i Trumps fall alldeles uppenbart, men jag kan inte bedöma om det är så.
Kanske har jag det också, känner åtminstone igen mig själv vissa gånger😀

Av över 20 års erfarnhet av leva med ADHD, kan jag med säkerhet berätta för dig att det är något jag älskar att jag fått det. Jag känner att adhd är ungefär som du har en extra bonus att kunna använda dig av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in