2019-11-23, 00:15
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag undrar varför hon trycker på att den är stulen, det är väl under alla omständigheter hennes minsta problem i sammanhanget? Är det för att hon vill göra anspråk på själva datorn eller vad sysslar hon med?

Och ärligt talat så var det väl årets bästa stöld om det nu var en stöld och inget köp. Tjuven hade ju vett nog att anmäla ett än grövre brott menar jag och fick stopp på övergreppen!

Ja, det kan vara flera anledningar.. Den var ju först och främst inte hennes.. Hon är uppenbart pengakåt.. osv. Eller så försöker hon slingra sig.

”Hej polisen! Jag stal den här, men jag vill reklamera den för det var olämpligt innehåll på.” Haha.

Seriöst, håller med dig. Vem fan stjäl en dator och lämnar in den hos polisen?
Citera
2019-11-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Kan det verkligen det?
Personen som lämnade in den hade ju betalat för den och så vitt hon vet var det ju hennes. Det borde väl räknas? Eller? Den enda som brutit mot lagen är ju C.
Köpt den i god tro, annars är det häleri. Men nu säger Carita att datorn är stulen. Ord mot ord. Inget kvitto? Inget bevis. Ord står mot ord. Datorn kan ha blivit stulen, därför borde den avvisas som bevis. Enligt mig, för polisen kan lika gärna säga att de fått fram DNA från ett våldtäktsoffer när de i själva verket olovligen (utan order om husrannsakan) gått in i den utpekade mannens bostad och erhållit DNA därifrån.
Citera
2019-11-23, 00:18
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Köpt den i god tro, annars är det häleri. Men nu säger Carita att datorn är stulen. Ord mot ord. Inget kvitto? Inget bevis. Ord står mot ord. Datorn kan ha blivit stulen, därför borde den avvisas som bevis. Enligt mig, för polisen kan lika gärna säga att de fått fram DNA från ett våldtäktsoffer när de i själva verket olovligen (utan order om husrannsakan) gått in i den utpekade mannens bostad och erhållit DNA därifrån.

DNA från honom? Det finns väl inget som pekar på att fysiskt ”gjort” något med barnen?
Citera
2019-11-23, 00:20
Medlem
Citat:
DNA från honom? Det finns väl inget som pekar på att fysiskt ”gjort” något med barnen?
Det var en hypotes. Jag snackar om godtagbara bevis som erhållits på ett olagligt sätt. Carita påstår att datorn blivit stulen, och då har polis och åklagare inte rätt att använda datorns innehåll som bevis. Brott ska inte löna sig för staten heller.
Citera
2019-11-23, 00:21
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Du hävdar att du vet, så upp till bevis!

Ja, jag vet. Men precis som flera andra väljer jag att inte röja min ”källa”. Dessa har redan gått genom mycket, min källa ska inte behöva bli jagad.

Men jag kan säga att personen är så pass inblandad att myndigheterna informerat honom/henne om saken i fråga.
Citera
2019-11-23, 00:23
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Det var en hypotes. Jag snackar om godtagbara bevis som erhållits på ett olagligt sätt. Carita påstår att datorn blivit stulen, och då har polis och åklagare inte rätt att använda datorns innehåll som bevis. Brott ska inte löna sig för staten heller.

Tror vi att C är så pass intelligent? Jag undrar det.. Jag tror isf det är ett panik försök att neka allt. Neka, neka och ljuga tills hon blir blå.
Citera
2019-11-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ja, jag vet. Men precis som flera andra väljer jag att inte röja min ”källa”. Dessa har redan gått genom mycket, min källa ska inte behöva bli jagad.

Men jag kan säga att personen är så pass inblandad att myndigheterna informerat honom/henne om saken i fråga.
Klart att den som stal datorn från Carita säger att hon köpte den. Hon vill inte bli anklagad för stöld. Då svarar du med klart att Carita säger att den blev stulen, även om hon inte tjänar någonting på det? Vem är mest trovärdig tror du? Datorn kan ha blivit stulen, och bör avvisas som bevis. Det finns andra sätt att få de skyldiga dömda. Det finns vittnen, hon som lämnade in datorn till polisen, och Carita och Ambj kan ha sålt bilder och video, och då finns samma material på nån annans dator. Den datorn kan polisen undersöka på laglig väg, genom husrannsakan för att de hittat t ex en pengatransaktion från X till Carita eller ip-nummer.
Citera
2019-11-23, 00:30
Medlem
Citat:
Tror vi att C är så pass intelligent? Jag undrar det.. Jag tror isf det är ett panik försök att neka allt. Neka, neka och ljuga tills hon blir blå.
Varken intelligent, påläst eller erfaren. Men hennes advokat borde veta bättre.
Citera
2019-11-23, 00:33
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Klart att den som stal datorn från Carita säger att hon köpte den. Hon vill inte bli anklagad för stöld. Då svarar du med klart att Carita säger att den blev stulen, även om hon inte tjänar någonting på det? Vem är mest trovärdig tror du? Datorn kan ha blivit stulen, och bör avvisas som bevis. Det finns andra sätt att få de skyldiga dömda. Det finns vittnen, hon som lämnade in datorn till polisen, och Carita och Ambj kan ha sålt bilder och video, och då finns samma material på nån annans dator. Den datorn kan polisen undersöka på laglig väg, genom husrannsakan för att de hittat t ex en pengatransaktion från X till Carita eller ip-nummer.

C har väl allt att vinna på att säga att den blev stulen? Annars vet hon ju att hon åker dit för häleri!
Jag tror den minst trovärdiga här är den som våldtar barn. Det tror jag.
Dessutom, ingen transaktion? Jag skulle våga gissa att betalningen för datorn skedde via swish.
Citera
2019-11-23, 00:34
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Varken intelligent, påläst eller erfaren. Men hennes advokat borde veta bättre.

Det förstås. Sliskiga advokater..
Citera
2019-11-23, 00:35
Medlem
Citat:
Det där är skitsnack. Just fallet med Bergwall visar att du ljuger eftersom rätten gjorde en felaktig bedömning till följd av fel som begåtts i utredningen, inte i rätten. Då säger du alltså att det är fullt lagligt för polisen att ljuga och hitta på bevis. Det hotar rättssäkerheten.

Ja, jag förstår att det kan bli jobbigt för målsäganden, men inte ens DNA kan godtas som bevis om polisen tillåts manipulera. Varför skulle en oskyldig straffas för att poliser tillåts ljuga?
Orkar inte diskutera med rättshaverister. Din ångest kan jag inte göra något åt ändå.
Citera
2019-11-23, 00:38
Medlem
Citat:
C har väl allt att vinna på att säga att den blev stulen? Annars vet hon ju att hon åker dit för häleri!
Jag tror den minst trovärdiga här är den som våldtar barn. Det tror jag.
Dessutom, ingen transaktion? Jag skulle våga gissa att betalningen för datorn skedde via swish.
Har betalning för datorn skett via swish finns en digital transaktion registrerad. Nånstans. Då har den som köpte datorn rätt. Men om skrivet kvitto eller digital kvittens saknas är det ord mot ord. Datorn kan då ha blivit stulen och dess innehåll bör avfärdas som bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in