Citat:
Ursprungligen postat av
old_enough
Jag är fullt medveten om att kriminella kan se ut hur som helst. Jag har inte sagt någonting om att hennes utseende gör henne oskyldig. Jag nämnde att hon ser ut att ha en helt normal relation till sina barn. Statistiskt sett är hon inte en pedofil som förgriper sig på sina egna barn. Med sagt kan det såklart ändå hända, men ofta lutar man sig mot statistik just när det kommer till brottsfall och kriminalitet. Och ser man till statistik så är det något som inte stämmer här.
Statistiskt? Skulle vara att hon är kvinna inget annat. Det går liksom inte att göra en bedömning av bilder där folk är spacklade och ser bra ut respektive ser farliga ut....då hade ju väldigt många kallats till förhör.....om man nu sa döma hunden efter dess hår..Du menar alltså att en domstol dömer efter statistik och inte från fall till fall?
Länk till exets häktning?
Kan tänka mig att hon pekar ut honom för att komma undan själv. Den största anledningen att det finns risk att han kan undanröja bevis och/eller försvåra utredningen genom det.