2019-11-22, 20:33
Medlem
Harrybs avatar
Just i detta nuet håller 4verkeri att lägga upp fler produkter, både ifrån Linders, Extreme och något danskt. Alltid kul när någon uppgraderar

EDIT:

Två av hans nyheter här, ifrån Danmark. Inte det roligaste enligt mig.

https://www.youtube.com/watch?v=jatkc7OZ-yI
https://www.youtube.com/watch?v=yroyJp_4rVk
Senast redigerad av Harryb 2019-11-22 kl. 20:46.
Citera
2019-11-22, 20:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Saken är det att Sven hade inte behövt höja sina priser. Han hade bara behövt plocka bort dom ifrån sin hemsida. Saken var ju att återförsäljare runt om Sven blev ju förbannade att han kunde hålla så låga priser. Sen samtidigt tror jag Sven får en hel container ifrån Extreme, och då är det inte konstigt att man får bättre rabatter. Sven valde att köra ordenarie priser istället för att plocka bort dom ifrån sin hemsida.

Vi såg ju att man hade ordinarie redan 2013 på tex Flower Power där man fyllde i en rabattkod på hemsidan och såg priset i butik. Verkade varit mycket kontroverser med det där just för att Extreme vill att det ska vara samma priser hos alla handlare. Nu var det ju dock Svea jag pratade om och inte Sven. Men det är bara att titta så ser man att det är samma pris hos alla Extremeåterförsäljare. Undantaget är väl Fyrverkeri Outlets produkter från Extreme där dom kör sina egna etiketter

På tal om att 4verkeri uppdaterar så ser jag "Stingray". Undrar vad det kan vara för något med 60 skott på 30 mm. Någon som vet?

Även fyrpacket bombrör verkar ju trevliga

Citat:
Ja det är tråkigt skulle ju göra ett litet visselprojekt, då jag älskar visslor. 2× Iron Man --》3× Sky Screamers--》 3" kedja med bla en visslande mine. Hade ju redan Iron Man hemma, så dom fick jag sälja vidare.

Något som har några andra tips på lite kombos av tårtor. Eller ska man köra en Compound till och slipa mecket med att bygga en egen compound?

Denna kanske är något för dig? "Screaming Bullit": https://4verkeri.se/produkt/thunder-fireworks/
Citera
2019-11-22, 21:03
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Denna kanske är något för dig? "Screaming Bullit": https://4verkeri.se/produkt/thunder-fireworks/

Vet inte varför den heter Screaming, för detta är enbart knaster i dessa.

https://www.youtube.com/watch?v=-IXmmfTce64
Citera
2019-11-22, 21:27
Medlem
Tjena

Vad har ni för åsikter om Royal Titanium Salute? Är det något att ha? Hur är den i jämförelse mot nya Shock wave?

https://4verkeri.se/produkt/royal-titanium-salute/
Citera
2019-11-22, 21:43
Medlem
RostigHyvels avatar
Linders Sydney som har rea under black friday är det ett gammalt batch? I så fall hur skiljer den sig från de nya?
Citera
2019-11-22, 21:49
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Edit:
Final Detonation 2019 = Ghost Killer 61 shots (Hanssons)
Templar Knight 2019 = Kick Ass 77 shots (Hanssons)

Fyrverkerioutlet youtube https://www.youtube.com/channel/UC_pdDNNPq5BCsYFkzHRk4yA
Kan tillägga

Grandis=Turbo V
Bellevue=Lipstick
Grenache=Deep Impact

Alla från Hammargrens
Citera
2019-11-22, 21:53
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Har någon lyckats pruta hos någon Extreme försäljare ? Klurar på flera Girl power och dubbla Be happy. Eller e försäljarna stenhårt hållna till riktpriset? Om nu inte ens bonnen ”får” göra något på priset på Extremes produkter.

Japp min lokala återförsäljare lyckades jag få Girl Power billigare. Dessutom hade man egen kampanj på 3 olika tårtor, Blazer 149:- tex.

Citat:
Har för mig att där är runda i Ultimate Explosive från 4verkeri iallafall Big One är jag lite osäker på då den kreverar lite ojämt. Sen sa dom att dom körde med runda i dom egna 50mm bomberna förra året också. Så man får väl hålla lite koll på om deras nya 50mm tårtor och bomber och se vad dom innehåller

Dom har ju precis som Svea tvingat sina återförsäljare att ha samma pris. Lite lustigt det där när man för några år sedan hånade Svea för sina priser och importerade tårtor som skulle vara motsvarigheter medans man nu några år senare kör exakt samma koncept..

Dock inte helt sant då min lokala återförsäljare körde egen kampanj på 3 st Extreme tårtor så åtminstone 1 återförsäljare till EF som kör egna priser

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Linders Sydney som har rea under black friday är det ett gammalt batch? I så fall hur skiljer den sig från de nya?

Bara etiketten som ska vara ändrad?
Senast redigerad av NoelFB 2019-11-22 kl. 21:56.
Citera
2019-11-22, 21:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Vet inte varför den heter Screaming, för detta är enbart knaster i dessa.

https://www.youtube.com/watch?v=-IXmmfTce64

Vad synd, hade hoppats på tjutfontäner ju..

Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Dock inte helt sant då min lokala återförsäljare körde egen kampanj på 3 st Extreme tårtor så åtminstone 1 återförsäljare till EF som kör egna priser

Finns ju såklart säkert undantag. Svårt att hålla koll på alla sina återförsäljare
Citera
2019-11-22, 22:04
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Vad synd, hade hoppats på tjutfontäner ju..

Finns ju såklart säkert undantag. Svårt att hålla koll på alla sina återförsäljare

Ja det är väl dem vi lever på? Likadant finns det undantag för Svea men dem är inte många.

Hur går det med inköps listan då?
Citera
2019-11-22, 22:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Ja det är väl dem vi lever på? Likadant finns det undantag för Svea men dem är inte många.

Hur går det med inköps listan då?

Jo, det är förstås sant. Menar mer att det känns som att Sven fått ögonen på sig och därför behövt hålla ordinarie priser

Det är lite svårt i år.. Ska nog försöka att inte handla allt för mycket eftersom det blev en hel del förra året. Armageddon från Hanssons är jag förstås lite sugen på och Boneville från Extreme (dock väldigt saftigt pris) verkar ju också trevlig. Sen var jag sugen på Magic Show Box förra året men det blev Fabulous istället. Någon som hade den? Men avvaktar tills mer nyheter kommit ut. Hade velat ha något från Svea med eftersom det är några år sedan, men får se om där är något som känns värt i år

Sen hade nu 3-4 Fire Action 50sh som man drar av samtidigt varit riktigt trevligt också

Men tror jag ska hålla mig enkelt i år. Köra på det som jag är sugen på och inte köpa massa tårtor med få skott för tempo. Blev väldigt mycket samma typ av effekt förra året och tempot blev lite för snabbt rakt igenom. Delvis mitt eget fel då jag råkade sätta igång flera tårtor samtidigt med elsystemet i ett parti som skulle lugna ner skjutningen. Men vi får se vad det kommer mer för nyheter, och framförallt lite mer filmer

EDIT: Den där Stingray kan inte vara 30mm om man kollar på dimensionerna. Tyckte det väl lät lite för bra vid första anblick
Senast redigerad av pyro860 2019-11-22 kl. 22:21.
Citera
2019-11-22, 22:48
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Jo, det är förstås sant. Menar mer att det känns som att Sven fått ögonen på sig och därför behövt hålla ordinarie priser

Det är lite svårt i år.. Ska nog försöka att inte handla allt för mycket eftersom det blev en hel del förra året. Armageddon från Hanssons är jag förstås lite sugen på och Boneville från Extreme (dock väldigt saftigt pris) verkar ju också trevlig. Sen var jag sugen på Magic Show Box förra året men det blev Fabulous istället. Någon som hade den? Men avvaktar tills mer nyheter kommit ut. Hade velat ha något från Svea med eftersom det är några år sedan, men får se om där är något som känns värt i år

Sen hade nu 3-4 Fire Action 50sh som man drar av samtidigt varit riktigt trevligt också

Men tror jag ska hålla mig enkelt i år. Köra på det som jag är sugen på och inte köpa massa tårtor med få skott för tempo. Blev väldigt mycket samma typ av effekt förra året och tempot blev lite för snabbt rakt igenom. Delvis mitt eget fel då jag råkade sätta igång flera tårtor samtidigt med elsystemet i ett parti som skulle lugna ner skjutningen. Men vi får se vad det kommer mer för nyheter, och framförallt lite mer filmer

EDIT: Den där Stingray kan inte vara 30mm om man kollar på dimensionerna. Tyckte det väl lät lite för bra vid första anblick

Japp så är det nog han är ju trots allt störst. Så säger man varje år men man köper alltid mer än planerat ändå, Boneville verkar vara jäkligt trevlig! Har för mig jag sett Magic Show Box kan nog ev finnas film.

Jag blir lite sugen på 4verkeri i år om det är några tårtor som lockar återstår och se tills filmer och pris kommer så klart! Japp Svea känns inte något vidare prisvärt allt är tok för dyrt, blir nog ingen köp av mig där i år. 4 st Fire action blir ju en riktig automatkarbin Men som sagt har 0 koll på vilka tårtor jag ska köpa får väl ta något under BF bara för att, ska nog köpa lite fler mörsare så jag kan köra fler kedjor i år!
Citera
2019-11-22, 23:24
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Kan tillägga

Grandis=Turbo V
Bellevue=Lipstick
Grenache=Deep Impact

Alla från Hammargrens

Var hittar man dessa?