2019-11-22, 16:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kanske inget man pendlar 10 mil till jobbet med varje dag eller viner några designtävlingar med men samtidigt kan det säkert vara en otroligt praktiskt bil.

Tänk er stora lantbruk, gårdar eller större arbetsplatser typ gruvor osv.

En rejäl bil som kan dra mycket och där man kan slänga in saker där bak. Samtidigt har du 230-voltsuttag i bilen (och med tanke på hur stort batteri du har så lär du kunna ladda din laptop, mobil, kolla på tv osv) i dagar utan att behöva ladda bilen.

Ladda bilen kan du göra hemma med solceller.

Leva off-grid lär ju bli väldigt smidigt då du inte behöver bränsle utan kan skapa den själv via solceller - samtidigt får du en stor powerbank som du kan driva hela huset på natten.

Smart av Tesla att göra en pickup. Pickup är den vanligaste bilen i USA och de som är mest emot elbilar är pickup-körandes rednecks. Nu finns det helt plötsligt ett alternativ som verkar billigt. Mycket större batteri än Model S och lägre pris.

Jag tänkte exakt samma sak, vilket är varför jag tyckte att det var konstigt att presentationen var så pretentiös. Typ bara sättet som Cybertruck är skrivet på här https://img.etimg.com/thumb/msid-72179704,width-640,resizemode-4,imgsize-41633/the-tesla-cybertruck-is-here.jpg

Verkar mer vara riktat mot hipsters och sci-finördar än folk som genuint behöver pickups
Citera
2019-11-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om man är miljömupp och kör "väldigt, väldigt tunga stenar" så är den nog given i garaget på Värmdö.
Troligen kommer alltså biståndsminister Isabella Lövin med familj att ställa sig i kö direkt för en slik skapelse.

Skämt åsido, så kommer man nog att vänja sig vid utseendet och uppskatta det man tyckte var fult och avvikande vid första anblicken. Det har väl gått så med den där bilen som kom för tio år sedan med en hög bisarr front. Den blev ingen hit, men man reagerar inte längre på åbäket.

Att Teslan skulle bli vanlig på landsbygden i den amerikanska mellanvästern, som är pickupens naturliga habitat, är väl mer tveksamt. De har ju lite svårt t o m för japanska bilar där, så el ses nog som lite knapsu. Och med en elbil går det ju inte att praktisera "rolling coal".

Fast nu är ju Tesla "Made in America" och det smäller nog högre än japanska bilar.

Den här "motståndsrörelsen" mot allt miljövänligt är bara ett sätt för idioter att visa exakt hur jävla dumma i huvudet de är. Det stinker trotsålder över rolling coal. Rejält barnsligt och obstinat. Dieselavgaser är dessutom cancerogena... Kan bli ett Darwin Award till de där.
Citera
2019-11-22, 17:07
Medlem
rawsezxs avatar
Jag tappade fanimej hakan när jag såg den, otroligt ful och inget jag själv skulle beställa, tappade hakan ännu längre ned när jag hörde att förbeställningen hade spräckt 200k gränsen nu på eftermiddagen!
Citera
2019-11-22, 17:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Anpassad för Sverige och svenska förhållanden! (Personrånsäker, skottsäker...)

Rostfri.
Kantig Volvo-design.
Lång räckvidd.
Bra drag.
Citera
2019-11-22, 17:53
Medlem
az-Zarqawis avatar
Sjukt cool. Om två år kommer jag köra runt i Stockholm och peka finger åt alla feminiserade hipster-farsor som läser DN och sippar ärtmjölkslatte. CANT WAIT!
Citera
2019-11-22, 17:59
Medlem
+ De raka karosslinjerna utvändigt som gör bilen unik. Bilen i fråga blir ganska fin om nya fälgar, extraljus, viltfångare i fronten och andra tillbehör appliceras. Aston Martin Lagonda och Volvo 740/760 var fina bilar tack vare raka karosslinjer, Tesla är inne på samma spår, blir nog bra.

- Inredningen är katastrofalt ful och opraktisk. Ser ut som att samtliga knappar, spakar, vred och analoga mätare har ersatts med en skärm. Usch. Inte ergonomiskt alls. Antagligen har detta gjorts för att pressa ned priset på fordonet. Skärm är billigare att tillverka än en riktig instumentpanel. Dumsnålt tycker jag att det är.
Citera
2019-11-22, 18:04
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Sjukt cool. Om två år kommer jag köra runt i Stockholm och peka finger åt alla feminiserade hipster-farsor som läser DN och sippar ärtmjölkslatte. CANT WAIT!

Du kommer åka runt och peka finger åt de andra ägarna alltså?
Citera
2019-11-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag ska personligen betala dig 1000 kr om det är möjligt att få en sån här pickup levererad innan 2022. Bokmärk gärna det här inlägget och återkom då, för jag står vid mitt ord.
👍 Jag ska försöka komma ihåg det
Citera
2019-11-22, 18:07
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Du kommer åka runt och peka finger åt de andra ägarna alltså?
Haha neeeej, ärtmjölkshipsterfarsorna cyklar ffs, de vågar inte annat.
Citera
2019-11-22, 18:09
Medlem
Superlistigs avatar
Kanske postat innan, men jag tyckte detta inlägget om nya Teslan på zerohedge var fantastiskt kul, så det gör inget isåf...

https://www.zerohedge.com/markets/oh-my-fcking-god-elon-musks-bizarre-cybertruck-unveiling-goes-horribly-wrong

Min favorit-del från artikeln är nog denna citerade tweet:
https://mobile.twitter.com/GregCKach/status/1197738596352118784?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1197738596352118784&ref_url =https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fmarkets%2Foh-my-fcking-god-elon-musks-bizarre-cybertruck-u nveiling-goes-horribly-wrong
Senast redigerad av Superlistig 2019-11-22 kl. 18:31.
Citera
2019-11-22, 18:20
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Kan man lasta tunga stenar med den?
Citera
2019-11-22, 18:26
Medlem
HuJintaos avatar
Ser ut att komma rakt ut ur valfri dystopisk sci-fi rulle. Rätt ball faktiskt. Kommer förmodligen totalfloppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in