Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det var en synnerligen vag förhoppning ....
Att dödskliniker och dödshjälp dras in beror, tror jag, på alla dessa tidiga 40-talister som närmar sig egen sjukdom och död ....
Missade dina tillägg.
Nej det är inte en vag förhoppning när det rör kolossen socialstyrelsen.
En tanker i sammanhanget som små båtar tutat på och uppmärksammat på mörka farvatten.
Om nu 40-talister sen passar på och ser om sitt eget hus så anser jag inte det tillför ME-debatten ett skit och det är ett snårigt sidospår att försöka uppmärksamma aktiv dödshjälp i sammanhanget.
En redan het potatis där då ME ska anses ett bra sätt att få uppmärksamhet eller vad fan det nu än är.
För övrigt anspelar Bodström på emotioner.
Via nåt som är illegalt.
Nu måste han få vara ifred och sörja. Frias.
Dumma rättsväsendet som inte förstår bättre. Han var ju bara kärleksfull, gjorde som hustrun sa.
Så enkelt är det inte när det kommer till att döda medmänniskor oavsett om det anses som förmildrande omständigheter med s.k barmhärtighetsmord.
Och som sagt. Vad har dråp med en aktiv dödshjälpdebatt att göra?
Att hon är ett bevis på att vi behöver sådant så att Richard slapp dräpa henne?
Att han inte hade nåt vak som han påstår?
Alla har ett val att varken mörda eller dräpa vilket är förbjudet. Speciellt om han samtidigt säger att hon kunnat utföra det själv.
Argumenten haltar på en emotionell bas och jag ser som sagt en fara med att irra iväg och söka uppmärksamhet på det här sättet.
Däremot anser jag att denna åtsidosatta grupp ska uppmärksammas så att de får hjälp.