2018-11-13, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Fallet togs upp ikväll i TV4:s Brottsjournalen med Leif GW Persson.
Citera
2019-02-20, 21:40
Medlem
Trollsvanss avatar
Någon måste ha en bild på pojkvännen?

Eller hans nya namn, för visst bytte han namn?
Citera
2019-02-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Någon måste ha en bild på pojkvännen?

Eller hans nya namn, för visst bytte han namn?

Killen är smart nog att inte ha Facebook. Har sökt på honom till och från under flera år.
Citera
2019-06-04, 17:03
Medlem
Hej. Då jag nyss lyssnat klart på boken huvudet i bokskogen så är jag väldigt fascinerad av detta fall. Vem är filips polare som också blir misstänkta? Vad heter Filip idag?
Citera
2019-06-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vem var Mauras pojkvän? Han kallas i Palmkvists bok för "Fredrik Winterfeldt". 1999 dömdes han för ett synnerligen vidrigt rån. Han bröt sig in hos en 91-årig åldring och misshandlade honom så illa att han fick en hjärnblödning. Åldringen lämnades åt sitt öde men hittades tio timmar senare av hemtjänsten, vid liv. P g a sin ungdom klarade sig "Winterfeldt" undan med tre års fängelse.
Bara någon månad efter Mauras försvinnande rånade "Winterfeldt" en taxichaufför på dennes plånbok, innehållande 2000 kr. Straffet blev fyra års fängelse.

Han var häktad och i förhör 2004, Marua försvann i december 2002.

Dömdes han för rånet bara några månader senare så är det en skandal att han inte satt inne 2004.
Citera
2019-11-22, 08:46
Medlem
Brottinators avatar
Förstår inte varför denna lirare inte blev helt outad.

Se så, ut med språket!

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Det verkar som att vi är några stycken i tråden här som vet, men jag låter det förbli osagt.
Citera
2019-11-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Förstår inte varför denna lirare inte blev helt outad.

Se så, ut med språket!

Vad tjänar det till? Jag vet vem det är och han var grov missbrukare i ungdomen och han är väl sannolikt skyldig till flickvännens död 2002 men sedan dess har han stadgat upp sig.
Citera
2019-11-22, 09:56
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
Vad tjänar det till? Jag vet vem det är och han var grov missbrukare i ungdomen och han är väl sannolikt skyldig till flickvännens död 2002 men sedan dess har han stadgat upp sig.

Intressant att studera hur ett sånt monster lever idag.
Citera
2019-11-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Intressant att studera hur ett sånt monster lever idag.

Om det fanns något intressant att rapportera om så skulle jag gärna skriva det. Kanske om det finns någon som känner honom i nuläget som kan säga något smaskigt.
Citera
2019-11-22, 10:46
Medlem
Fallet togs upp i Veckans brott igår;

https://www.svtplay.se/video/24558197/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-4-1?start=auto

Kroppen hittades invid ett vattenkraftverk för 2,5 år sedan, men analyserna av kroppen är enligt programmet inte klara än. Familjen har alltså inte fått tillbaka kroppen eller haft möjlighet att begrava dottern än.

Kan någon dela med sig av hur pojkvännen lever idag? Familj? Kriminell?
Citera
2019-11-24, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnboksmoralism

https://www.svtplay.se/video/24558197/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-4-1?start=auto

Kroppen hittades invid ett vattenkraftverk för 2,5 år sedan, men analyserna av kroppen är enligt programmet inte klara än. Familjen har alltså inte fått tillbaka kroppen eller haft möjlighet att begrava dottern än.

Det finns folk i tråden som vet men vägrar dela med sig..

Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
Om det fanns något intressant att rapportera om så skulle jag gärna skriva det. Kanske om det finns någon som känner honom i nuläget som kan säga något smaskigt.
Citera
2020-01-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnboksmoralism

Filip har bytt namn, bor i helsingborg sist jag kollade och verkar driva ett litet företag enligt sydsvenskan när de knackade på för en kommentar. Han kommenterar att "han lämnat det där bakom sig" och vill inte ha mer uppmärksamhet. Fint va?
Citat:
Sedan fyndet av skallen och den påföljande utredningen har ex-pojkvännen tagit sig ur missbruk och kriminalitet och skapat sig ett nytt liv i västsverige. Under förra året sa han till Sydsvenskan att han lagt livet i Malmö, och allt som det förknippades med, bakom sig. Inklusive Marua Ajouz. Han avstod från att berätta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in