Citat:
Ursprungligen postat av
slowdeephard
Kanske är det din världsbild som krackelerar när du återigen blir tvungen att inse att det till absolut störst del är män som beställer och konsumerar barnporr. 2018 års siffror (BRÅ) redovisar att 2% av alla sexualbrott (och då omfattas sexualbrott av alla kategorier) är begångna av kvinnor. Hittar ej siffror angående kvinnor som dömts för sexuella övergrepp mot barn, men dom ryms iaf i dessa 2%. Således en försvinnande liten del i jämförelse med manliga sexualbrottslingar. 99,9999% var en generalisering, my bad. Dock är min personliga (obs, obs! personliga) uppfattning att kvinnliga pedofiler är en extremt liten grupp. Statistiken talar för sig själv. Tänk evolution och håll käft din sorgliga incel.
Jag är också övertygad om att fler män än kvinnor är pedofiler och sexbrottslingar. Men statistiken är med största sannolikhet inte överensstämmande med verkligheten eftersom många män känner skam över att anmäla våldtäkter ifall de blir våldtagna av kvinnor. Mer skam än genomsnittliga kvinnan dvs, eftersom det även är ett stort mörkertal bland kvinnorna av samma anledning.
I många pedofilfall så skyller dessutom ofta kvinnor på männen, att de blivit manipulerade av medgärningsmannen och absolut inte tänder sexuellt på barnen vilket jag är övertygad om är skitsnack. Samma visa dras inte sällan när kvinnor åker dit för andra brott, t.ex. stämpling av mord och även mord, då skyller de väldigt ofta på mannen också och slipper inte sällan undan när mannen tar på sig brottet, eller att de får kraftigt sänkt straff.
Att det ses som mycket grövre med manliga pedofiler och våldtäktsmän än kvinnliga dito och att det därmed är större risk för dem att åka dit för brottet är väl inte heller så konstigt eftersom det ses som "finare" med kvinnors sexualitet än männens, som är våldsam, smutsig och pervers i allmänhetens ögon.