2019-11-21, 02:31
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A jag ska faktiskt ringa imorgon och fråga. Vill dom låna honom i sökinsatsen fast han drar på allting som är dött så varför inte?
Fråga skadar väl aldrig egentligen.
Varför inte göra en egen sökinsats om du finns i området? Sedan kan du upplysningsvis rapportera vad hunden markerade.
Citera
2019-11-21, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Hans Fejaprofil är väck. Någon som har en annan bild?
Nej, hans fejaprofil är inte alls borta. Den finns fortfarande kvar. Du måste ha facebook för att kunna se den.
Citera
2019-11-21, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
OK, du har rätt till din åsikt, jag utgår från min som jurist.
Du kan ha rätt. Polisen verkar leta efter halmstrån. De är i Ljungskile och letar för att någon hittade en brandsläckare i ett dike.

Citat:
Under tisdagskvällen gjorde en boende i Ljungskiletrakten polisen uppmärksam på att hen hittat en brandsläckare i ett dike.

– Jag hoppar av bussen här och den måste ha kommit dit i fredags, den har inte legat där innan, säger hen.

Polis kom till platsen och undersökte fyndet innan det togs med i polisbilen som körde iväg.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/man-anh%C3%A5llen-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-wilma-andersson-s%C3%B6kandet-forts%C3%A4tter -1.20522416
Citera
2019-11-21, 02:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du kan ha rätt. Polisen verkar leta efter halmstrån. De är i Ljungskile och letar för att någon hittade en brandsläckare i ett dike.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/man-anh%C3%A5llen-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-wilma-andersson-s%C3%B6kandet-forts%C3%A4tter -1.20522416

Nä det var väl inte brandsläckaren som utlöste sök där. Det var vittnesuppgifter om märklig aktivitet på natten, samt någon som påstod sig ha sett henne (eller någon väldigt lik) där.

Godnatt tråden.
Citera
2019-11-21, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nä det var väl inte brandsläckaren som utlöste sök där. Det var vittnesuppgifter om märklig aktivitet på natten, samt någon som påstod sig ha sett henne (eller någon väldigt lik) där.

Godnatt tråden.
Källa på det?
Citera
2019-11-21, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Varför inte göra en egen sökinsats om du finns i området? Sedan kan du upplysningsvis rapportera vad hunden markerade.

Jag kan inte förrän till helgen. Det är därför.
Citera
2019-11-21, 03:11
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Men man får ju inte adrenalin av att döda någon, eller bränna en kropp. Men det låter fruktansvärt roligt och enkelt för polisen att lösa brått isåfall.

Jag tror inte heller snubben kommer prata, tror dock kroppen kommer dyka upp inom några dagar, dom där sökgrupperna är att räkna med. Om hon inte flytit ut tills havs.

Adrenalin är en hormon som utsöndras då hjärnan uppfattar ngt ovant/märkligt. Det är mao inte enbart extremsporter som triggar detta.
Att döda ngn, självfallet med bibehållet normalbegåvad empatiförmåga, så är adrenalin HÖGST närvarande i vederbörandes blodomlopp i DAGAR. Med diverse andra substanser som kortisol etc.
Det är just detta som triggar lögndetektorer. Inte för att jag anser de vara trovärdiga i ett korrekt rättssystem. Pekar enbart ut det biotekniska.
Citera
2019-11-21, 03:23
Bannlyst
Varför tror man att hon kommer hittas död om hon hittas?
Citera
2019-11-21, 03:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Källa på det?
Aröd i norra Ljungskile - vittnesuppgifter om märklig aktivitet på natten:

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/iakttagelsen-vid-sjön-fick-kvinna-att-slå-larm-1.20575370
Citera
2019-11-21, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel

Du svarar nästan på din egna fråga faktiskt.
"om hon hittas?"
Citera
2019-11-21, 03:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel

Pga:

Pojkvännens konstiga beteende i helgen och mot hennes föräldrar
För att de bråkade under torsdagen
Grannar har hört bråk och tunga steg i trappan
För man hittat skor, kläder och glasögon som kan tillhöra henne
Ingen aktivitet via mobil och nog även kontokort
För att ingen håller sig borta frivilligt längre med denna sökinsats som är

Jag har gärna fel, men jag är 99 % säker på att hon är död och varit det nu i ca 6 dagar.
Citera
2019-11-21, 03:45
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Hans Fejaprofil är väck. Någon som har en annan bild?
Den syns fortfarande.

Jag reagerade på att han har i princip noll publika inlägg, men det om Wilmas försvinnande är publikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in