2019-11-20, 22:52
Medlem
någon kan länka till BO, farsan ?
Citera
2019-11-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Nej, det är inte märkligt, det är ett led att förvirra. Var kunde inte skorna följa med henne? Och jackan... Manipulation... Förvirrande
För att kläder gör kroppen tyngre, och att hon inte hade jacka, skor och glasögon på sig tyder på att brottet skett inomhus.
Citera
2019-11-20, 22:53
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Inte konstigt alls. Fanskapet som mördade Lisa Holm hade också bajsat i direkt anslutning till mordplatsen i samband med mordet. Finns många andra kända exempel. Det är det enorma påslaget av adrenalin som ligger bakom. Lite att jämföra med att ta sig en redig lina koks, det är samma sak där vilket i sin tur lett till en väldigt vanlig myt att koks bankas ut med laxermedel.

Som jag skrivit tidigare så måste kroppen fram nu snart. Det här svinet kommer inte prata även om polisen har all världens bevis då han säkert känner en enorm skam nu när det lagt ner sig.

Men man får ju inte adrenalin av att döda någon, eller bränna en kropp. Men det låter fruktansvärt roligt och enkelt för polisen att lösa brått isåfall.

Jag tror inte heller snubben kommer prata, tror dock kroppen kommer dyka upp inom några dagar, dom där sökgrupperna är att räkna med. Om hon inte flytit ut tills havs.
Citera
2019-11-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Nej, det är inte märkligt, det är ett led att förvirra. Var kunde inte skorna följa med henne? Och jackan... Manipulation... Förvirrande

Skulle man hinna tänka på att manipulera och förvirra om olyckan är framme? Även om han haft försprång så tror jag inte han haft henne liggande i lägenheten medans han funderat på vad han ska göra med henne. Han har förmodligen agerat direkt och det är där jag menar att att han i så fall gått på första instinkt - bränner jag kläderna försvinner blodspåren.

Tror du det var planerat?
Citera
2019-11-20, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
För att kläder gör kroppen tyngre, och att hon inte hade jacka, skor och glasögon på sig tyder på att brottet skett inomhus.

Mycket bra noterat!
Citera
2019-11-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vänta. Menar du alltså att en åklagare aldrig väntar 3 dygn om en person är skäligen misstänkt? Det var nytt för mig. Jag har exempel på när det skett nämligen. Kan utan problem leta upp dom åt dig. Men det är off topic här så det sjunger om det.

Däremot kan en åklagare så klart lämna in den i "förtid" om denne vill. Men det är inget tvång bara för att misstankegraden är på sannolika skäl. Går utmärkt att sitta anhållen maximal tid, även fast man är på sannolika skäl misstänkt.
De maximerar väl tiden när de inser att utredningen kan ta lång tid, och det är minst sagt befogat i det här fallet med en misstänkt som inte samarbetar och ingen kropp har hittats.
Citera
2019-11-20, 22:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Hur vet du det? Kan lika gärna vara så att han radikaliserats och nu vill tvinga henne att följa islam. Otrohet kan vara ett tänkbart motiv för vem som helst.

Tidigt i tråden innan alla dårar och rasister sabbade tråden hade någon hittat att MGM hade kommenterat något i nån kristen sida. Hen drog slutsatsen att MGM var kristen och nej jag tänker inte tröska igenom alla inlägg för att hitta detta...
Citera
2019-11-20, 22:57
Medlem
Polis: Har inte gett upp hoppet om att hitta henne vid liv
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3KBp7/polisens-kamp-mot-klockan-i-letandet-efter-wilma

Det var ju intressant med tanke på rubriceringen mord/dråp. Men visst rubriker säljer .
Citera
2019-11-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Men man får ju inte adrenalin av att döda någon, eller bränna en kropp. Men det låter fruktansvärt roligt och enkelt för polisen att lösa brått isåfall.

Jag tror inte heller snubben kommer prata, tror dock kroppen kommer dyka upp inom några dagar, dom där sökgrupperna är att räkna med. Om hon inte flytit ut tills havs.

Du skojar nu eller? Självklart får man ett alldeles enormt påslag av adrenalin om man mördar någon, speciellt om man inte är kriminell eller har mördat förut. Troligen större påslag än de flesta sakerna i hela världen skulle ge.

Samma här. Hon hittas nog innan veckan är slut och då är det livstid som väntar fanskapet tack och lov.
Citera
Medlem
Swe1227s avatar
Vad är det för glasögon ni pratar om? Hade wilma det? Solglasögon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3KBp7/polisens-kamp-mot-klockan-i-letandet-efter-wilma

Det var ju intressant med tanke på rubriceringen mord/dråp. Men visst rubriker säljer .

Det enda som finns kvar nu är att hon själv och frivilligt skulle gömma sig. Men efter allt pådrag så förefaller det rätt otroligt.

Tragiskt. Men sanningen.
Citera
2019-11-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

Så säger dom ju alltid innan en kropp hittas. Det var samma sak med Lisa Holm trots allt som hittades och att absolut allt pekade på att hon var död. Det är för att undvika spekulationer, inte påverka eventuella vittnen etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in