2019-11-17, 00:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Tar dock så det blir ett litet berg så det överstiger lätt 5 G åtminstone men ja, samma här. Glatt överraskat ändå. Skriver bara av mig till större del och hur det funka. Kratom är lätt det bästa genom laglig väg utan tvekan. Kommer alltid ha litet förråd som reserv. Känner att missbruksrisken är låg just på grund utav att ruset blir inte riktigt starkare eller att man vill känna mer utom bara att den ger en den där lilla familjära känslan samt tar bort abs känslorna

Ja, det beror ju också på hur mycket man tar på skeden. Men brukar också ligga på rejäla skedar och sedan brukar jag ta en liten dutt till och sedan röra om. Bra att ha i reserv, för mig så håller det bara i max två veckor om jag snålar riktigt för brukar beställa hem 30 g åt gången. Missbruksrisken är väl som den är för jag tar rätt ofta då jag har det hemma, men försöker att inte ta det varje dag.
Citera
2019-11-17, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det beror ju också på hur mycket man tar på skeden. Men brukar också ligga på rejäla skedar och sedan brukar jag ta en liten dutt till och sedan röra om. Bra att ha i reserv, för mig så håller det bara i max två veckor om jag snålar riktigt för brukar beställa hem 30 g åt gången. Missbruksrisken är väl som den är för jag tar rätt ofta då jag har det hemma, men försöker att inte ta det varje dag.
Ja, beror på vad personen önskar för sorts effekt. Ger inte den dära känslan jag gillar (Vilket är fan förståeligt) men det är tillräckligt. Glad som fan.

Brukade ta 5 gram på direkten med vatten och fyfan vad hemskt. När jag kom på det här med juice och röra om i munnen så har det varit galant med intagen åtminstone
Citera
2019-11-17, 02:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Ja, beror på vad personen önskar för sorts effekt. Ger inte den dära känslan jag gillar (Vilket är fan förståeligt) men det är tillräckligt. Glad som fan.

Brukade ta 5 gram på direkten med vatten och fyfan vad hemskt. När jag kom på det här med juice och röra om i munnen så har det varit galant med intagen åtminstone

Javisst det beror ju på vilken effekt man vill ha. Men jag skulle ändå hellre välja att köpa kratom framför att köpa subutex. Visst är subutex betydlig skönare rus samt att det verkar längre, men tycker ändå att kratom är mer värt det då det är billigare och lagligt. Samt att det fungerar för mina behov.

Tycker inte att smaken är så hemsk, i alla fall inte efter att man vant sig med smaken. Blanda i juice det gjorde jag förut när krypton fanns, det var mycket bättre än kratom då det innehöll O-desmetyltramadol. Men nu för tiden med kratom så blandar jag det bara med vanligt vatten.
Citera
2019-11-17, 03:47
Medlem
Som jag skrev i en annan tråd så har kratom räddat livet på mig. Jag har blivit helt fri från tunga droger efter nästan 20års missbruk!

Helt fantastisk att använda istället då den för mig fungerar lite som campral mot alkohol.

Denna får dom fan inte klassa! Det borde finnas kratombehandlingar eller åtminstonde testat mot tungt missbruk!
Citera
2019-11-21, 00:27
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shantiparty
Hur är det med att beställa från inom EU nu för tiden? Vet att det är lagligt, men har tullen ändå några möjligheter att tjafsa? Brukar försändelserna komma fram ok?
Tullen har öppnat mina paket ett par gånger och alltid skickat vidare paketet till mig. 1000kr/kg för bra kratom inom EU, lite billigare än svenska shoppar i alla fall!

Frid
Citera
2019-11-21, 15:46
Medlem
populopiduss avatar
Hittade info nyss på Reddit om att Kratom kan vara farligt för levern, och att det även intäffat vid enstaka intag att levern har tagit stor skada. Är detta något man bör vara orolig för? Först och främst bryr jag mig så klart om min hälsa som är det primära skälet att jag frågar, sekundärt kommer det genomföras ADHD-kontroller om 3 månader som inkluderar levervärden och vill inte riskera att dom blir förhöjda om man experimenterar med Kratom. Har tagit det några gånger och det fungerar utmärkt mot come downen från min ADHD-medicin på kvällen samt att jag till och med kunnat minska intaget av medicinen (Elvanse). Blev verkligen en stor besvikelse när jag kom över Reddit-tråden :/
Citera
2019-11-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hittade info nyss på Reddit om att Kratom kan vara farligt för levern, och att det även intäffat vid enstaka intag att levern har tagit stor skada. Är detta något man bör vara orolig för? Först och främst bryr jag mig så klart om min hälsa som är det primära skälet att jag frågar, sekundärt kommer det genomföras ADHD-kontroller om 3 månader som inkluderar levervärden och vill inte riskera att dom blir förhöjda om man experimenterar med Kratom. Har tagit det några gånger och det fungerar utmärkt mot come downen från min ADHD-medicin på kvällen samt att jag till och med kunnat minska intaget av medicinen (Elvanse). Blev verkligen en stor besvikelse när jag kom över Reddit-tråden :/
Jag har nog sett alla trådar på Reddit om Kratom senaste året och vad jag sett är att det är otroligt ovanligt att Kratom påverkar levern.
Vad jag förstått finns det bara några enstaka fall dokumenterade av leverproblem pga Kratom och det händer alltid efter bara någon vecka för de individerna.
Många gånger har jag sett att folk varit hos doktorn och kollat levervärden och de är typ alltid normala även efter långvarigt bruk.
Du kan nog vara lugn kompis.
Citera
2019-11-21, 18:55
Medlem
Röker weed är på tramadol och xanor, är det dåligt att blanda med Kramtom?
Citera
2019-11-22, 01:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Röker weed är på tramadol och xanor, är det dåligt att blanda med Kramtom?
Tror knappast att det farligt. Däremot så är jag mer skeptisk till att blanda tramadol och xanor.

Sedan vill jag säga att vilken härlig substans kratom är. Jag blir så positiv och glad, blir nästan barnsligt lycklig i huvudet. Så klart så är det mer go i opiaterna, men kratom är ändå 100 gånger mer värt än all narkotika egentligen.
Citera
2019-11-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Tullen har öppnat mina paket ett par gånger och alltid skickat vidare paketet till mig. 1000kr/kg för bra kratom inom EU, lite billigare än svenska shoppar i alla fall!

Frid

Ja, verkar vara stor skillnad i pris och även kvalitet, om man ska lyssna på en del. Men skönt att det funkar med utrikes då, tack för svar!
Citera
2019-11-23, 17:05
Avslutad
Snackat skit om kratom riktigt mycket men funderar på o prova igen. Någon som vet om dessa sorter är ok från SS:

Red borneo, white borneo o sen green borneo. *vinterbatch* tydligen så är på utförsäljning.
Senast redigerad av ruttenfimp 2019-11-23 kl. 17:40.
Citera
2019-11-24, 16:58
Medlem
Baschhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Snackat skit om kratom riktigt mycket men funderar på o prova igen. Någon som vet om dessa sorter är ok från SS:

Red borneo, white borneo o sen green borneo. *vinterbatch* tydligen så är på utförsäljning.

Är rätt så färsk på Kratom men hunnit testa några stycken. Tycker både green och red borneo funkade bra. betydligt bättre än green och red da maeng iaf, får huvudvärk av maeng!

Så kommer beställa en runda till med borneo sorterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in