2019-11-08, 16:57
Medlem
Solomon.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatankar
Hur tar ni erat Kratom?
Jag själv brukar hälla det i varmt vatten och dricka men det smakar fan, jävligt drygt att behöva känna den smaken hela tiden, har någon tips på vad man kan svälja ner med som döljer smaken?

Säkert inte den första som ställt denna fråga men det är för mycket sidor av denna tråden för mig att läsa igenom.
Jag brukar alltid spä ut det i något för att dölja smaken, antingen i te, eller bara i apelsinjuice. Det brukar vara tillräckligt för att dricka det utan större besvär.
Jag har hört att både koffein och sura drycker kan förstärka effekten. Finns nog inget konkret vetenskapligt som stödjer det, och det kanske bara är placebo men jag upplever det i alla fall som effektivare än att bara ta det i vatten.
Senast redigerad av Solomon. 2019-11-08 kl. 17:47.
Citera
2019-11-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatankar
Hur tar ni erat Kratom?
Jag själv brukar hälla det i varmt vatten och dricka men det smakar fan, jävligt drygt att behöva känna den smaken hela tiden, har någon tips på vad man kan svälja ner med som döljer smaken?

Säkert inte den första som ställt denna fråga men det är för mycket sidor av denna tråden för mig att läsa igenom.

Brukar hälla de under tungan sen skölja ner de med vatten . Tycker inte de smakar så farligt .
Citera
2019-11-08, 21:17
Medlem
Finns det nån kratomsort som förbättrar sömnkvalite?
Citera
2019-11-09, 12:07
Medlem
Kratom tas ju upp via magen, så visst borde man kunna göra kapslar och fylla med en sisådär 500mg eller bomba med typ OCB papper? Kanske svarade själv på min fråga men vill få det bekräftat
Citera
2019-11-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejection
Kratom tas ju upp via magen, så visst borde man kunna göra kapslar och fylla med en sisådär 500mg eller bomba med typ OCB papper? Kanske svarade själv på min fråga men vill få det bekräftat

Jag tar typ mitt så. Tar ett ark toaböad och sedan separerar jag de tre lagrerna så pappret blir jättetunt, häller upp Kratom och "kapslar igen". Fungerar finfint.
Citera
2019-11-10, 01:46
Medlem
Okej sista gången jag skriver.
OBS:
Egen erfarenhet som kan och kan inte appliceras till andra.
5 gram, ingen effekt åter igen. Har ingen tolerans nu mot någon form av opiat liknande substans för det har varit 1.5 vecka sedan. jag ska åtminstone få någon effekt men önskad effekt nås ej vilket är vad som helst helt ärligt.

Tror personligen att man behöver antingen någon form av metabolism möjligtvis som konverterar ämnet till någon annat ämne eller enzym/receptor osv. Eller placebo. Skulle inte rekommendera detta ämne till alla men att man får testa. Dock köp 15 gram istället för 100 gram som jag gjorde... Största slöseriet och smaken är åt helvete

Varit nära på att spy 2 gånger jag testat. Bomba bör nog vara bättre metod att få in skitet men effektmässigt är det verkligen noll, komma noll gånger tusen. Jag funderar verkligen på om det är placebo. Hoppas mer tester kommer fram om denna ört
Senast redigerad av awddle 2019-11-10 kl. 01:56.
Citera
2019-11-10, 11:28
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Okej sista gången jag skriver.
OBS:
Egen erfarenhet som kan och kan inte appliceras till andra.
5 gram, ingen effekt åter igen. Har ingen tolerans nu mot någon form av opiat liknande substans för det har varit 1.5 vecka sedan. jag ska åtminstone få någon effekt men önskad effekt nås ej vilket är vad som helst helt ärligt.

Tror personligen att man behöver antingen någon form av metabolism möjligtvis som konverterar ämnet till någon annat ämne eller enzym/receptor osv. Eller placebo. Skulle inte rekommendera detta ämne till alla men att man får testa. Dock köp 15 gram istället för 100 gram som jag gjorde... Största slöseriet och smaken är åt helvete

Varit nära på att spy 2 gånger jag testat. Bomba bör nog vara bättre metod att få in skitet men effektmässigt är det verkligen noll, komma noll gånger tusen. Jag funderar verkligen på om det är placebo. Hoppas mer tester kommer fram om denna ört
Kan inte svara på varför du inte får effekt, men 5g kan vara för liten dos för dig. Sen beror det på varifrån du köper, prylshoppen t.ex har jag hört illa om.
Men placebo är det definitivt inte och det tror jag du fattar. Har du tagit det på helt tom mage? Det gör enorm skillnad.

Jag hade fortsatt testa och öka dosen med 0.5-1g varje dag på tom tills du får en effekt. Sen kan jag tipsa om att blanda ner i chokladmjölk, döljer smaken bäst av allt jag testat.
Citera
2019-11-11, 01:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Till och börja med tar jag aldrig nodd doser och vill inte heller befinna mig sådant skick. Tog oxikodon för den kognitiva förbättring jag fick inom det sociala med mera. Jag förväntade mig endast effekt av någon slag men inget kom så av egen erfarenhet är kratom blä. Får laborera mer dock och kul Får dom där det funkar men inte för mig och förmodligen många fler

Nu har dock min tolerans sjunkit helt så får se hur skitet funkar imorgon

Är själv inte heller mycket för att nodda. Men dricker jag kratom innan läggdags så noddar jag, inte som man gör på opiater men det är något liknande. På opiater så noddar man ju hela tiden om man tar för mycket och slappnar av och så blir det ju inte på kratom.
Oxy är fint, och inte alls i samma klass som kratom. Men sedan är det ju olika på folk och folk. Själv så tycker jag att cannabis sällan och aldrig fungerar på mig, medans andra verkligen älskar det.
Och om kratom inte fungerar för dig så är det ju synd att du kastat pengarna i sjön, men för mig är kratom det bästa som finns. Jag slipper ha kontakt med mina fd. knarkarkompisar och slipper i och med det en massa andra problem, snutnoja m.m.
Kratom fungerar bra för mig och tänker fortsätta så länge det finns att få tag på.
Citera
2019-11-11, 12:48
Medlem
Hur är det med att beställa från inom EU nu för tiden? Vet att det är lagligt, men har tullen ändå några möjligheter att tjafsa? Brukar försändelserna komma fram ok?
Citera
2019-11-14, 14:35
Medlem
Okej. Det funkar! Men behöver stor dos på 10 gram ungefär, mäter dock ej, tar bara tills jag känner nåt vilket brukar vara ungefär 3 teskedar med mera. Svagt rus men inget speciellt. Kan tänka mig är bra vid opiat ab, vilket det har varit. Det är definitivt överskattat men bra vid abs

Stort jävla tips är just att använda tesked för då blir det små tilltug där smaken försvinner snabbt samt! Använda juice samtidigt. Jag brukar ta 1 tesked, juice och bara röra om det i munnen med tänderna, typ gurgla men samtidigt inte, rör bara om så pulvret är upplöst i juicen. Sen sväljer jag bara utan att behöva känna smaken
Senast redigerad av awddle 2019-11-14 kl. 14:40.
Citera
2019-11-16, 00:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Okej. Det funkar! Men behöver stor dos på 10 gram ungefär, mäter dock ej, tar bara tills jag känner nåt vilket brukar vara ungefär 3 teskedar med mera. Svagt rus men inget speciellt. Kan tänka mig är bra vid opiat ab, vilket det har varit. Det är definitivt överskattat men bra vid abs

Stort jävla tips är just att använda tesked för då blir det små tilltug där smaken försvinner snabbt samt! Använda juice samtidigt. Jag brukar ta 1 tesked, juice och bara röra om det i munnen med tänderna, typ gurgla men samtidigt inte, rör bara om så pulvret är upplöst i juicen. Sen sväljer jag bara utan att behöva känna smaken

Som jag förstått det så är 3 teskedar lika mycket som 3g. Jag brukar ligga på 2 - 3 teskedar sedan fyller jag på när jag känner för det på ca 30 - 60 min. Bra om du börjar uppskatta det, finns ju så klart starkare substanser att få tag på. Men kratom är det bästa som finns på laglig väg.
Citera
2019-11-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Som jag förstått det så är 3 teskedar lika mycket som 3g. Jag brukar ligga på 2 - 3 teskedar sedan fyller jag på när jag känner för det på ca 30 - 60 min. Bra om du börjar uppskatta det, finns ju så klart starkare substanser att få tag på. Men kratom är det bästa som finns på laglig väg.
Tar dock så det blir ett litet berg så det överstiger lätt 5 G åtminstone men ja, samma här. Glatt överraskat ändå. Skriver bara av mig till större del och hur det funka. Kratom är lätt det bästa genom laglig väg utan tvekan. Kommer alltid ha litet förråd som reserv. Känner att missbruksrisken är låg just på grund utav att ruset blir inte riktigt starkare eller att man vill känna mer utom bara att den ger en den där lilla familjära känslan samt tar bort abs känslorna
Senast redigerad av awddle 2019-11-16 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in