2019-11-20, 14:28
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan du berätta vad Laxbutiken är, ett område eller en affär?

Restaurang
Citera
Medlem
Citat:
En person som drunknar skjunker pga att vatten fylls i magen och lungorna. Men frågan är hur en död kropp reagerar, den vattenfylls inte på samma sätt. Så därför kan drönare vara bra och på grunt vatten kan man se en kropp med. Så jag tror inte du ska underskatta användandet.

En död kropp stiger uppåt då förruttnelsen innebär gaser både i mage och lungor, det är därför sänken används.

Det är därför t.ex. som drönare används initiellt. Senare skall doftmolekylerna tas sig upp till ytan, då likhundarnas näsor kan fånga upp doftmolekylerna av likhundar från båt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Styvmamman verkar tyvärr inte inse att det kan förstöra i utredningen att läcka som hon gör.
Eller så är det exakt det som är meningen.

Länk till hennes fb?
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Vad om styvmamman har något med försvinnandet att göra?
Citera
2019-11-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Jag kan tycka det är så konstigt att man inte kollat på Stadsfjället.
Killen är uppväxt på Dalaberg. Precis bakom Dalaberg ligger stadsfjället.

Ljungskile känns så fel.

Jag håller med dig. Herrestadsfjället eller vägen till Färgelanda ( börjar vid Dalaberg) en mörk väg utan belysning bara skog och skog och lätt att stanna, att ge sig ut på stora vägar till Ljungskile förstår jag inte poängen med om inte i så fall mordet skedde i Ljungskile.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Skulle MGM ha tillgång till båt på aktuell plats ? Tvivlar
cementtunna väger säkert ett ton, prova hantera det i en roddbåt.

Även med sänke/sten så kräver det båt. Du kan inte simma ut på djupt vatten med en kropp
för att sedan fästa vikter.
Har man ens dykt/draggat i sjön? Enligt vad som framkommer i medier verkar polisen nu bara promenera efter strandkanten och kika om de ska se något. Märklig utredning!
Citera
Medlem
Ingen annan som säg köp och sälj annonsen styvmamman hade på sin sida med kättingen/kedjan som nu inte är kvar?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Kan du berätta vad Laxbutiken är, ett område eller en affär?
Sett till Google Maps så ligger det vid en sjö samt en trafikerad rastplats modell större, Laxbutiken verkar ha en restaurang enl yttre fasad på huset.....

Sett till sjön är det gräs ned till vattnet så rött bra plats att gömma en kropp!
Citera
2019-11-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Okej, men samma dag som efterlysningen kom ut så skrev ju styvmamman att polisen hittat hennes skor. Kan det vara så att vi talar om två olika par skor? Hur skulle styvmamman annars ha vetat att det var Wilmas skor??? Eller var det kanske en "slip of the thung" som borde säga oss mer om styvmamman? OM polisen sagt till henne/familjen att de hittat några gummiklumpar som är helt oigenkännliga men som förmodligen kunde vara ett par skor - hur visst hon då att det var Wilmas skor?
Möjligt att det inte var ett par "gummiklumpar", utan att det faktiskt gick att känna igen skomodellen på sulan eller liknande. Eller som du själv nämner, de kanske har hittat flera par skor? Styvmamman gjorde iaf bedömningen att det var Wilmas skor enl. uppgift. Vi kan ju inte veta detta med säkerhet.

Jag tycker nog ändå att du ska släppa just detta, samt fundera vidare på teorin om att hon tagit livet av sig efter "tjafset" som du nämnde förut. Jag ser fram emot din teori om hur hon bränt sina saker och sen gömt sig vansinnigt bra.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Restaurang
Är Restaurangen avspärrad? Du får nog vara lite mer berättande i dina inlägg för att slippa hundra följdfrågor.
Citera
Moderator
OYs avatar
Någon som har pejl på vid vilken sjö en kvinna väcktes av sin hund mitt i natten mellan torsdagen och fredagen?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Sett till Google Maps så ligger det vid en sjö samt en trafikerad rastplats modell större, Laxbutiken verkar ha en restaurang enl yttre fasad på huset.....

Sett till sjön är det gräs ned till vattnet så rött bra plats att gömma en kropp!
Ok ,tack för bra förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in