2019-11-20, 14:19
Medlem
Sveppss avatar
Är det någon som fått reda på om pojkvännen har körkort och tillgång till bil?
Citera
2019-11-20, 14:19
Medlem
Nån kurd här på facebook? Det diskuteras tydligen livligt nånstans på kurdiska om mordet intressant att höra vad dom säger
Citera
2019-11-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Aa de e möjligt, de får vi aldrig veta. Men de löste sig iaf, får vi hoppas att detta också gör

Hon kommer nog fram senare idag tippar jag.
Citera
2019-11-20, 14:21
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Jag kan tycka det är så konstigt att man inte kollat på Stadsfjället.
Killen är uppväxt på Dalaberg. Precis bakom Dalaberg ligger stadsfjället.

Ljungskile känns så fel.

Detta tjatade jag om igår. Jag hoppas och antar att de har anledning att leta i Ljungskile, men det känns långsökt.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
NEJ.

Nej men därför ska MGM ha försvarare närvarande vid förhör. Annars kan man faktiskt inte lita på att polisen är sanningsenlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Han delade ett inlägg på FB där de eftersökte Wilma.

Jag kunde se det,men jag blev nyfiken på vad i hans delande som var kusligt (förutom det kusliga i att han isf delar efterlysning av en tjej han själv ev har bragt om livet) kändes som ngn mer info borde framgå i hela artikeln
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Hon kommer nog fram senare idag tippar jag.

Får hoppas de, blir svårare ju mer dagarna går, jag tror ju att hon legat ute sen i torsdags så sånt får man ju ha med i beräkningen
Citera
2019-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oXaB/nu-inleds-nya-sokningar-efter-wilma-andersson

– Det är svårt att säga, vi håller på och värderar det. Vi hittade en del saker där som vi håller på och värderar, säger Sten-Rune Timmersjö.
Bland fynden fanns ett par brända skor. Det är dock fortfarande högst oklart om skorna har något med det misstänkta mordet att göra.
– Jag har svårt att se att det ens är ett par skor. Det går inte att värdera om det tillhör Wilma eller inte för det är bara två sönderbrända gummiklumpar.

Man hittade även ett par brända läsglasögon. Så nej, inte nån trådsanning.

Okej, men samma dag som efterlysningen kom ut så skrev ju styvmamman att polisen hittat hennes skor. Kan det vara så att vi talar om två olika par skor? Hur skulle styvmamman annars ha vetat att det var Wilmas skor??? Eller var det kanske en "slip of the thung" som borde säga oss mer om styvmamman? OM polisen sagt till henne/familjen att de hittat några gummiklumpar som är helt oigenkännliga men som förmodligen kunde vara ett par skor - hur visst hon då att det var Wilmas skor?
Citera
2019-11-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
NEJ.
Hmm, visst får väl polisen vilseleda vid förhör? Eller är det bara i USA det ljugs friskt för att få en misstänkt gärningsman att erkänna?
Citera
2019-11-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar:

Under natten mellan torsdagen och fredagen vaknade kvinnan av att hennes hund började skälla och bete sig konstigt.
Hon tyckte sig också se ett strålkastarljus slå in genom hennes fönster.
Iakttagelsen gjordes vid den sjö där polisen nu intensifierat sökandet efter försvunna Wilma Andersson.
Anser du att det är ett genombrott eller? Tyvärr verkar det som polisen famlar i mörkret för tillfället. Minsta lilla knyst så åker polisen dit och söker stor artat med alla resurser de har tillgång till. Om man får döma vad som kommer ut i media och inte massa svammel i tråden.

Tror inte det är MGM.
Citera
2019-11-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det här med Ljunskile, att det kom upp...... jag läste i går på någon sida..... hittar det inte idag, någon som skrev ungefär så här "....är hon fortfarande försvunnen? Jag har inte velat kontakta förut men vi såg en tjej som såg ut som Wilma som promenerade nedför ????? i Ljungskile i ????dags (fredags kan det ha stått). Kan det ha varit hon?" Personen blev uppmanad att meddela polisen.

Detta var alltså innan polisen bestämde sig för att leta i Ljungskile. Är det någon annan som sett detta? Kan ju vara detta vittnesmål som fått polisen att ändra sökområde.

Jag har läst det också! Det var en äldre dam på profilbilden, ljushårig, minns ej namnet på henne. Det var på någon Uddevalla sida på Facebook där en tjej hade hittat en väska, där hade hon kommenterat under.
Citera
2019-11-20, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Då har man nog hittat kroppen?

Nåt har man hittat i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto