2019-11-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Får hoppas de, blir svårare ju mer dagarna går, jag tror ju att hon legat ute sen i torsdags så sånt får man ju ha med i beräkningen

Det är i detta skedet det är som lättast att hitta en kropp då den är nerbruten och släpper ut allt möjligt i form av lukt men inte så pass att doftspår börjat avta.
Citera
Medlem
Etrades avatar
https://www.google.se/maps/place/Laxbutiken+Ljungskile/@58.2298192,11.9097661,3a,75y,185.63h,76.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3DkNshWC49mb3--qIrD4gA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x46451261bc8 7d089:0x5bb4846 3b491624b!8m2!3d58.2296539!4d11.9091816

Google Maps
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Hur går det med avspärrningen vid Laxbutiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag kunde se det,men jag blev nyfiken på vad i hans delande som var kusligt (förutom det kusliga i att han isf delar efterlysning av en tjej han själv ev har bragt om livet) kändes som ngn mer info borde framgå i hela artikeln
Aftonhoran som vill ha prenumeranter bara. Klassisk clickbait.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Okej, men samma dag som efterlysningen kom ut så skrev ju styvmamman att polisen hittat hennes skor. Kan det vara så att vi talar om två olika par skor? Hur skulle styvmamman annars ha vetat att det var Wilmas skor??? Eller var det kanske en "slip of the thung" som borde säga oss mer om styvmamman? OM polisen sagt till henne/familjen att de hittat några gummiklumpar som är helt oigenkännliga men som förmodligen kunde vara ett par skor - hur visst hon då att det var Wilmas skor?
Hon vet inte om det är Wilmas skor, eller så har hon fått uppgifter som man inte vill släppa till media. Det är med all säkerhet samma skor. Hon kanske bara försöker göra sig intressant? Hon verkar inte riktigt som hon ska i knoppen måste jag säga efter allt jag läst på Facebook och här om henne.
Citera
2019-11-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I teorin kan han ha kört henne till Sthlm och dumpat henne i Klara sjö, Mälaren, Värtahamnen eller var som helst. Det handlar om att leta på rätt ställe. Han lyckades ju inte ens elda ordentligt.

Skulle bli förvånad om hon är dumpad längre än 3-4mil från platsen hon mördats på..
Citera
2019-11-20, 14:25
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Hmm, visst får väl polisen vilseleda vid förhör? Eller är det bara i USA det ljugs friskt för att få en misstänkt gärningsman att erkänna?
Se förhören med Chris Watts som dödade sine två döttrar og sin Fru. Där vilseleder förhörarna honom
Citera
2019-11-20, 14:26
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Okej? Men det går att forsla kropp UTAN tunna också. Eller resväska med kroppsdelar i. Eller vad menar du?
Tror inte man skall krångla till med cement och tunnor. Knöligt att arrangera.

En här i tråden föreslog att hon var bränd och lagd i en cementtunna.
Någon annan ifrågasatte hur denna cementtunna skulle forslats ut i vattnet.
Samma person svarar då "via lånad kanot"
Detta berättade jag för en tredje person, som undrade hur person nummer ett tänkte med cementtunnan.
Citera
2019-11-20, 14:27
Avstängd
Citat:
Hmm, visst får väl polisen vilseleda vid förhör? Eller är det bara i USA det ljugs friskt för att få en misstänkt gärningsman att erkänna?

"Det raka och enkla svaret på frågan är NEJ!

I rättegångsbalken – vilket är den lag som på ett övergripande plan reglerar hur polisförhör med en misstänkt person ska gå till – anges uttryckligen att polisen inte får använda medvetet oriktiga uppgifter (vilket att ljuga kan sägas innebära) i syfte att exempelvis få en misstänkt person att erkänna ett brott eller liknande."
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleappleappletv
Polis började nyss spärra av inne vid Laxbutiken utanför Ljungskile. Ligger precis vid havet
Kan du berätta vad Laxbutiken är, ett område eller en affär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Det är i detta skedet det är som lättast att hitta en kropp då den är nerbruten och släpper ut allt möjligt i form av lukt men inte så pass att doftspår börjat avta.

Jojo. Men sen vet man ju inte hur den ser ut och vilka djur som varit på den. Måste ju binda MGM till brottet, så varje timme e avgörande
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hon vet inte om det är Wilmas skor, eller så har hon fått uppgifter som man inte vill släppa till media. Det är med all säkerhet samma skor. Hon kanske bara försöker göra sig intressant? Hon verkar inte riktigt som hon ska i knoppen måste jag säga efter allt jag läst på Facebook och här om henne.

Styvmamman verkar tyvärr inte inse att det kan förstöra i utredningen att läcka som hon gör.
Eller så är det exakt det som är meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in