2019-11-20, 13:55
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Skulle MGM ha tillgång till båt på aktuell plats ? Tvivlar
cementtunna väger säkert ett ton, prova hantera det i en roddbåt.

Även med sänke/sten så kräver det båt. Du kan inte simma ut på djupt vatten med en kropp
för att sedan fästa vikter.

Han föreslog via kanot i ett annat inlägg.
Citera
2019-11-20, 13:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, det är ju faktiskt sant.
500 pers + Lik-hundar + Andra hundar och ingen hittar henne.
Fan, det kanske är en smart liten rackare som sitter anhållen.

När de sökte efter Marina så missades ett paket i skogen, den hittades av någon som skulle uträtta lite naturbehov.
De som söker får områden av polis att söka och släcka. Visserligen för att leta efter BO men även att kunna utesluta områden. De söks igenom systematiskt men även där kan terräng eller annat göra att man missar saker. I en klippskreva tex, om man skulle kasta ner en kropp där, ska ju någon klättra ner eller se något. Där kommer ju hundarna till bra användning...vet dock inte hur många hundar de har tillgång till och även de måste ju få vila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tänk nu på att detta är en styvmor - inte hennes eget barn. Hon har inte dom känslorna för flickan som en biologisk mamma har. HON verkar åtminstone inte ha det. Märklig människa.

Ja något märkligt är det nog med henne om det inte är så att det är den stora kärleken som fått henne att bosätta sig där de bor. Man pluggar inte på MIT för att sedan driva hästskola. Sedan undrar jag vem f-n är den där @rban @ohansson som hennes bolag och makens bolag har som c/o adress fast på samma plats där de bor. Den personen är dock inte mantalsskriven på adressen utan verkar vara mer som en postadress bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Han föreslog via kanot i ett annat inlägg.
Finns säkert massor av små båtar liggande vid sjöar. Så det är ju ganska logiskt. Och kvinnan såg ljus vid sjön samt hennes hund var orolig och gav skall natten tors-fred. In med likhund som klarar vattensök! (Ja ja, jag är tjatig).
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Tycker inte du som jag då att det antyder att hon lämnat pojkvännen i livet och istället åkt/liftat till Ljungskile. Frågan är vad hon hade för anknytning till Ljungskile. Kan hon möjligen ha varit deprimerad efter "tjafset" med pojkvännen och velat ta sig till en plats där hon känslomässigt antingen kände sig trygg eller där hon själv ville avsluta sitt liv.

Och lämnat kläder och ägodelar här och var som hon försökt elda upp? Tycker du inte det verkar otroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror också att han haft hjälp. Kanske har han fortfarande hjälp & försöker förvilla polisen medan släktingar försöker frakta bort kroppen & undanröja bevis.

Om det är den MGM så kan de ju ha en helt annan moralisk syn på dessa saker, en skamkultur istället för en skuldkultur. Då blir det viktigare att dölja vad man gjort istället för att känna skuld. Så ja då kan säkert familjen hjälpa honom.
Citera
2019-11-20, 13:58
Medlem
SwedishHouses avatar
Vidrigt att ta någon annans liv. Vi borde allvarligt talat innföra dödsstraff, ingen har rätt till att avsluta någon annas liv bara för att man vil. Tar man ett liv borde man inte få leva längre. Tvivlar på att kroppen är styckad, eller nergrävd, lilkhubdarna känner av doften direkt. Fem dygn i försprång har MGM också.
Citera
2019-11-20, 13:58
Medlem
Den här grabben verka rinte direkt vara en iskall mördare sett till den info som kommit ut. Mest troliga scenariot är att det var impulsivt under ett bråk. Tror inte att han skulle ha styckat kroppen eller liknande förmodligen haft hjälp av farsan eller nån att gömma kroppen. Hursomhelst tror jag polisen knäcker honom snart. Ge honom 2, 3 nätter till i häktet så bryter han ihop
Citera
2019-11-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
mord säger polisen mord din dumma jävel

Jo det säger de, men ingen kan ju veta så länge man inte hittat en kropp. Än mindre kan man veta om det är pojkvännen som i så fall skulle vara skyldig. Sedan är det ju det här vittnet då som säger sig ha sett Wilma efter det att hon lämnat Uddevalla och då i Ljungskile.
Citera
2019-11-20, 14:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns jävligt fel att inte polisen har dykare på plats..DRÖNARE? HALLÅ?

Hon ligger antagligen inte på ytan. Seriöst, varför sätter man inte in dykare, såg ju nu på live att reportern stod själv typ vid sjön..ARRRGH
En person som drunknar skjunker pga att vatten fylls i magen och lungorna. Men frågan är hur en död kropp reagerar, den vattenfylls inte på samma sätt. Så därför kan drönare vara bra och på grunt vatten kan man se en kropp med. Så jag tror inte du ska underskatta användandet.
Citera
2019-11-20, 14:01
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vi pratar om en ung kille. Tror inte han har nerverna under kontroll i första skedet.
Full metall panik 100 %

Jag tror det unga paret bråkat och han har strypt henne. Hemma i bostad eller i bil.
Tror inte dom hittar något blodspår.

Han får panik och börjar handla irrationellt. Göra sig av med kroppen, elda tillhörigheter mm

Sedan bekänner han för sin pappa vad som skett och pappan tar över kommandot då sonen
inte kan tänka klart. Dom kommer överens om en historia, ev flyttar kroppen om det inte redan skett
och städar bort eventuella spår som kan finnas.

Där står vi nu.

Det jag inte förstår eller undrar hur far och son resonerat;
Flykt !
Dom måste ha vetat att han kommer att häktas, ev under låååång tid. Tror pappan att han kommer
klara pressen ? Jag tvivlar.
Dom verkar ju haft gott om tid på sig innan polisen kom. Hade kunnat ta bilen till Danmark/tyskland
och sedan vidare till lämpligt land ( om kurder så förmodligen Irak/Iran/Turkiet )
och där sitta av preskriptionstiden. Då hade han garanterat klarat sig. Nu ? Nej jag tror han
får ett bryt efter ett tag.

Bra analys. Jag tror det kommer visa sig att du får rätt i en del av dessa antaganden iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Den här grabben verka rinte direkt vara en iskall mördare sett till den info som kommit ut. Mest troliga scenariot är att det var impulsivt under ett bråk. Tror inte att han skulle ha styckat kroppen eller liknande förmodligen haft hjälp av farsan eller nån att gömma kroppen. Hursomhelst tror jag polisen knäcker honom snart. Ge honom 2, 3 nätter till i häktet så bryter han ihop
Billy nekade ju ända in i kaklet långt efter han fått domen. Och enligt hans advokat sov Billy ovanligt gott på nätterna i häktet. Nu hade han kontroll var Tova var. Vår mördare i den här tråden kanske är en likadan snubbe? Spelar ingen roll hur mycket bevis de har, han kanske kommer neka tills han blir blå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Repris endast!

Det är blandat med även inslag från direkt från sökplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in