2019-11-15, 12:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad är problemet mer specifikt?

Jag skulle gissa på att problemet är detsamma som för alla andra som gnäller i denna tråd.

De får inte ohejdat tramsa, gå offtopic samt sprida konspirationsteorier, jag vet genuint vad som har hänt med USA underforumet har blivit katastrofalt dåligt i form av att folk inte ens klarar av att framställa sig som sansade i sitt pajkastande utan det har helt och hållet gått över till ett babianbetende där folk som försvarar Trump helhjärtat snarare kastar bajs än tårtor på sina meningsmotståndare.
Citera
2019-11-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle gissa på att problemet är detsamma som för alla andra som gnäller i denna tråd.

De får inte ohejdat tramsa, gå offtopic samt sprida konspirationsteorier, jag vet genuint vad som har hänt med USA underforumet har blivit katastrofalt dåligt i form av att folk inte ens klarar av att framställa sig som sansade i sitt pajkastande utan det har helt och hållet gått över till ett babianbetende där folk som försvarar Trump helhjärtat snarare kastar bajs än tårtor på sina meningsmotståndare.

Svårt att veta vad de som försvarar Trump sysslar med. Man får lätt för sig att det är ren och skär stupiditet som gör att de försvarar Trump - och inte kan förstå regler eller hålla sig till dem i den mån de förstår något.

Japhy är ovan menar att de som är avstängda tvingas skriva med nya konton. Vilket man funderar över varför han skriver så? För att fler konton i USA politik ska kunna avslöjas att skriva med andra konton under avstängningar.

Jag kan inte se några fel på modereringen i forumet.
Citera
2019-11-18, 12:43
Medlem
Det bör vara moderering på alla lögner som skrivs om Trump tycker jag och flera med mig. Ser det varje dag men inget görs, hur mycket det än rapporteras. Ända som händer är att de som säger emot får varningar utan anledning.
Citera
2019-11-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalis
Det bör vara moderering på alla lögner som skrivs om Trump tycker jag och flera med mig. Ser det varje dag men inget görs, hur mycket det än rapporteras. Ända som händer är att de som säger emot får varningar utan anledning.

Du känner inte att det är ganska svår uppgift för moderatorerna att ta reda på något sådant? Det låter lite rubbade krav.

Om man rapporterar för att man tycker någon har fel åsikt, ja då har man ju inte förstått. Och Trumpeterna gör ju gärna inte det.
Citera
2019-11-18, 16:04
Medlem
Citat:
Jag har bevis på flera som råkat ut för det så du kan börja se dig om innan du skriver lilla lögnare där.

Alla vet att Du med ca 5 till skriver samma smörja och lögner varje dag om just President Donald Trump.

Så fort någon annan skriver mot er då haglar det anmälningar och påhopp. Men men din tid kommer snart så jag är lugn.

Du förstår tydligen inte alls vad som hör till ämnena. Och därför skriver du inlägg som är OT. Tycker du borde läsa på det och fundera en stund så slipper du att få varningar och i andra änden stängas av.

Så komplicerat är det inte. Och om du sitter och förväntar dig att moderatorerna skulle modda enligt dina åsikter vad som är sant eller inte, vet jag inte riktigt vad jag ska säga till dig.
Citera
2019-11-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Du förstår tydligen inte alls vad som hör till ämnena. Och därför skriver du inlägg som är OT. Tycker du borde läsa på det och fundera en stund så slipper du att få varningar och i andra änden stängas av.

Så komplicerat är det inte. Och om du sitter och förväntar dig att moderatorerna skulle modda enligt dina åsikter vad som är sant eller inte, vet jag inte riktigt vad jag ska säga till dig.

Som vanligt så pratar du bort dig och slingrar...Du vet mycket väl vad jag menar
Citera
2019-11-18, 17:02
Medlem
Citat:
Som vanligt så pratar du bort dig och slingrar...Du vet mycket väl vad jag menar

Jo, jag vet vad du menar och vet också att du är helt fel ute. På riktigt, du borde läsa reglerna och försöka förstå dem. Innan du har gjort det kommer du att fortsätta göra fel. Vet inte varför det ens är svårt för dig att förstå detta råd ens? Vad är problemet liksom?
Citera
2019-11-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Jo, jag vet vad du menar och vet också att du är helt fel ute. På riktigt, du borde läsa reglerna och försöka förstå dem. Innan du har gjort det kommer du att fortsätta göra fel. Vet inte varför det ens är svårt för dig att förstå detta råd ens? Vad är problemet liksom?

Liksom vad är det för problem att förstå att du ljuger och hittar på liksom. Det är liksom inte mitt fel att du liksom är här för att ljuga och liksom försöka skapa bråk som liksom vi andra är trötta på liksom. Kan du nån gång söka riktig hjälp liksom. Liksom varje dag du och dina hatare skriver samma sak liksom men ingen mod reagerar. Det är liksom sjukt tycker jag och många med mig.
Citera
2019-11-21, 14:34
Medlem
Iradeorums avatar
PU har varit en travesti under flera år. Man måste ha enorma skygglappar för att inte se hur partiskt modererat forumet är. Jag hävdar att det i princip är omöjligt att debattera där ifall man är pro-Trump och/eller pro-Putin utan att bli varnad och avstängd. Samtidigt som det ena Trumphatande spam-och sabotagetrollet efter det andra får härja fritt med psyksjukt malande. Därför skriver jag själv numer nästan aldrig i det forumet.
Citera
2019-11-21, 23:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
PU har varit en travesti under flera år. Man måste ha enorma skygglappar för att inte se hur partiskt modererat forumet är. Jag hävdar att det i princip är omöjligt att debattera där ifall man är pro-Trump och/eller pro-Putin utan att bli varnad och avstängd. Samtidigt som det ena Trumphatande spam-och sabotagetrollet efter det andra får härja fritt med psyksjukt malande. Därför skriver jag själv numer nästan aldrig i det forumet.

Har du prövat och se om inläggen som har lett till avstängningen har brutit mot någon av de regler som finns här på Flashback?

För om det är något som är en återkommande faktor kring de som kontinuerligt blir avstängda är att de antingen är troll eller genuint inte kan reglerna.

Det finns tillfällen där jag har fått varningar där jag inte ar ansett att jag förtjänar det eller där inlägg har tagits bort som jag anser är on topic.

Men jag accepterar och respekterar moderatorernas beslut, I slutändan så är det bara att försöka bättre sig.

Sedan så är det en annan återkommande faktor som jag ser och det är att de som säger sig vara pro-X även är extremt dåliga på att rapportera eller som åtminstone erkänner att de inte rapporterar inlägg som är rena regelbrott.
Citera
2019-11-22, 08:28
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du prövat och se om inläggen som har lett till avstängningen har brutit mot någon av de regler som finns här på Flashback?

För om det är något som är en återkommande faktor kring de som kontinuerligt blir avstängda är att de antingen är troll eller genuint inte kan reglerna.

Det finns tillfällen där jag har fått varningar där jag inte ar ansett att jag förtjänar det eller där inlägg har tagits bort som jag anser är on topic.

Men jag accepterar och respekterar moderatorernas beslut, I slutändan så är det bara att försöka bättre sig.

Sedan så är det en annan återkommande faktor som jag ser och det är att de som säger sig vara pro-X även är extremt dåliga på att rapportera eller som åtminstone erkänner att de inte rapporterar inlägg som är rena regelbrott.

Ja, du är ju en av anti-Trump filurerna. Hur många gånger har du blivit avstängd? I bet never. Och vi kan ju titta på vilka användare i denna tråd som just nu är avstängda. Alla med öppna ögon vet att jag har rätt. PU är ett av flashbacks värsta skitforum. Fullständigt förstört av skamlöst partiska Trump-och Putinhatande moderatorer. Dock inget nytt utan så här har det sett ut länge. Jag kan ju jämföra med behandlingen som vänsterdebattörer får i det nationella och konservativa forumet. Skillnaden är milsvid.
Citera
2019-11-22, 11:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, du är ju en av anti-Trump filurerna. Hur många gånger har du blivit avstängd? I bet never. Och vi kan ju titta på vilka användare i denna tråd som just nu är avstängda. Alla med öppna ögon vet att jag har rätt. PU är ett av flashbacks värsta skitforum. Fullständigt förstört av skamlöst partiska Trump-och Putinhatande moderatorer. Dock inget nytt utan så här har det sett ut länge. Jag kan ju jämföra med behandlingen som vänsterdebattörer får i det nationella och konservativa forumet. Skillnaden är milsvid.

Jag har inte blivit avstängd men det är för att jag aktivt försöker att inte bryta mot forumets regler.

Jag har dragit på mig en del varningar genom åren och har varit nära att bli avstängd vid ett tillfälle, men som jag precis sa så försöker jag aktivt att inte bryta mot forumets regler.

Tittar du på vilka som är avstängda och varför de är det så kommer du nog väldigt snabbt att upptäcka att minst 1 av dem är avstängd pga brott mot regel 1.06, jag misstänker att även du anser att den regeln inte bör brytas mot eller har jag fel där?

Jag har för övrigt själv tagit upp ett klagomål kring modereringen i utrikespolitik forumet och det är att den är för slapphänt, jag hade själv helst velat se den bli mycket hårdare, jag kommenterar själv mycket mindre just för att jag anser att det är för mycket trams och för många regelbrott överlag som får försigå fritt vilket aktivt skadar hälsosamma diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in