2019-11-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hej på dig moralentreprenör!
Läs uppsatserna som handlar om sexköparna på flashback det finns nämligen inte bara en uppsats där användare och vad de sagt finns med och diskuteras.
Användare ..menar att sexköpare är mer maskulina och mer attraktiva än andra män, så attraktiva att kvinnor på krogen blir nervösa i deras närhet och därför går det inte att träffa kvinnor
Citera
2019-11-17, 22:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vilket "större perspektiv" är det du pratar om?

Amen du förstår väl att alla inte kan vara lika reko som du som är så noga med att flickan fyllt 18 år. Kanske finns massor av män av sämre sort som rör sig i gränslandet och dessa anmäler knappast andra likasinnade.
Citera
2019-11-17, 22:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Läs uppsatserna som handlar om sexköparna på flashback det finns nämligen inte bara en uppsats där användare och vad de sagt finns med och diskuteras.
Användare ..menar att sexköpare är mer maskulina och mer attraktiva än andra män, så attraktiva att kvinnor på krogen blir nervösa i deras närhet och därför går det inte att träffa kvinnor

Jag var själv med i en undersökning angående sexköpare som gjordes av en nederländsk forskarkvinna här i forumet. Snygg var hon också och verkade ha vettiga åsikter. Har tyvärr glömt vad hon heter.
Citera
2019-11-17, 22:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Amen du förstår väl att alla inte kan vara lika reko som du som är så noga med att flickan fyllt 18 år. Kanske finns massor av män av sämre sort som rör sig i gränslandet och dessa anmäler knappast andra likasinnade.

Bordeller kontrollerar ALLTID id på de som arbetar där. Om hon har förfalskat uppgifter så är det hon som begått ett brott.

Om du oroar dig för minderåriga inom sexhandeln så borde du verkligen vara anhängare av avkriminalisering av bordeller.
Citera
2019-11-17, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vilket betyder att du inte har några som helst trovärdiga källor att presentera. Det stärker ju inte ditt moralistiska case precis.

Nej det är inte vad det betyder, det är din tolkning.
Säg mig, varför skulle jag lägga tid på att leverera någonting till dig överhuvudtaget? Det finns noll och ingen poäng. Spelar ingen roll om jag skulle hämtat färsk statistik direkt från den tyska polismyndigheten, då skulle siffrorna varit manipulerade i din verklighet.
Det är oerhört svårt att föra samtal när den man talar med befinner sig i en alternativ verklighet.
Citera
2019-11-17, 23:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Säg mig, varför skulle jag lägga tid på att leverera någonting till dig överhuvudtaget? Det finns noll och ingen poäng. Spelar ingen roll om jag skulle hämtat färsk statistik direkt från den tyska polismyndigheten, då skulle siffrorna varit manipulerade i din verklighet.
Det är oerhört svårt att föra samtal när den man talar med befinner sig i en alternativ verklighet.

I tråden debatterar vi sexhandel. Vad gör du i tråden om du inte kan diskutera? Det är så förstår du att den som påstår något förväntas styrka sina påståenden. Men det blev svårt för dig märker jag. Därför upprepar jag frågan och förtydligar den: var är dina källor på att det är vanligt förekommande med minderåriga på legala bordelller i västvärlden?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-17 kl. 23:33.
Citera
2019-11-17, 23:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Citat:
I tråden debatterar vi sexhandel. Vad gör du i tråden om du inte kan diskutera? Det är så förstår du att den som påstår något förväntas styrka sina påståenden. Men det blev svårt för dig märker jag. Därför upprepar jag frågan och förtydligar den: var är dina källor på att det är vanligt förekommande med minderåriga på legala bordelller i västvärlden?

Vi tar det en gång till. Se inlägget ovan.
Citera
2019-11-18, 01:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag och damen i fråga har diskuterat saken mer seriöst i en tråd jag länkat till dig. Men det var tydligen för jobbigt för dig att ens läsa trådstarten.
Det som finns att säga är sagt för länge sedan. Du, likt andra vänsterstollar tar gärna rygg på en som Disciplina som precis likt du säger faktiskt har viss substans i vad hon skriver.
Tyvärr har jag för länge sedan tröttnat på att kasta siffror fram och tillbaka, undersökningar hit och dit. Hon kan underkänna mina underlag precis lika lätt som jag kan göra med hennes.
Det spelar liksom ingen roll, hon är oemottaglig för mina argument. I mångt och mycket har tiden gett mig rätt, samhällsutvecklingen har gått precis som jag förutsåg för många år sedan. Rån, bomber, mord, organiserad människohandel etc.

Vi har diskuterat det mesta, invandring, brottslighet, föräldraförsäkring, löneskillnader etc. Hon är en nyttig idiot som alltid kommer stå på statsfeminismens sida.
Men hon är inte fullt lika korkad som random feminist som sitter här och dividerar med uppenbara troll. Enda anledningen till att jag öht skriver är för nöjet att se er gå igång på fullständiga absurditeter.

Jag har haft en del meningsutbyten med dig också, och jag har varken bu eller bä att säga om dessa förutom att du verkar vara ideologiskt färgad. Så ta nu inte detta som något konfrontativt, jag skriver vad jag skriver och skiter fullständigt i vad du har för åsikter om det.

För det är klart, Sveriges samlade IQ-reserv i form av feminister vet såklart bättre än alla de största människorättsorganisationerna.

Den här överlägsna/förminskande tonen du så ofta använder dig av, vad är poängen med den?
Har du funderat på det någon gång?

Helt ärligt skiter jag ganska stort i vad du skriver också, varför ska jag lägga ner tid på någon som redan dömt ut mig och som egentligen inte ids delta i debatten längre, som benämner mig "er". Jag kan inte ta en självutnämnd machoman/alfahanne på allvar, som känner behov av att skriva på folks näsor hur macho han är, har aldrig kunnat. Ett sentimentalt raljerande som jag alltid har haft svårt för, mitt krampaktiga leende som uppstår när jag stöter på "typen" stelnar fan fast i ansiktet på mig. Men ändå, ett visst underhållningsvärde.

Sen om jag sitter här och roar mig med att "debattera" med nättrollen från och till..... So what, ibland behöver jag också pysa ut lite galla på någon och vem passar bäst då om inte ett nättroll.
Citera
2019-11-18, 01:45
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sen om jag sitter här och roar mig med att "debattera" med nättrollen från och till..... So what, ibland behöver jag också pysa ut lite galla på någon och vem passar bäst då om inte ett nättroll.

Men du kunde ta lite hänsyn till att personer som du tror är "nättroll" kan ha problem med förändrad verklighetsuppfattning, vara sköra psykiskt eller se saker andra inte ser.

Då kanske det är onödigt att vara så brutal, vulgär och respektlös man kan. Framför allt när personen själv inte är det.

Och nej, snälla, håll vad du lovade och svara inte på detta, jag orkar inte med dina aggressiva påhopp.

(har du något yrke där man gapar och skriker åt folk i jobbet dagarna i ända, väktare eller något? Verkar så faktiskt)
Citera
2019-11-18, 08:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
1. De flesta män alla fall 90% vill ha en relation med en kvinna , det är inte för att de är tvingade utan för att de vill det.

1) De vill inte det egentligen det är en social konstruktion.

2) Till exempel får de flesta män inte höra att det är okay att leva ensam och köpa sex av horor istället. Om de fick höra det skulle färre män "bilda familj" aka betacucka för femoider.

Citat:
2. Om män tycker de blir gynnade av att ha familj så är de gynnade. Det kan tyckas rent objektivt att man skulle kunna leva bekvämt utan familj och det skulle vara skönt. Men de som är ensamma saknar en familj. Män blir inte olyckliga genom att ha familj att vara med. De blir lyckliga av att ha en bra relation med en kvinna.

1) Objektivt är det en mycket dålig deal för män.

2) "Relation" = göra allt som kvinnan vill. Just lol.

3) Det finns störda män som gillar sånt men normala män tycker att relation är hemskt. Speciellt om femoiden är över 30.

Citat:
3. Vad då hemskt , om kvinnan är någorlunda snäll är det inget hemskt liv. Män och kvinnor kan vara lite annorlunda , män är mer en provider till kvinnor och trivs med det , bara för 60 år sedan var många kvinnor hemmafruar och de flesta män klaga inte över att försörja sin familj. Nu behöver det inte vara så och kvinnor kan också vara provider och blir det också mer och mer. Fast vad jag märkt bland svarta kvinnor i USA som till 80% är huvudsakliga försörjaren i familjen är att de längtar efter män som kan bidra.

1) Kvinnan är fet, ful, och frigid. Vem vill ha sånt i sitt liv?

2) Även om hon skulle vara snäll är det fortfarande hemskt att leva med nån som är ful.

3) Kvinnor är starka och självständiga och vill försörja sig själva. Respektera det.

4) Att kvinnan är provider för mannen är det minsta som män kan kräva. Hon skulle försörja sig själv utan mannen så det gör 0 skillnad om hon försörjer honom också.
Citera
2019-11-18, 08:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och?

Att en man gillar kvinnor som har en liten och smal kropp betyder inte att han gillar barn. Det är bara shaming från tjockisar.
Citera
2019-11-18, 08:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att du är oförmögen att se det större perspektivet i frågan och att det inte handlar om att du hamnar i säng med en 18-åring är onekligen ett enormt stort problem i våra samtal här.

1) Det större perspektivet i att samtyckande vuxna har sex med varandra?

2) Det är klart att det är ett problem för tjocka tanter att de inte kan sälja fittan till samma pris som smala 18 åringar. Men det är inget som samhället ska stödja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in