Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Angående mitt inlägg du länkat så måste jag ställa den här frågan, begriper du ens själv vad du svamlar om? Om du läser ett varv till så inser du säkert att jag inte är inkonsekvent öht.
Här har du min poäng i klarext efterosm du inter verkar kunna snappa upp den:
- I diskussionen kring människohandel i den här tråden har du anklagat mig för att cherrypicka eftersom jag tittar på antalet anmälda brott istället för antalet fällande domar 2018 (bokstavligt talat det enda år någon siffra talar för din uppfattning).
- I inlägget jag länkar till talar du om en situation där antalet anmälningar ökat i förhållande till antalet fällande domar (som hade sjunkit markant över tid). I detta inlägg tycker du att vi ska skita i fällande domar och utgå ifrån antalet anmälningar.
- Helst ska vi enligt dig också anta att anmälningsbenägenheten sjunker och att brottsligheten är högre än vad både antalet anmälningar och antalet fällande domar antyder.
Poängen är alltså att du byter måttstock beroende på vad som är bekvämt för dig för tillfället. När det som ska ledas i bevis är att tiggeri är värre än prostitution ska vi titta på fällande domar. När det ska predikas domedagsprofetior ska vi inte göra det. När du ska argumentera ser vi alltså att du byter fot beroende på vad du önskar leda i bevis. Du tillämpar inga konsekventa mått eller metoder när brottslighetens storlek ska skattas, utan du söker aktivt efter de siffror som bevisar din tes och om det inte finns några så vill du spekulera i faktorer som gör att dessa undersökningar inte lyckas hitta din på förhand bestämda "sanning". Sedan anklagar du mig för cherrypicking? Löjligt.
Citat:
Du gör bort dig gång på gång, lägg ner nu. Det är för alla uppenbart att du vill att verkligheten skall se ut som i dina visioner, men det gör den tyvärr inte. Och ja, jag har kallat dig ond men det är för att du låter ideologin gå före pragmatism.
Du vet egentligen bättre än så, min vän, men jag inser att jag talar för döva öron. Jag kunde lika gärna föra ett resonemang om Guds existens med ett Jehovas vittne.
Varför är det så att, som det verkar, en majoritet av människorna måste ha en religion eller ideologi att hålla sig fast vid för att finna en mening i tillvaron?
Det är pinsamt låg nivå på era försök till comebacks. Jag har precis visat i klara exempel hur det är du, inte jag, som så uppenbart gör dig skyldig till att selektera siffror och omtolka dem för att de ska passa in i din världsbild. Men skriv du en till harang om hur alla som inte tycker som dig är hjärntvättade ideologer, hur vi följer en religion som bara en mästerlig skeptiker som du kan genomskåda. Om det inte biter den här gången så finns det ju inga andra medel att tillgå.
Citat:
Som du då cherrypickat. Och då faller ju liksom hela argumentationen.
Alltså, ni kan ju skriva att jag cherrypickar och att all forskning som säger att laglig prostitution inte fungerar är lågkvalitativ och ideologisk hur många gånger som helst, men om ni inte har någon trovärdig förklaring till
varför det skulle ligga till på det här sättet så har ni inget riktigt argument. Jag kan
förklara varför ditt föreslagna sätt att mäta är dåligt:
- Att skatta brottsligheten genom antalet anmälningar är en vedertagen metod i alla andra sammanhang.
- Antalet fällande domar påverkas i hög utsträckning av polisens arbetsmetoder och särskilda insatser.
- Antalet fällande domar kopplade till tiggeri 2018 är rekordhögt på grund av en specifik insats, dina siffror gäller enbart 2018 specifikt och tidigare år är även antalet domar för människohandel kopplade till sexuella ändamål högre.
- 5-15 fällande domar per år utgör ett extremt klent statistiskt underlag.
Jag tror att jag visar tydligt hur det i själva verket är mer rimligt att hävda att det är ni som cherrypickar siffror. Allt ni gör är att gång på gång bräka ur er "cherrypicking", "elaka ideologer" och "alla som inte tycker som jag har fel" utan att förklara varför och så verkar ni tro att det duger som argument. Det gör det inte, det är bara patetiskt.
Citat:
Något i oss människor verkar göra det omöjligt för oss att låta klockpendeln stanna i mitten. Den slår alltid över till det motsatta hållet.
Jag respekterar, tro det eller ej, dig som motdebattör. Du har faktiskt påverkat mig i några av dina mer eller mindre syrliga inlägg. Men vi befinner oss förmodligen värderingsmässigt på varsin sida av pendelkurvan och är oförmögna att mötas i mitten på den.
Nåväl, sådana som oss behövs också för att påvisa hela kurvans existens.
Jag tycker det är trist att bli utmålad som någon sorts extremist och skulle återigen vilja poängtera att även om jag inte tror på de lösningar som finns idag så borde det gå att utveckla regleringar som faktiskt gör det möjligt att särskilja frivillig från tvingad prostitution. Det är synd att detta verkar vara så ointressant för de flesta och att ni är mer inne på att ta tillvara på mäns rätt att köpa sex oavsett konsekvensera.
Citat:
Nu är det som det är, sexköp är förbjudet i Sverige, sossarna och moderaterna har blivit nazister och miljömupparna torpederar vartenda vettigt försök till ett hållbart samhälle. Men som Bob Dylan skrev
https://m.youtube.com/watch?v=e7qQ6_RV4VQ
Sånt här beteende som vänstern lyckats med fram till för bara något år sedan hoppas jag däremot är på utdöende. Kärringen verkar inte förstått Dylans budskap för hon blev faktiskt näpsad, det hade aldrig hänt 2015.
https://m.youtube.com/watch?v=OqNspfGBtHA
I vanlig ordning pallar jag inte kolla på era kassa Youtube-klipp. Jag skiter i om det är Bob Dylan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det här med att sexköpande män skulle börja anmäla missförhållanden i större utsträckning på en legal marknad som WordWarrior vill göra gällande är bullshit.
Många och åter många sexköpande män är gifta familjefäder. De vill inte förekomma i en brottsutredning. Nu vet jag inte hur det fungerar i Tyskland om man kan vara anonym som vittne, om fuppar är offentlig handling osv, men chansen att familjen där hemma börja ställa frågor osv är stor och för de flesta sexköpare är det inte värt risken, plus att de inte bryr sig tillräckligt om sexsäljarna.
Dessutom har sexköparna ett intresse av att den legala sexmarknaden med enkla sexköp förblir som den är och slipper dras med allvarlig brottslighet som människohandel som kanske resulterar i restriktioner och lagar.
WordWarrior är en sexköpande man och drivs av en högst personlig agenda. Alla som yppar minsta problemformulering kring en fri sexmarknad klassar han som tråkiga frigida förtryckande feministkärringar.
Jo, det är väl så. Dessa herrar är bara intresserade av sin egen rättighet att köpa sex och kommer oavsett vad man radar upp för dem aldrig att reflektera kritiskt över hur de hanterar och reagerar på fakta. Jag har hållit kvar i den här jävla tramsdiskussionen alldeles för länge nu, jag har inte ens kul. Det får räcka.