2019-11-17, 10:16
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tja, de vinner inte 12 turneringar per år längre som de gjorde ibland. Så visst har de dragit ner lite på farten och satsar allt de har på Slams. Men jag tror de får det tufft nästa år, även i GS.

Sen att kalla slutspelet för ett jippo som de inte bryr sig om håller jag nog inte med dig om. Både Nole och dina kära Roger har väl vunnit det 5-6- gånger båda två, så visst bryr de sig. Såna vinnarskallar tankar sällan matcher.

Ok då, jag är beredd att gå halva vägen. Men att det är "fritt fram" fortsättningsvis för det "unga gardet" kändes lite överdrivet. Och att beskriva det som att big 3 "tappat farten" kändes inte heller så träffsäkert med tanke på vilka som står på prispallen rankingmässigt och som vunnit samtliga slams i år.

Men visst, det är lite tecken och förändringar som kan skönjas.

Sedan har jag aldrig sagt att de inte bryr sig om atp-slutspelet. De håller nog den som den 5:e viktigaste turneringen på året. Men det betyder inte att det inte är ett jippobetonat event. Finns ingen motsägelse där s.a.s
Citera
2019-11-17, 10:36
Medlem
Har vi haft fler än trollkarlen F. Santoro och amerikanen Gene Mayer i världseliten som spelat dubbelfattat både backhand och forehand?
Bland damerna var väl Monica Seles den mest kända, om jag minns rätt så spelade hon dubbelfatttat både backhand och forehand
Citera
2019-11-17, 10:37
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Håller med, alltid trevlig att titta till den här tråden och bli uppdaterad med det senaste som händer. Kunniga och trevliga skribenter genomgående i tråden(Inte minst du), så ser det inte ut i alla trådar på fb direkt, hehe

Jag hoppas på Fed och Thiem i semifinalerna. Jag var så förtjust i Tsitsipas precis när han kom fram, men det unga gardet har svårt att fånga mig, lite tråkiga personligheter på något sätt, undantaget Thiem(om han nu kan räknas till de unga), som känns så full av integritet, ödmjukhet och lugn. Tror fan Thiem kommer ta hem RO nästa år, det känns liksom dags för det.

Men först hoppas vi på en final mellan Thiem och den gode DG

Apropå Nadal, världsettan, surt att hamna på en 3:e-plats efter 2/3 vunna matcher. Men betänk att han har möjlighet att tangera Feds GS-record om bara någon månad i AO. Och skulle han inte lyckas där så har han naturligtvis möjligheten att tangera rekordet på gruset vid Boulogneskogen.

Och med Djokern som vill Komma ifatt(och förbi), med Medvedev som aspirerar på att bli den nya fixstjärnan, så har vi nog mycket tennisgodis att se fram emot under 20-talet också.

Verkligen duktiga typ "Björn Hellberg släng dig i väggen" frågar du nåt här så är de alltid nån som kan de liksom, fantastiskt A 2020 blir spännande, har som några andra skrev på känn att de kan komma andra GS vinnare då, mest troligt kanske är att det sker i antingen AO eller US Open kanske Franska, men tror Nadal har ev en till där, Wimbledon blir nog svårast, både serben och Fed höjer sina nivåer otroligt just då, Fed sa nyligen i en intervju att en vinst till där betyder mer än ett OS guld i singel. Kul att man får möjligheten att se finalen i kväll känns lite 50/50. Ha en fortsat bra Söndag alla
Citera
2019-11-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tja, de vinner inte 12 turneringar per år längre som de gjorde ibland. Så visst har de dragit ner lite på farten och satsar allt de har på Slams. Men jag tror de får det tufft nästa år, även i GS.

Sen att kalla slutspelet för ett jippo som de inte bryr sig om håller jag nog inte med dig om. Både Nole och dina kära Roger har väl vunnit det 5-6- gånger båda två, så visst bryr de sig. Såna vinnarskallar tankar sällan matcher.

Slutspelet är den största och mest prestigefulla turneringen efter grand slams...

Jag tror också att de bli lite nytt nästa år. Jag tror visserligen att dessa tre herrar kommer att vinna flesta slams. Men jag tror att vi får minst en ny GS-vinnare nästa säsong. AO eller USO tror jag kommer att vinnas av en ny spelare nästa säsong.
Senast redigerad av terribilis 2019-11-17 kl. 19:04.
Citera
2019-11-17, 21:01
Avslutad
Tsitsipas kommer vinna detta, det var min känsla redan innan matchen. Nog inte alltför vilt tipps, måhända, med tanke på hur dålig matchen mot Zverev var.
Citera
2019-11-17, 21:16
Medlem
För ett år sen, när Zverev vunnit WTF och slagit Djokovic i finalen, hade man höga förväntningar på honom. Att han skulle gå långt i samtliga Grand slams 2019. Tji fick man.

Nu är vi där igen. Nu sitter man och hoppas att de här två herrarna som spelar dagens final når åtminstone kvartsfinal i alla slams nästa år.

Men så kommer de väl gå på pumpen mot nån comebackande Wawrinka, Murray, Raonic, eller Dimitrov istället.

Eller ryka i förstarundan mot Sam Querrey.
Citera
2019-11-17, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
För ett år sen, när Zverev vunnit WTF och slagit Djokovic i finalen, hade man höga förväntningar på honom. Att han skulle gå långt i samtliga Grand slams 2019. Tji fick man.

Nu är vi där igen. Nu sitter man och hoppas att de här två herrarna som spelar dagens final når åtminstone kvartsfinal i alla slams nästa år.

Men så kommer de väl gå på pumpen mot nån comebackande Wawrinka, Murray, Raonic, eller Dimitrov istället.

Eller ryka i förstarundan mot Sam Querrey.

Tsitsipas och Medvedev tror jag mycket på. Thiem, mindre. Killen har redan varit med ett bra tag nu. Tror många kan slå honom i AO, och i Wimbledon är han chanslös.

Och vad gäller RG, så ska man inte förglömma att han aldrig ens vunnit en masters på grus. Tror mycket väl han kan torska betydligt tidigare än i finalen i år. (Gäller för övrigt även Nadal -- tre raka titlar är det väl där nu, men har på känn att en tidigare förlust kan vara på G i år.)

Håller med vad andra sagt, att det känns som solnedgången nu för Big 3. Vore förvånad om de tog alla GS nästa år. Kan mycket väl tänka mig att varken Federer eller Nadal vinner några fler.
Citera
2019-11-17, 22:09
Avslutad
Fan, Nitto är alltså en jävla snubbe!

En japsare. Måste vara skönt, ha sin egen turnering så där.
Citera
2019-11-18, 00:28
Medlem
Zverev kommer nog aldrig att bli något riktigt stort, han har inte skallen för det. Tsitsipas och Medvedev kommer att bli, för de har inte bara spelet utan de har skallen som krävs.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tsitsipas och Medvedev tror jag mycket på. Thiem, mindre. Killen har redan varit med ett bra tag nu. Tror många kan slå honom i AO, och i Wimbledon är han chanslös.

Och vad gäller RG, så ska man inte förglömma att han aldrig ens vunnit en masters på grus. Tror mycket väl han kan torska betydligt tidigare än i finalen i år. (Gäller för övrigt även Nadal -- tre raka titlar är det väl där nu, men har på känn att en tidigare förlust kan vara på G i år.)

Håller med vad andra sagt, att det känns som solnedgången nu för Big 3. Vore förvånad om de tog alla GS nästa år. Kan mycket väl tänka mig att varken Federer eller Nadal vinner några fler.

Thiem torska i RG, ta och kamma dig nu. Han är solklar tvåa på grus. Två finaler i RG på rad är liksom inte tur, om du tror det.

Angående Nadal, han kan vandra hem RG i flera år till bara han är skadefri. Finns ingen som tar honom där, någonsin. Så länge han ställer upp utan fysiska problem.
Citera
2019-11-19, 03:03
Medlem
abandoftrusts avatar
Dessa reportrar har ju ej alla hästar hemma, älskar hur Nadal svarar dem

https://www.youtube.com/watch?v=bxYE2KEPp-I
Citera
2019-11-19, 06:41
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Har vi haft fler än trollkarlen F. Santoro och amerikanen Gene Mayer i världseliten som spelat dubbelfattat både backhand och forehand?
Bland damerna var väl Monica Seles den mest kända, om jag minns rätt så spelade hon dubbelfatttat både backhand och forehand
En av mina favoriter bland damerna Su-Wei Shieh som har ett väldigt unikt spel men visst spelar hon dubbelfattat från båda håll 😉. Kvinnliga versionen av Dustin Brown, inte med dubbelfattat men med ett väldigt oortodoxt spel. Just detta klipp spelar hon inte så mycket dubbelfattad forehand men vanligtvis gör hon det
https://youtu.be/ij94anjop-U
Citera
2019-11-19, 09:54
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Dessa reportrar har ju ej alla hästar hemma, älskar hur Nadal svarar dem

https://www.youtube.com/watch?v=bxYE2KEPp-I

Nadal är en mycket vis herre. Media får man hjärnblödning av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in