Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Hur många har råd med både nanny och städerska?
Det är vanligt på Östermalm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du skrev för ett litet tag sen att mannen inte ska behöva ha något med barnen att göra. Att män "ställer upp" på att "leka familj" för att kvinnor vill det. Så hur fan tar han ansvar om han varken sköter om dem eller försörjer dem?
Han spenderar tid med dem och finns närvarande i deras liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Nej nej nej du skrev om ditt utseende och din mans arbetslöshet. Vilket jag skrev att barn skiter i sålänge de får sina basbehov tillgodosedda.
När de blir äldre kommer det självklart att spela roll. Vem vill ha en ful mamma? Eller en pappa som är betaprovider? Det är inte okay idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Redan de gamla Grekerna förstod att man inte skulle följa sina begär , utan man skulle följa förnuftet.
Mannen kommer inte lämna kvinnan eftersom han älskar kvinnan. Skulle han svika sin fru genom sexköp är risken mycket större han lämnar henne. Eller frun tappar totalt kärleken till honom om han inte kan hålla uppe kärleken till henne.
1) Män älskar bara snygga kvinnor. Så de flesta kvinnor är inte älskade av sina män från början.
2) Jag tror att män behöver ha sex med snygga kvinnor för att må bra. Alla män som går utan sex (eller med tråkigt sex) tillräckligt länge lämnar relationerna.
3) Idag går det fortare än förr i tiden. En man som hade stått ut med en sexlös relation i 10 år förr, kanske lämnar efter 1-2 år idag.
Citat:
Sätt dig med din man och prata om detta.
Är sex så viktigt för honom ?
Är inte du och barnen viktigare ?
Hur kan ni bli mer effektiva som familj ?
Vad gillar han mest av allt ?
1) Min man har mig så (tråkigt nog) är sex inte speciellt viktigt för honom. Män som får ligga med snygga tjejer tappar intresset för att knulla runt.
2) Jag försöker aktivt jobba på att få honom intresserad av andra för jag tycker att det är bra för män att ha sex med olika kvinnor.
3) Frågan som du måste ställa är: "kommer mannen att vara nöjd med sitt liv när han är typ 50 om han inte har knullat runt?"
a) Jag tror att många män känner att de har slängt bort sina liv på att leka familj när de blir äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja tror att det hade varit svårt att tända på en soffliggare som inte lyfter ett finger ens för att hämta chipspåsen åt sig själv. För det är det väl du som gör antar jag

Nu äter vi inte chips obv men ja jag gillar att servera honom. Det känns feminint.