2019-11-17, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Vad tråkigt, jag gillar att prata med dig. Vad synd att du inte vill prata mer med mig. Om jag ber dig snällt kanske du vill fortsätta prata med mig, snälla?

Om du bara kunde förklara exakt vad det är för fel på mig. Förklara varför du tror att jag trollar eller varför du tror att jag är störd.

Du förlorar ju alla sakliga debatter med mig. Är det därför du inte vill prata med mig?

Kan du inte bete dig vuxet och resonera istället. Jag vill vara din vän, snälla? Men du är bara arg.

Du borde sätta upp två mål:

1. Jag ska inte skada kvinnor.

2. Jag ska gilla kvinnor.

Vore inte det bra mål ?
Citera
2019-11-17, 03:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo man kan gilla kvinnor.

Fast det finns en brist på kvinnor som gör att män har svårt att få tag i kvinnor som gillar en.

Det här är mycket en skapad brist , av att de tagit hit fler män än kvinnor. Det var mycket bättre bara för 30 år sedan. Kvinnor vill naturligtvis ha den här situationen där de kan vraka och välja och jag tycker män borde kämpa för att det ska finnas fler kvinnor i Sverige.

Varje gång du misslyckats med att få tag i en kvinna har din kärlek gått ner för kvinnor , det är misslyckandena som har fått dig tappa gillandet för kvinnor.

Något som skulle kunna få dig att ha högre gillande för kvinnor vore att lyckas med någon kvinna och få henne att gilla dig. Eller skulle du kunna försöka med någon psykolog eller väns hjälp gå igenom alla dina misslyckanden inom området.

Ja, men kvinnor kommer motsätta sig fler kvinnor i Sverige. Som du säger, de vill ha den här situationen.

Och det är inte bara kvinnors avvisanden som gör att jag ogillar dem, det finns många andra saker. T ex deras självgodhet, feminismen, deras nivå av entitlement, deras solipsism etc.

Det enda som kanske skulle kunna funka för att få kvinnor att respektera män och förbättra relationen mellan könen är att ta bort alla kvinnors rättigheter.
Citera
2019-11-17, 04:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du gillar ju visst kvinnor, annars hade du inte köpt sex.

Så behöver det inte alls vara. Man kan förakta kvinnor generellt men ändå vara kåt. Men visst, de prostituerade som jag köper sex av har jag inget emot.
Citera
2019-11-17, 05:01
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Du borde sätta upp två mål:

1. Jag ska inte skada kvinnor.

2. Jag ska gilla kvinnor.

Vore inte det bra mål ?

Jo, det är ett bra mål. Jag hjälper kvinnor när jag kan. I mina psykoser ser jag sådant andra inte ser.

Tyvärr är vissa kvinnor mentalt instabila psykfall som Jenny9 som vill mörda och tortera människor och djur. Hon behöver psykiatrisk hjälp, jag trodde jag kunde hjälpa henne men hon verkar vara ett hopplöst fall, stackarn.

Hon verkar tycka att sexköpare ska torteras till döds och avvisar alla vänliga försök till hjälp.

Har du något förslag på hur man hjälper någon som är så illa däran?
Citera
2019-11-17, 05:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här med att sexköpande män skulle börja anmäla missförhållanden i större utsträckning på en legal marknad som WordWarrior vill göra gällande är bullshit.

Många och åter många sexköpande män är gifta familjefäder. De vill inte förekomma i en brottsutredning. Nu vet jag inte hur det fungerar i Tyskland om man kan vara anonym som vittne, om fuppar är offentlig handling osv, men chansen att familjen där hemma börja ställa frågor osv är stor och för de flesta sexköpare är det inte värt risken, plus att de inte bryr sig tillräckligt om sexsäljarna.

Dessutom har sexköparna ett intresse av att den legala sexmarknaden med enkla sexköp förblir som den är och slipper dras med allvarlig brottslighet som människohandel som kanske resulterar i restriktioner och lagar.

WordWarrior är en sexköpande man och drivs av en högst personlig agenda. Alla som yppar minsta problemformulering kring en fri sexmarknad klassar han som tråkiga frigida förtryckande feministkärringar.

Varför inte? De flesta som köper sex vill bara ha en trevlig upplevelse. Självklart skulle man rapportera om man såg minderåriga eller andra missförhållanden. Vill man inte förekomma i en brottsutredning så är det mest logiska att sexköp är avkriminaliserat. Hur kan du inte begripa det? Ditt sterotypande och hatande av sexköpande män är ju bara tramsigt.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-17 kl. 05:21.
Citera
2019-11-17, 05:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är kanske inte ett orimligt antagande, men statistiken vi har från dessa länder säger oss ju att missförhållandena kvarstår, alltså är effekten förmodligen inte så stor som du vill hoppas.

Missförhållanden finns ju i alla branscher. En sansad lagstiftning handlar ju om att minimera missförhållanden, inte att kriminalisera människor som har sex i samtycke helt i onödan?
Citera
2019-11-17, 06:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hur många har råd med både nanny och städerska?

Det är vanligt på Östermalm.

Citat:
Du skrev för ett litet tag sen att mannen inte ska behöva ha något med barnen att göra. Att män "ställer upp" på att "leka familj" för att kvinnor vill det. Så hur fan tar han ansvar om han varken sköter om dem eller försörjer dem?

Han spenderar tid med dem och finns närvarande i deras liv.

Citat:
Nej nej nej du skrev om ditt utseende och din mans arbetslöshet. Vilket jag skrev att barn skiter i sålänge de får sina basbehov tillgodosedda.

När de blir äldre kommer det självklart att spela roll. Vem vill ha en ful mamma? Eller en pappa som är betaprovider? Det är inte okay idag.

Citat:
Redan de gamla Grekerna förstod att man inte skulle följa sina begär , utan man skulle följa förnuftet.

Mannen kommer inte lämna kvinnan eftersom han älskar kvinnan. Skulle han svika sin fru genom sexköp är risken mycket större han lämnar henne. Eller frun tappar totalt kärleken till honom om han inte kan hålla uppe kärleken till henne.

1) Män älskar bara snygga kvinnor. Så de flesta kvinnor är inte älskade av sina män från början.

2) Jag tror att män behöver ha sex med snygga kvinnor för att må bra. Alla män som går utan sex (eller med tråkigt sex) tillräckligt länge lämnar relationerna.

3) Idag går det fortare än förr i tiden. En man som hade stått ut med en sexlös relation i 10 år förr, kanske lämnar efter 1-2 år idag.

Citat:
Sätt dig med din man och prata om detta.

Är sex så viktigt för honom ?

Är inte du och barnen viktigare ?

Hur kan ni bli mer effektiva som familj ?

Vad gillar han mest av allt ?

1) Min man har mig så (tråkigt nog) är sex inte speciellt viktigt för honom. Män som får ligga med snygga tjejer tappar intresset för att knulla runt.

2) Jag försöker aktivt jobba på att få honom intresserad av andra för jag tycker att det är bra för män att ha sex med olika kvinnor.

3) Frågan som du måste ställa är: "kommer mannen att vara nöjd med sitt liv när han är typ 50 om han inte har knullat runt?"

a) Jag tror att många män känner att de har slängt bort sina liv på att leka familj när de blir äldre.

Citat:
Ja tror att det hade varit svårt att tända på en soffliggare som inte lyfter ett finger ens för att hämta chipspåsen åt sig själv. För det är det väl du som gör antar jag

Nu äter vi inte chips obv men ja jag gillar att servera honom. Det känns feminint.
Citera
2019-11-17, 07:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det här med att sexköpande män skulle börja anmäla missförhållanden i större utsträckning på en legal marknad som WordWarrior vill göra gällande är bullshit.

Många och åter många sexköpande män är gifta familjefäder. De vill inte förekomma i en brottsutredning. Nu vet jag inte hur det fungerar i Tyskland om man kan vara anonym som vittne, om fuppar är offentlig handling osv, men chansen att familjen där hemma börja ställa frågor osv är stor och för de flesta sexköpare är det inte värt risken, plus att de inte bryr sig tillräckligt om sexsäljarna.

Dessutom har sexköparna ett intresse av att den legala sexmarknaden med enkla sexköp förblir som den är och slipper dras med allvarlig brottslighet som människohandel som kanske resulterar i restriktioner och lagar.

WordWarrior är en sexköpande man och drivs av en högst personlig agenda. Alla som yppar minsta problemformulering kring en fri sexmarknad klassar han som tråkiga frigida förtryckande feministkärringar.

1) Finns det inte problem med tjejer som knullar runt på krogen för drinkar eller på tinder i utbyte mot mat?

2) Ska vi förbjuda krogar och dejtingappar då?

3) Du drivs också av en personlig agenda. Du vill att din man inte ska ha sexuella alternativ så att du kan vägra sex och fortfarande ta hans resurser.
Citera
2019-11-17, 07:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så behöver det inte alls vara. Man kan förakta kvinnor generellt men ändå vara kåt. Men visst, de prostituerade som jag köper sex av har jag inget emot.

Jo fast det verkar ju väldigt märkligt att ogilla någon och sedan ändå vilja ta del av detta. Jag tänker inte riktigt att ogilla och förakta är samma sak. Man kan förakta någon och tycka om det samtidigt, tror jag.
Ogillar man någon däremot, då vill man inte ha detta omkring sig överhuvudtaget.

Förakt är väl egentligen en ganska motstridig känsla? Man måste ändå känna ganska mycket för att förakta.
Dessutom tror jag inte på det, eftersom du bevisligen gillar vissa. Det är kanske som så att du föraktar de kvinnor du lärt känna genom åren om dessa inte varit bra för dig?
Om du hade träffat kvinnan i ditt liv och hon vore en fin, varm och lojal person, så tror jag knappast att du hade sagt nej. Eller föraktat henne.
Citera
2019-11-17, 08:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför inte? De flesta som köper sex vill bara ha en trevlig upplevelse. Självklart skulle man rapportera om man såg minderåriga eller andra missförhållanden. Vill man inte förekomma i en brottsutredning så är det mest logiska att sexköp är avkriminaliserat. Hur kan du inte begripa det? Ditt sterotypande och hatande av sexköpande män är ju bara tramsigt.

Jag ställer mig mycket tveksam till att män som själva köper sex skulle anmäla. Du får det att framstå so men självklarhet, men faktum är att du själv sitter här och lägger upp bilder på tonåringar med kroppar likt barn, och du har flera gånger yttrat att du tänder på unga tjejer med tighta kroppar, eller vad det nu är du sagt. Minns inte ordagrant.
Med detta i beaktande har jag svårt att tro att du skulle anmäla någonting som låg i gränslandet, du kanske till och med själv skulle köpa sex av en 14-15 åring om tillfälle gavs?
Citera
2019-11-17, 08:08
Avslutad
Citat:
Jo fast det verkar ju väldigt märkligt att ogilla någon och sedan ändå vilja ta del av detta. Jag tänker inte riktigt att ogilla och förakta är samma sak. Man kan förakta någon och tycka om det samtidigt, tror jag.
Ogillar man någon däremot, då vill man inte ha detta omkring sig överhuvudtaget.

Förakt är väl egentligen en ganska motstridig känsla? Man måste ändå känna ganska mycket för att förakta.
Dessutom tror jag inte på det, eftersom du bevisligen gillar vissa. Det är kanske som så att du föraktar de kvinnor du lärt känna genom åren om dessa inte varit bra för dig?
Om du hade träffat kvinnan i ditt liv och hon vore en fin, varm och lojal person, så tror jag knappast att du hade sagt nej. Eller föraktat henne.

This.

Jag föraktar svenska kvinnor generellt för att ni tillåtit er att bli så pass manipulerade att ni förstör ert eget liv (som vi män slitit och byggt åt er/oss). Det är så jävla vekt att förakt är den enda känsloresponsen.

..samtidigt så har jag varma känslor för er (den äldre generationen) svenska kvinnor för att ni var med och stöttade era män innan feministviruset bröt ut på allvar.

Som sagt, förakt kan inte finnas utan en referens.
Citera
2019-11-17, 08:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag ställer mig mycket tveksam till att män som själva köper sex skulle anmäla. Du får det att framstå so men självklarhet, men faktum är att du själv sitter här och lägger upp bilder på tonåringar med kroppar likt barn, och du har flera gånger yttrat att du tänder på unga tjejer med tighta kroppar, eller vad det nu är du sagt. Minns inte ordagrant.
Med detta i beaktande har jag svårt att tro att du skulle anmäla någonting som låg i gränslandet, du kanske till och med själv skulle köpa sex av en 14-15 åring om tillfälle gavs?

Du snackar strunt. Givetvis anmäler man missförhållanden om man inte riskerar legala sanktioner. Sedan har du rätt i att jag gillar unga och petita tjejer. Men jag håller mig på rätt sida om lagen. Mmm vad gott det smakar att slaska och slicka 18 års-fitta. Yummy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in